Osiągniecie wymiernego sukcesu biznesowego na niezwykle wymagającym polskim rynku z roku na rok staje się coraz bardziej skomplikowanym wyzwaniem. Tylko w 2016 roku w Krajowym Rejestrze Finansowym zarejestrowano 337 tysięcy nowych firm, w tym aż 7,1 tysiąca firm z udziałem kapitału zagranicznego. Poprawiająca się sytuacja gospodarcza w Europie zachęca bowiem do inwestowania oraz otwierania i rozwijania własnego biznesu. To doskonała wiadomość dla konsumentów, ale czy to samo mogą powiedzieć właściciele firm? Jestem przekonana, że… tak!

Większa konkurencja na rynku wymaga zwiększenia konkurencyjności firmy, a do zwiększenia konkurencyjności niezbędne są zmiany. Zmiany, które dla każdej firmy mogą być początkiem drogi na sam szczyt, a ich brak wręcz przeciwnie – może sprawić, że dobrze prosperujący biznes pozostanie jedynie wspomnieniem.

To zależność znana już od wieków, doskonale ujęta w ponadczasowej maksymie „Kto nie idzie do przodu, ten się cofa”, przypisywanej wielkiemu niemieckiemu poecie i myślicielowi Wolfgangowi Goethe. Trudno się z nią nie zgodzić, ale zdecydowanie trudniej znaleźć sposób na poprawienie konkurencyjności swojej firmy bez… inwestycji. Najlepiej inwestycji w wiedzę i umiejętności swoich pracowników!

Szkolenie? Czy pracodawca może na nich zyskać?

Odpowiedź może być tylko jedna – oczywiście, że może i to bardzo wiele, ale tylko w przypadku przemyślanego wyboru szkolenia odpowiednio dopasowanego do potrzeb firmy i jej pracowników. Tyle i aż tyle.

Sukces biznesowy jest bowiem ściśle skorelowany z inwestycją w szkolenie pracowników. W wywiadzie dla Europejskiego Funduszu Społecznego, David Yesford, wiceprezydent Wilson Learning mówi, że firmy, które nie inwestują w szkolenia swoich pracowników nie są skazane na porażkę, ale na własne życzenie ograniczają swoje szanse na sukces.

Zalet profesjonalnie wykonanego i odpowiednio dopasowanego szkolenia jest wiele, ale najważniejsze z nich to:

  • zwiększenie konkurencyjności na rynku;
  • rozwój wiedzy pracowników i poznanie nowych narzędzi;
  • oszczędność czasu i pieniędzy (między innymi dzięki nowym narzędziom);
  • możliwość wyeliminowania błędów na każdym etapie funkcjonowania firmy;
  • zwiększenie wydajności pracowników;
  • wzrost zadowolenia, lojalności i zaufania do firmy podwładnych.

Czy szkolenie to duży wydatek dla pracodawcy?

Jeżeli decydujemy się na wybór szkolenia, to warto zainwestować w najlepsze dostępne kursy na rynku, tym bardziej, że ich koszt może wynieść… tyle, co nic. Wszystko za sprawą dofinansowania z Krajowego Funduszu Szkoleniowego (KFS) zaprojektowanego przez Ministra Pracy i Polityki społecznej i finansowanego ze środków Funduszu Pracy. Środki KFS przeznaczone są dla pracodawców, którzy chcą zainwestować w wiedzę i umiejętności swoich pracowników.

Kto może skorzystać z dofinansowania Krajowego Funduszu Szkoleniowego?

Praktycznie każdy, czyli wszystkie polskie firmy zatrudniające pracowników na umowę o pracę (także w niepełnym wymiarze)  – zarówno osoby fizyczne, jak i jednostki organizacyjne. Z dofinansowania nie mogą skorzystać natomiast osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą i nie zatrudniające nikogo, lub pracodawcy zatrudniający w oparciu o umowę o dzieło.

Na jak wysokie dofinansowanie może liczyć pracodawca?

W zależności od wielkości firmy dofinansowanie w ramach KFS mieści się w przedziale od 80 do 100%! Maksymalne, pełne dofinansowanie obejmuje mikroprzedsiębiorców zatrudniających do 10 pracowników– średnie i duże firmy mogą ubiegać się o niewiele niższe dofinansowane wynoszące wspomniane wyżej 80%. Warto dodać również, że maksymalna kwota dofinansowania na jednego pracownika to trzykrotność średniego wynagrodzenia brutto w polskiej gospodarce, czyli na chwilę obecną 11 900 złotych.

Jednak wiele również zależy od regionu, w którym firma funkcjonuje i stara się o dofinansowanie – dodatkowe informacje można uzyskać we właściwym urzędzie pracy – na przykład w Poznaniu, kwota ta wynosi maksymalnie 5.000zł na osobę. To dużo, tym bardziej, że nie istnieją formalne ograniczenia dotyczące ilości osób biorących udział w szkoleniu – pozytywne rozpatrzenie wniosku zależy jednak od wysokości dostępnych w ramach KFS środków.

Formalności, formalności i jeszcze raz formalności? Niekoniecznie!

Pracodawca ubiegający się o dofinansowanie musi złożyć wniosek o dofinansowanie kosztów kształcenia ustawicznego do powiatowego urzędu pracy właściwego ze względu na siedzibę pracodawcy albo miejsce prowadzenia działalności. Wniosek z powodzeniem można składać w formie elektronicznej i teoretycznie wypełnienie go nie powinno przysporzyć nikomu szczególnych trudności. Problem może stanowić natomiast dobranie odpowiedniego do potrzeb szkolenia i właściwe umotywowanie swoich potrzeb we wniosku.

Skąd pracodawca ma wiedzieć, jakich szkoleń potrzebują jego pracownicy?

Szkolenia najlepiej spełniające wymagania firmy i pracowników powinno dobierać się nie tylko pod względem aktualnych potrzeb, ale także planowanych zmian w działalności dotyczących rozwoju firmy, jej restrukturyzacji, zmian na stanowiskach pracy czy potrzeb rynkowych.

Najlepszym rozwiązaniem wydaje się zamówienie profesjonalnego audytu, który trafnie oceni zapotrzebowanie i tym samym zwiększy szansę pozytywnego rozpatrzenia wniosku przez KFS. Premium Consulting, agencja marketingowa zajmująca się szkoleniami pracowników oferuje właśnie tego rodzaju audyt, a dodatkowo może nie tylko polecić istniejące szkolenie bądź cykl szkoleń, ale także przygotować unikatowe szkolenie dopasowane do potrzeb firmy w satysfakcjonującej formie. Warto dodać, że audyt potrzeb szkoleniowych jest również finansowany ze środków Krajowego Funduszu Szkoleniowego.

Co dokładnie finansowane jest przez KFS?

W ramach funduszy KFS pracodawcy mogą ubiegać się o dofinansowania na:

  • Audyt Potrzeb Szkoleniowych;
  • Szkolenia;
  • Certyfikaty;
  • Badania wstępne.

Czyli… praktycznie wszystko. Premium Consulting w ramach swoich szkoleń zapewnia nie tylko zdobycie wiedzy i umiejętności, ale także niezbędne materiały szkoleniowe oraz linki do prezentowanych na szkoleniach narzędzi i bazy danych. Dodatkowo, możemy zająć się stroną logistyczną szkolenia, czyli zapewnić salę szkoleniową czy zakwaterowanie w hotelach, ale decyzja należy oczywiście do pracodawcy – popularnością cieszą się również szkolenia w siedzibie firmy, co sprowadza się do kilku niewielkich kwestii, takich jak przygotowanie sali z dostępem do szerokopasmowego Internetu, rzutnika multimedialnego i flip charta.

Jakie szkolenia marketingowe oferuje Premium Consulting?

Przede wszystkim dopasowane do potrzeb pracodawcy i pracowników. Jesteśmy zespołem doświadczonych praktyków, wiemy dokładnie czego potrzeba do osiągnięcia sukcesu i nie lubimy marnowania czasu. Naszego i naszych Klientów.

W ramach szkoleń finansowanych przez KFS oferujemy między innymi szkolenie Skuteczny marketing w Internecie.

Czy środki w ramach Krajowego Funduszu Szkoleniowego są zawsze dostępne?

Oczywiście – nie zawsze. Dostępność środków KFS nie jest stała i zmienia się w przeciągu roku, w związku z czym trudno przewidzieć, kiedy zostanie uruchomiona kolejna transza. Najlepszym i w zasadzie jedynym rozwiązaniem jest monitorowanie strony internetowej konkretnego Urzędu Pracy oraz składanie wniosku niezwłocznie po pojawieniu się informacji i dostępności funduszy – właśnie dlatego warto zacząć działać już dzisiaj i jak najszybciej przygotować wniosek.

Więcej informacji można znaleźć na naszej stronie poświeconej środkom z KFS.

Życzę powodzenia i zapraszam do kontaktu.

 

Lubisz ten artykuł?
Podziel się ze znajomymi
Polub nasz kanał na Facebooku
aby otrzymywać wpisy bezpośrednio na fejsie.


Karolina Łodyga

Fascynuje się marketingiem, nowymi mediami oraz gadżetami technologicznymi. W Premium Consulting dba o to, by projekty strategiczne przebiegały zgodnie z agendą merytoryczną oraz harmonogramem. Odpowiada za implementację i obsługę narzędzi marketingowych, które są wykorzystywane w egzekucji strategii marketingowej. Karolina sprawia, że każdy projekt jest dowożony zgodnie z wytycznymi i zawsze na czas.