Osiągniecie wymiernego sukcesu biznesowego na niezwykle wymagającym polskim rynku z roku na rok staje się coraz bardziej skomplikowanym wyzwaniem. Tylko w 2016 roku w Krajowym Rejestrze Finansowym zarejestrowano 337 tysięcy nowych firm, w tym aż 7,1 tysiąca firm z udziałem kapitału zagranicznego. Poprawiająca się sytuacja gospodarcza w Europie zachęca bowiem do inwestowania oraz otwierania i rozwijania własnego biznesu. To doskonała wiadomość dla konsumentów, ale czy to samo mogą powiedzieć właściciele firm? Jestem przekonana, że… tak!

Większa konkurencja na rynku wymaga zwiększenia konkurencyjności firmy, a do zwiększenia konkurencyjności niezbędne są zmiany. Zmiany, które dla każdej firmy mogą być początkiem drogi na sam szczyt, a ich brak wręcz przeciwnie – może sprawić, że dobrze prosperujący biznes pozostanie jedynie wspomnieniem.

To zależność znana już od wieków, doskonale ujęta w ponadczasowej maksymie „Kto nie idzie do przodu, ten się cofa”, przypisywanej wielkiemu niemieckiemu poecie i myślicielowi Wolfgangowi Goethe. Trudno się z nią nie zgodzić, ale zdecydowanie trudniej znaleźć sposób na poprawienie konkurencyjności swojej firmy bez… inwestycji. Najlepiej inwestycji w wiedzę i umiejętności swoich pracowników!

Szkolenie? Czy pracodawca może na nich zyskać?

Odpowiedź może być tylko jedna – oczywiście, że może i to bardzo wiele, ale tylko w przypadku przemyślanego wyboru szkolenia odpowiednio dopasowanego do potrzeb firmy i jej pracowników. Tyle i aż tyle.

Sukces biznesowy jest bowiem ściśle skorelowany z inwestycją w szkolenie pracowników. W wywiadzie dla Europejskiego Funduszu Społecznego, David Yesford, wiceprezydent Wilson Learning mówi, że firmy, które nie inwestują w szkolenia swoich pracowników nie są skazane na porażkę, ale na własne życzenie ograniczają swoje szanse na sukces.

Zalet profesjonalnie wykonanego i odpowiednio dopasowanego szkolenia jest wiele, ale najważniejsze z nich to:

  • zwiększenie konkurencyjności na rynku;
  • rozwój wiedzy pracowników i poznanie nowych narzędzi;
  • oszczędność czasu i pieniędzy (między innymi dzięki nowym narzędziom);
  • możliwość wyeliminowania błędów na każdym etapie funkcjonowania firmy;
  • zwiększenie wydajności pracowników;
  • wzrost zadowolenia, lojalności i zaufania do firmy podwładnych.

Czy szkolenie to duży wydatek dla pracodawcy?

Jeżeli decydujemy się na wybór szkolenia, to warto zainwestować w najlepsze dostępne kursy na rynku, tym bardziej, że ich koszt może wynieść… tyle, co nic. Wszystko za sprawą dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) zaprojektowanego przez Ministra Pracy i Polityki społecznej i finansowanego ze środków Funduszu Pracy. Środki KFS przeznaczone są dla pracodawców, którzy chcą zainwestować w wiedzę i umiejętności swoich pracowników.

Kto może skorzystać z dofinansowania Krajowego Funduszu Szkoleniowego?

Praktycznie każdy, czyli wszystkie polskie firmy zatrudniające pracowników na umowę o pracę (także w niepełnym wymiarze)  – zarówno osoby fizyczne, jak i jednostki organizacyjne. Z dofinansowania nie mogą skorzystać natomiast osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą i nie zatrudniające nikogo, lub pracodawcy zatrudniający w oparciu o umowę o dzieło.

Na jak wysokie dofinansowanie może liczyć pracodawca?

W zależności od wielkości firmy dofinansowanie w ramach KFS mieści się w przedziale od 80 do 100%! Maksymalne, pełne dofinansowanie obejmuje mikroprzedsiębiorców zatrudniających do 10 pracowników– średnie i duże firmy mogą ubiegać się o niewiele niższe dofinansowane wynoszące wspomniane wyżej 80%. Warto dodać również, że maksymalna kwota dofinansowania na jednego pracownika to trzykrotność średniego wynagrodzenia brutto w polskiej gospodarce, czyli na chwilę obecną 11 900 złotych.

Jednak wiele również zależy od regionu, w którym firma funkcjonuje i stara się o dofinansowanie – dodatkowe informacje można uzyskać we właściwym urzędzie pracy – na przykład w Poznaniu, kwota ta wynosi maksymalnie 5.000zł na osobę. To dużo, tym bardziej, że nie istnieją formalne ograniczenia dotyczące ilości osób biorących udział w szkoleniu – pozytywne rozpatrzenie wniosku zależy jednak od wysokości dostępnych w ramach KFS środków.

Formalności, formalności i jeszcze raz formalności? Niekoniecznie!

Pracodawca ubiegający się o dofinansowanie musi złożyć wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego do powiatowego urzędu pracy właściwego ze względu na siedzibę pracodawcy albo miejsce prowadzenia działalności. Wniosek z powodzeniem można składać w formie elektronicznej i teoretycznie wypełnienie go nie powinno przysporzyć nikomu szczególnych trudności. Problem może stanowić natomiast dobranie odpowiedniego do potrzeb szkolenia i właściwe umotywowanie swoich potrzeb we wniosku.

Skąd pracodawca ma wiedzieć, jakich szkoleń potrzebują jego pracownicy?

Szkolenia najlepiej spełniające wymagania firmy i pracowników powinno dobierać się nie tylko pod względem aktualnych potrzeb, ale także planowanych zmian w działalności dotyczących rozwoju firmy, jej restrukturyzacji, zmian na stanowiskach pracy czy potrzeb rynkowych.

Najlepszym rozwiązaniem wydaje się zamówienie profesjonalnego audytu, który trafnie oceni zapotrzebowanie i tym samym zwiększy szansę pozytywnego rozpatrzenia wniosku przez KFS. Premium Consulting, agencja marketingowa zajmująca się szkoleniami pracowników oferuje właśnie tego rodzaju audyt, a dodatkowo może nie tylko polecić istniejące szkolenie bądź cykl szkoleń, ale także przygotować unikatowe szkolenie dopasowane do potrzeb firmy w satysfakcjonującej formie. Warto dodać, że audyt potrzeb szkoleniowych jest również finansowany ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego.

Co dokładnie finansowane jest przez KFS?

W ramach funduszy KFS pracodawcy mogą ubiegać się o dofinansowania na:

  • Audyt Potrzeb Szkoleniowych;
  • Szkolenia;
  • Certyfikaty;
  • Badania wstępne.

Czyli… praktycznie wszystko. Premium Consulting w ramach swoich szkoleń zapewnia nie tylko zdobycie wiedzy i umiejętności, ale także niezbędne materiały szkoleniowe oraz linki do prezentowanych na szkoleniach narzędzi i bazy danych. Dodatkowo, możemy zająć się stroną logistyczną szkolenia, czyli zapewnić salę szkoleniową czy zakwaterowanie w hotelach, ale decyzja należy oczywiście do pracodawcy – popularnością cieszą się również szkolenia w siedzibie firmy, co sprowadza się do kilku niewielkich kwestii, takich jak przygotowanie sali z dostępem do szerokopasmowego Internetu, rzutnika multimedialnego i flip charta.

Jakie szkolenia marketingowe oferuje Premium Consulting?

Przede wszystkim dopasowane do potrzeb pracodawcy i pracowników. Jesteśmy zespołem doświadczonych praktyków, wiemy dokładnie czego potrzeba do osiągnięcia sukcesu i nie lubimy marnowania czasu. Naszego i naszych Klientów.

W ramach szkoleń finansowanych przez KFS oferujemy między innymi szkolenie Skuteczny marketing w Internecie.

Czy środki w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego są zawsze dostępne?

Oczywiście – nie zawsze. Dostępność środków KFS nie jest stała i zmienia się w przeciągu roku, w związku z czym trudno przewidzieć, kiedy zostanie uruchomiona kolejna transza. Najlepszym i w zasadzie jedynym rozwiązaniem jest monitorowanie strony internetowej konkretnego Urzędu Pracy oraz składanie wniosku niezwłocznie po pojawieniu się informacji i dostępności funduszy – właśnie dlatego warto zacząć działać już dzisiaj i jak najszybciej przygotować wniosek.

Więcej informacji można znaleźć na naszej stronie poświeconej środkom z KFS.

Życzę powodzenia i zapraszam do kontaktu.

 

Lubisz ten artykuł?
Podziel się ze znajomymi
Polub nasz kanał na Facebooku
aby otrzymywać wpisy bezpośrednio na fejsie.


Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż w Twojej firmie, ale nie wiesz, jak to zrobić, to serdecznie polecam się do współpracy. Jako praktykujący strateg marketingowy pomagam firmom w budowaniu ich przewagi konkurencyjnej opartej o skuteczny marketingowy ekosystem.

Przeszkolone przeze mnie firmy rosną pod kątem sprzedaży średnio 25% rocznie. Rekordzista w ciągu jednego miesiąca zrealizował 5100% ROI z zainwestowanego we współpracę ze mną kapitału i wygenerował przychód w wysokości 175 000 PLN. 

Inny Klient również w ciągu zaledwie miesiąca zwiększył sprzedaż w swojej firmie aż o 300%, a On sam jako osoba odpowiedzialna za marketing zwiększył swoje wynagrodzenie o 100% z tytułu prowizji od sprzedaży.

Jeśli natomiast szukasz dla Twojej firmy doradcy strategicznego, który będzie w stanie pomóc Ci przenieść na twój grunt sprawdzone i skuteczne strategie marketingowe oraz efektywne narzędzia, to napisz do mnie maila. Podpowiem Ci, jak możemy pomóc Ci wejść na Wyższy Poziom Marketingu.

Przedsiębiorcy najczęściej wybierają spośród moich usług:
  1. Konsultacja marketingowa
  2. Szkolenie skuteczny marketing w internecie 
  3. Strategia marketingowa
Zapraszam serdecznie do kontaktu, to może być Twój pierwszy krok do poprawy twoich wyników!
Mój e-mail: m.lodyga@premium-consulting.pl