PLAN KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ

ZAPROJEKTUJEMY SUKCES TWOJEJ FIRMY

JEŚLI PLANUJESZ:

WEJŚĆ

na rynek z nową usługą

POSIADAĆ

rozpoznawalną firmę

ZBUDOWAĆ

swoją ekspercką markę osobistą

PRZYCIĄGNĄĆ

klientów do miejscowości lub miejsca

W takim razie potrzebujesz skutecznego Planu Komunikacji Marketingowej.

Czym jest Plan Komunikacji Marketingowej:

Plan Komunikacji Marketingowej – to konkretny harmonogram skutecznych działań marketingowych, które mają na celu wykreowanie silnej marki.

W ramach pracy nad planem komunikacji marketingowej:

  • Planujemy każdy krok, rozważamy alternatywy (jakie komunikaty firma powinna wysyłać, komu, jakimi środkami, jakich argumentów używać w ofertach, jaki wizerunek firmy budować), a następnie kalkulujemy je i konsultujemy się z najlepszym specjalistami z różnych dziedzin (neuromarketingu, technologii internetowych, brandingu itd.), aby wybrać najlepsze opcje oraz ułożyć je chronologicznie tak, by zmaksymalizować szanse sukcesu.
  • Tak ułożony Plan jest jest najlepszą – w świetle najnowszej wiedzy marketingowej – opcją budowania przewagi rynkowej. Daje impuls rozwoju, pozwala klarownie myśleć o komunikacji firmy i jej kolejnych milowych krokach w rozwoju.

  • Do kogo kierować swoje komunikaty marketingowe, by zarobić na swoich usługach jak najwięcej
  • Jakimi kanałami dotrzeć do wybranej grupy docelowej, aby możliwie najniższym kosztem dotrzeć do nowych klientów
  • Jakim językiem mówić do swoich klientów, by Twoja firma i jej usługi były zrozumiałe, zapadały głęboko w pamięć a oferta miała wyższą konwersję
  • Jaki charakter ma posiadać firma, by budziła prawdziwe emocje
  • Jakie zabiegi są konieczne, by Twoja firma budowała wartość postrzeganą w oczach klientów
  • Jakie wykorzystać słabe strony konkurencji, by wzmocnić pozycję Twojej firmy
  • Jak sprawić, by o Twojej firmie się mówiło (i kupowało się jej usługi)
  • Jakimi hasłami i nagłówkami zaciekawić grupę docelową i przyciągnąć jej uwagę
  • Jak wykorzystywać Internet i media społecznościowe, by klienci mówili o Twojej marce
  • Jak budować pozytywny i wiarygodny wizerunek start-upa, by przyciągnął on uwagę inwestorów i nowych klientów
plan komunikacji marketingowej ebook

Dla kogo Plan Komunikacji Marketingowej jest opłacalną inwestycją:

  • Dla firm małych i średnich
  • Dla firm nowych, jak i tych, które istnieją już od dawna
  • Dla firm usługowych i handlowych
  • Dla specjalistów chcących budować poważną markę osobistą
  • Dla samorządów, które chcą zainwestować w markę swojej miejscowości
  • Dla tych, którzy chcą wypromować swoje miasto, miejscowość, nieruchomość, hotel, region czy atrakcję turystyczną
  • Dla polityków i partii politycznych
  • Dla stowarzyszeń lub klubów

Co zawiera Plan Komunikacji Marketingowej:

glasses-white

Analiza komunikacji konkurencji

Przyjrzymy się dokładnie temu, jak Twoja najbliższa konkurencja komunikuje się z rynkiem – jak wyglądają konkurencyjne strony internetowe i materiały drukowane. Znajdziemy ich słabe punkty i obszary komunikacji, których Twoja konkurencja nie wykorzystuje. Dzięki temu łatwiej będziesz mógł wyróżnić się ze swoją ofertą.

person-white

Opis persony

Na podstawie Twoich doświadczeń z obsługą klientów, wyróżnimy tzw. persony – typowych klientów, którzy zgłaszają się do Ciebie (lub będą się zgłaszać). Zbierzemy wszelkie niezbędne dane o tym, kto korzysta (lub może korzystać) z usług Twojej firmy, jakie ma oczekiwania, potrzeby, pragnienia, życiową postawę, wartości, w jakim środowisku żyje. Wszystko po to, by móc maksymalnie dopasować komunikację do Twoich klientów – tak by zapadła im w pamięć, była dla nich przekonująca i skutecznie zachęcała ich do zakupów.

wrench-white

Wskazanie najlepszych narzędzi

Przyjrzymy się dokładnie temu, jak Twoja najbliższa konkurencja komunikuje się z rynkiem – jak wyglądają konkurencyjne strony internetowe i materiały drukowane. Znajdziemy ich słabe punkty i obszary komunikacji, których Twoja konkurencja nie wykorzystuje. Dzięki temu łatwiej będziesz mógł wyróżnić się ze swoją ofertą.

network-white

Określenie kanałów komunikacji dla Twojej firmy

Oprócz tych najbardziej oczywistych (np. strona internetowa) możemy wskazać Ci także inne, bardziej egzotyczne, nietypowe i zaskakujące kanały – dzięki czemu niższym kosztem dotrzesz do wybranej grupy docelowej, generując wyższą konwersję.

wifi-white

Unikalny język komunikacji Twojej firmy

Dzięki czemu będziesz miał pewność, jak zwracać się do swoich czytelników np. na blogu czy w mediach społecznościowych – jakim słownictwem i jakimi formami gramatycznymi oraz stylistycznymi operować, by wytworzyć swój własny unikalny głos marki (unique voice).

bullhorn-white

Reguły komunikacji

Opracujemy prosty kodeks postępowania w zakresie komunikacji Twojej firmy i marki – co wolno robić, a czego nie warto – by osiągnąć pełen sukces komunikacyjny.

files-white

Przykładowe i wzorcowe komunikaty na Facebooka i inne media społecznościowe

Abyś wiedział, jak konstruować wpisy tak, by przyciągać uwagę internautów.

doc-white

Przykładowe i wzorcowe wpisy na bloga firmowego

Pokazujące, jak w praktyce prowadzić bloga firmowego, by generować zainteresowanie grupy docelowej i jej zaangażowanie.

flag-blue

Przykładowe i wzorcowe perswazyjne nagłówki

Dzięki którym łatwo stworzysz całe generacje własnych, przyciągających uwagę i budzących ciekawość nagłówków (nagłówki odpowiadają za 90% skuteczności copywritingu).

Główne korzyści płynące z planu komunikacji marketingowej

POBUDZENIE
EMOCJI

Jeśli komunikacja Twojej marki nie budzi emocji – oznacza to jej rynkową śmierć. Dlatego każda wchodząca na rynek firma powinna posiadać spory walor świeżości – aby budzić zaciekawienie, pożądanie i zwracać na siebie uwagę.

WZROST
WARTOŚCI POSTRZEGANEJ

Im lepszy wizerunek wytworzy Twoja firma i marka w oczach klientów, tym wyższe ceny możesz dyktować. Nawet o 150-200%! Plan Komunikacji Marketingowej daje Ci przepis, jak zbudować taki wizerunek możliwie najniższym kosztem.

KUMULOWANIE
POTENCJAŁU

Jeśli nie posiadasz wyróżniającego się wizerunku swojej marki, być może lata Twojego wysiłku wkładanego w jakość Twoich usług czy obsługę klienta idą na marne – zamiast systematycznie kumulować się pod jedną nazwą, logiem i spójnym wizerunkiem.

SPÓJNOŚĆ

Wszyscy, którzy pracują nad komunikacją marketingową Twojej marki (copywriterzy, graficy, sprzedawcy) grają do jednej bramki. Widzą, do kogo ma trafiać firma ze swoimi usłgami, czym się wyróżniać, jakim językiem ma operować i jakich efektów oczekiwać. Taka spójność urzeka klientów!

WIARYGODNOŚĆ I ZAUFANIE

Dobra marka to taka, która budzi zaufanie klientów. Musi więc zawierać w sobie coś, co klienci dobrze znają i lubią. W ten sposób nawiązujemy z rynkiem relację, która później intensywnie procentuje.

UNIKALNOŚĆ

Dzięki Planowi, wizerunek, który tworzy Twoja marka, jest wyjątkowy, unikalny i zapada głęboko w pamięć już po pierwszym kontakcie. Inwestycje w reklamy są obarczone mniejszym ryzykiem, że wyślesz swoich klientów do… podobnej do Ciebie konkurencji!

Jak wygląda współpraca – etapy tworzenia I wdrażania planu:

ZBIERANIE INFORMACJI

By wiedzieć, jakie są Twoje oczekiwania i potrzeby. Na tym etapie podpisujemy umowę.

TWORZENIE PLANU

Najbardziej twórczy etap. Trwa od tygodnia do kilku miesięcy (w zależności od złożoności projektu)

KONSULTACJE I POPRAWKI

Wspólnie analizujemy Plan, wprowadzamy do niego korekty i modyfikacje.

plan komunikacji marketingowej analiza
plan komunikacji marketingowej screenshots

AKCEPTACJA

Gdy Plan jest zadowalający i spełnia Twoje kryteria – już nic nie stoi na przeszkodzie, byś go zaakceptował 🙂

AUDYT

Sprawdzamy, jak Twoi pracownicy radzą sobie z wdrażaniem Planu. Analizujemy ich działania oraz twórcze efekty ich pracy.

SZKOLENIA

Czas, by Twoi pracownicy także zapoznali się z nowym Planem by wiedzieli, jak realizować go szybko i sprawnie.

EFEKT:

Twoja firma i marka szybko buduje mocny i spójny wizerunek w oczach klientów, do których dociera szybko i bez problemu. Wszyscy, którzy pracują nad komunikacją Twojej firmy i marki, mówią jednym, spójnym głosem – komunikując jasno korzyści, wartości i obietnice, które sprawnie wysyłasz w kierunku przyszłych klientów.

Decyzja należy do ciebie

Stworzenie Planu Komunikacji Marketingowej pozostawiasz intuicji i przypadkowi?

 

Czy raczej chcesz podejmować decyzje świadomie i racjonalnie, mając pełną wiedzę o tym, co należy zrobić, aby Twoja firma znalazła się w gronie najlepszych w swojej rynkowej niszy…

Chcesz rozwiązać problem z firmowym marketingiem?

Skontaktuj się z nami, zaproponujemy rozwiązanie – to nic nie kosztuje.

Karolina Bajon

Karolina Łodyga

Tel. +48 663 066 336