strategie marketingowe dla marek b2c i b2b
ZDOBĘDZIESZ PRZEWAGĘ NAD KONKURENCJĄ I ZWIĘKSZYSZ PRZYCHODY, NAWET O 600%
W dobie rosnącej konkurencji i coraz większego znaczenia mediów społecznościowych, tradycyjne formy reklamy nie wystarczają, aby osiągnąć sukces na rynku.
Właściciele przedsiębiorstw coraz częściej zdają sobie sprawę z potrzeby wykorzystania nowoczesnych narzędzi promocji, takich jak content marketing, influencer marketing czy social media marketing, aby zbudować silną markę i zwiększyć sprzedaż.
W Premium Consulting specjalizujemy się w opracowywaniu strategii marketingowych, które pomagają wykorzystać pełen potencjał marek naszych klientów, dostosowując ofertę oraz komunikację do oczekiwań współczesnych konsumentów.
Niezależnie od branży, w której działa marka B2B czy B2C , nasz zespół ekspertów pomaga osiągnąć sukces na rynku i zdobyć przewagę konkurencyjną.
Poznaj naszą strategiczną ofertę i wprowadź swoją markę na Wyższy Poziom Marketingu.
CZYM JEST STRATEGIA MARKETINGOWA?
To kluczowy dokument, który definiuje koncept marki, jej filary, pozycjonowanie oraz kreatywne działania komunikacyjne mające na celu wypozycjonowanie marki w umysłach grupy docelowej. W dobrze opracowanej dokumentacji strategicznej znajdują się także rekomendacje dotyczące odpowiednich kanałów i narzędzi komunikacji.
W strategii marketingowej określa się przymioty, jakie powinna posiadać marka, aby wyróżnić się na rynku i by mogła być zapamiętana, jednocześnie osiągając założone cele, takie jak budowanie wizerunku, wartości postrzeganej, przyciąganie potencjalnych klientów, zwiększenie sprzedaży czy budowanie lojalności.
Jest to pierwszy i fundamentalny dokument, który pozwala na precyzyjne zdefiniowanie, jakie kroki należy podjąć, aby kreowana marka osiągnęła sukces na rynku, wyróżniając się wśród konkurencji i spełniając oczekiwania grupy docelowej.
JAKI JEST CEL STRATEGII MARKETINGOWEJ?
Cel opracowania dokumentu strategicznego polega na wyznaczeniu długoterminowego kierunku działań marketingowych, które wspierają w realizacji celów biznesowych firmy, np:
Istotą jest zidentyfikowanie kluczowych odbiorców, odpowiednie pozycjonowanie marki w umysłach odbiorców oraz skuteczną komunikację z klientami. Przemyślana strategia przyczynia się do zwiększenia rozpoznawalności i wartości marki, wzrostu sprzedaży oraz zbudowania lojalności klientów, a także pomaga osiągnąć przewagę nad konkurentami.
CO POWINNA ZAWIERAĆ STRATEGIA MARKETINGOWA FIRMY?
Strategiczna analiza i diagnoza:
Na tym etapie dokonujemy analizy sytuacji firmy oraz rynku, na którym marka działa. Badamy profil klientów, konkurencję, trendy, a także mocne i słabe strony przedsiębiorstwa. Kluczową rolę na etapie analizowania i diagnozowania odgrywa zrozumienie potrzeb i oczekiwań konsumentów oraz określenie pozycji firmy na rynku i przedstawienie możliwych kierunków rozwojowych dla marki, a także wytycznych strategicznych dla działów marketingu odpowiadających za komunikację.
Elementy etapu analitycznego:
Formułowanie strategii marki:
Na podstawie przeprowadzonej analizy i postawionej diagnozy, możemy stworzyć strategię marki, która obejmuje takie elementy jak pozycjonowanie oraz obietnicę marki, wartości, głos marki czy jej kluczowy przekaz. To także misja, wizja i manifest marki. Ważnym aspektem jest także opracowanie jednolitej i spójnej tożsamości marki, która będzie prezentowana w sposób konsekwentny we wszystkich działaniach marketingowych.
Elementy strategii marki:
Formułowanie strategii komunikacji marki:
Na tym etapie definiujemy kluczowe przekazy i kanały komunikacji, które pozwolą na skuteczne dotarcie do odbiorców i promowanie marki. Obejmuje ona dobór odpowiednich kanałów i narzędzi marketingowych (np. reklama, public relations, content marketing, social media, influencer marketing, digital marketing). Na tym etapie wytyczany jest również kierunek na rekomendacje lingwistyczne i wizualne (styl komunikacji) wraz z przykładami tekstowymi i graficznymi. Ważne jest także ustalenie budżetu oraz metod pomiaru efektywności działań marketingowych.
Elementy strategii komunikacji marki:
Opracowywanie skutecznych strategii marketingowych opartych na powyższych etapach analizy pozwala na lepsze zrozumienie potrzeb klientów, a także na dostosowanie działań marketingowych do oczekiwań rynku. W rezultacie, firmy naszych klientów zyskuje większą rozpoznawalność, lojalność klientów i wzrost sprzedaży (niektórzy z naszych klientów wdrażając nasze rekomendacje osiągają wzrost o kilkaset procent mierząc w okresie: rok do roku).
JAKIE KORZYŚCI DLA BIZNESU NIESIE ZE SOBĄ DOBRZE OPRACOWANA STRATEGIA:
- Wyróżniająca się marka:
dzięki przeprowadzonej analizie określimy optymalne pozycjonowanie marki, które pozwoli jej skutecznie wyróżniać się na tle konkurencji oraz osiągnąć przewagę nad konkurencją. Pozwoli to na zbudowanie marki zauważalnej, zapamiętywanej, kupowanej i polecanej przez klientów. - Spójna komunikacja:
czyli jednolitość przekazu. We wszystkich kanałach komunikacyjnych i na przestrzeni czasu, niezależnie od tego, jakie podmioty (pracownicy, agencje, podwykonawcy itp.) są zaangażowane w działania komunikacyjne i wdrażanie naszych rekomendacji. Dzięki temu wszyscy będą mówić jednym głosem, a klienci będą znać markę jak dobrego znajomego. - Wysoka wartość postrzegana:
dobrze zaprojektowana marka ze spójną komunikacją budującą jej wyróżniki i odpowiadającą na potrzeby grup docelowych, będzie postrzegana jako atrakcyjna dla klientów. - Redukcja chaosu w zarządzaniu marką:
dokumentacja strategiczna dostarcza jasnych wytycznych, które umożliwią zespołowi marketingowemu na efektywne zarządzanie zadaniami, delegowanie obowiązków oraz nadzorowanie pracy współpracujących specjalistów, eliminując chaos w procesie zarządzania marką. Opracowana przez nas dokumentacja pozwala szybciej i efektywniej podejmować strategiczne decyzje. - Pozytywne efekty finansowe dla biznesu:
Właściwie opracowane i wdrożone rekomendacje przyczyniają się do wzrostu sprzedaży produktów i usług oraz zwiększenia udziału w rynku. Skuteczne pozycjonowanie marki, spójna komunikacja i zrozumienie potrzeb klientów prowadzą do zbudowania lojalności wśród odbiorców, co z kolei przekłada się na większą rentowność i stabilność finansową, co dotyczy całej organizacji. Inwestycja w dobrą strategię marketingową zwraca się w długoterminowych korzyściach, przyczyniając się do wzrostu wartości firmy, wzrostu rentowności firmy oraz wzrostu przychodów (nasz rekordowy wynik do tej pory to wzrost przychodów o 600% w ciągu 16 miesięcy od rozpoczęcia procesu wdrożenia opracowanych przez nasz zespół rekomendacji). - Lepsze wyniki:
Przygotowanie strategii marketingowej pozwala na osiągnięcie lepszych wyników biznesowych dzięki skoncentrowaniu działań marketingowych na osiąganiu konkretnych celów i określeniu jakimi środkami marka będzie dysponować, by te cele osiągnąć. Korzyścią jest również lepsze zrozumienie potrzeb i oczekiwań klientów oraz dostosowanie oferty i komunikacji do ich preferencji. Efektem tego jest wzrost sprzedaży, zwiększenie konkurencyjności na rynku oraz budowanie długotrwałych relacji z klientami, co przekłada się na stabilność i sukces firmy.
JAK DZIĘKI STRATEGII MARKETINGOWEJ ZBUDOWAĆ PRZEWAGĘ W BIZNESIE?
JAKIE KORZYŚCI DLA DZIAŁU MARKETINGU WYNIKAJĄ Z DOBRZE OPRACOWANEJ I WŁAŚCIWIE WDRAŻANEJ DOKUMENTACJI STRATEGICZNEJ?
- Większa efektywność komunikacji:
Wszystkie działania marketingowe są konsekwentne i zgodne z wyznaczonymi celami, co wzmacnia rozpoznawalność marki. - Większa wydajność działań marketingowych:
Bardziej precyzyjne kierowanie zasobami i budżetem pozwala na osiąganie lepszych wyników przy mniejszym nakładzie środków. - Zrozumienie potrzeb odbiorców:
Lepsza znajomość potrzeb i oczekiwań klientów ułatwia dostosowanie oferty i komunikacji do ich preferencji. - Mierzalność wyników:
Możliwość określenia KPIs i monitorowania efektywności działań pozwala na szybsze reagowanie i optymalizację działań. - Szybsze podejmowanie decyzji:
Jasne wytyczne i cele ułatwiają decyzje dotyczące działań marketingowych oraz współpracy z innymi działami firmy. - Lepsza koordynacja działań marketingowych:
Ułatwia zarządzanie zadaniami i harmonogramami, co pozwala na sprawną realizację projektów i lepszą współpracę między członkami zespołu. - Łatwość zlecenia zadań:
mając opracowaną strategię marketingową dla swojej marki delegowanie zadań zarówno wewnętrznym pracownikom, jak i zewnętrznym partnerom staje się łatwiejsze. Dokumentacja ta przyczynia się do sprawniejszego zarządzania projektami i efektywnego wykorzystania zasobów. Tworząc briefy na bazie dobrze opracowanych wytycznych jesteś pewien, że zadanie zostanie dobrze przyjęte, właściwie zinterpretowane oraz właściwie zrealizowane.
Z CZEGO SKŁADA SIĘ DOKUMENTACJA STRATEGICZNA, KTÓRĄ DOSTARCZAMY KLIENTOM?
Proces jej tworzenia jest złożonym zadaniem i nie da się go zamknąć w jednym prostym elemencie.
Poniżej prezentujemy przykład elementów tworzących zawartość strategii marketingowej:
Etap / Działanie | Podetap | Dokumentacja (co otrzymuje klient) |
---|---|---|
1. Etap analityczny | 1 a. Analiza desk research pozycjonowania marki Klienta i otoczenia konkurencyjnego – określenie jak obecnie postrzegana jest marka Klienta oraz zdefiniowane główne marki konkurencyjne, ustalenie silnych, słabych stron, określenie przewag, wyróżników. | Gruntowną analizę marketingowo-brandingową marek konkurencyjnych oraz marki Klienta, która zawiera informacje:
|
1 b. Przygotowanie własnego badania wewnętrznego, realizacja badania – opracowanie szczegółów dotyczących badania odbiorców marki (na bazie obecnych Klientów) – ich motywacji, postaw, charakterystyki demo i psychograficznej, przeprowadzenie badania online. | Elementy badania:
| |
2. Etap strategiczny | 2 a. Konsument/odbiorca – ustalenie kluczowych informacji dotyczących potrzeb, zachowań, profilu odbiorców dla marki Klienta. | Analiza dotycząca konsumenta/odbiorcy:
|
2 b. Pozycjonowanie marki – określenie docelowego pozycjonowania marki w odniesieniu do wybranych/ wskazanych wcześniej głównych konkurentów, ustalenie jej wyróżników, przewag, analiza SWOT. | Pozycjonowanie marki:
| |
3. Etap komunikacyjny | 3 a. Strategia komunikacji (styl, charakter komunikacji – lingwistyczny i wizualny) – przygotowanie wytycznych komunikacyjnych pod kątem wizualnym oraz lingwistycznym – język marki, styl i charakter komunikacji; przedstawienie propozycji na platformę komunikacyjną (koncept/ideę komunikacji, myśl przewodnią). | Wytyczne komunikacyjne dla marki określające:
|
3 b. Strategia komunikacji (strategiczny lejek marketingowy, przykłady aktywności) – przygotowanie strategicznego lejka marketingowego dla marki wraz z przykładami na komunikaty, przygotowanie przykładów na aktywności, bloki komunikacyjne w zależności od lejka, priorytetów komunikacyjnych oraz budżetu wsparcia, określenie momentów prawdy – rytuałów marki. | Szczegółowo opisany strategiczny lejek marketingowy zawierający:
|
KLUCZOWE WNIOSKI
Etap analityczny obejmuje gruntowną analizę marketingowo-brandingową marki oraz konkurencji, identyfikując sposób postrzegania tych marek, ich tożsamość, obszary funkcjonowania oraz silne i słabe strony.
Następnie przeprowadzane jest własne badanie wewnętrzne, mające na celu lepsze zrozumienie potrzeb, motywacji i charakterystyki obecnych klientów marki.
W etapie strategicznym ustalane są kluczowe informacje dotyczące konsumentów i odbiorców marki, a także opracowywane jest docelowe pozycjonowanie marki, wyróżniki, przewagi oraz analiza SWOT.
W etapie komunikacyjnym opracowywane są wytyczne komunikacyjne, obejmujące styl, charakter, język marki oraz wizualne aspekty komunikacji, a także propozycja platformy komunikacyjnej, konceptu lub idei przewodniej dla marki.
POZNAJ SWOICH STRATEGÓW
KAROLINA ŁODYGA
STRATEŻKA MARKETINGOWA
MARIUSZ ŁODYGA
STRATEG MARKETINGOWY
CHCESZ OPRACOWAĆ Z NAMI STRATEGIĘ DLA TWOJEJ MARKI?
Jeśli zdecydujesz się na skorzystanie z naszej oferty, możemy zapewnić Ci profesjonalne wsparcie na każdym etapie procesu współpracy z Twoją marką. Nasze zaangażowanie obejmuje również:
Indywidualne podejście:
Współpracując z nami, otrzymasz wytyczne dostosowane do specyfiki Twojego biznesu, oczekiwań oraz celów. Nasz zespół dołoży wszelkich starań, aby poznać Twój biznes i dostarczyć rozwiązania, które przyniosą realne korzyści.
Wsparcie w implementacji założeń strategicznych:
Po opracowaniu strategii, nasz zespół pomoże Ci w jej wdrożeniu, aby zagwarantować maksymalną skuteczność działań.
Elastyczność i skalowalność:
Jesteśmy świadomi, że rynek i potrzeby Twojego biznesu mogą się zmieniać, dlatego dostarczamy elastycznych rozwiązań, które pozwolą Ci na szybką adaptację do zmieniających się warunków.
Zaufaj naszemu doświadczeniu w doradztwie marketingowym i wiedzy, aby przyspieszyć rozwój swojej marki i osiągnąć sukces na rynku. Jesteśmy przekonani, że nasi eksperci pomogą Ci w realizacji Twojej wizji i spełnieniu oczekiwań. Niezależnie od wyzwań, które stoją przed Twoim biznesem, jesteśmy gotowi, aby wspólnie osiągnąć sukces. Jeśli masz dodatkowe pytania lub potrzebujesz więcej informacji, skontaktuj się z nami, a chętnie pomożemy Ci w wyborze odpowiedniej oferty oraz wskażemy dalsze kroki.
JAK PRZYGOTOWUJEMY OFERTĘ?
W Premium Consulting stawiamy na personalizację naszej oferty, ponieważ każdy nasz Klient ma inne wymagania, inne potrzeby, inne możliwości a także znajduje się w odmiennej sytuacji.
W procesie ofertowania kładziemy nacisk na dogłębne poznanie potrzeb naszych klientów. Na tym etapie niezbędnym jest wypełnienie naszego briefu, który zawiera szczegółowe pytania. Dzięki odpowiedziom na nasze pytania będziemy mogli przygotować zakres pracy, harmonogram oraz dokładny kosztorys.
Sam proces ofertowania może zająć kilka dni, ale jest on niezbędny w celu jak najlepszego dopasowania proponowanej oferty do potrzeb, możliwości i zasobów przedsiębiorstwa.
Aby można było dokładnie zrozumieć szczegóły proponowanych rozwiązań, każda nasza oferta jest wzbogacona o dokumenty, w których przedstawiamy naszą metodę oraz konkretny case study naszego klienta, wraz z opisem zrealizowanych wyników biznesowych.
Jeśli chcesz wprowadzić swoją markę na Wyższy Poziom Marketingu, to zapytaj nas o brief, otrzymaj ofertę i dołącz do grona naszych klientów: biuro@premium-consulting.pl lub skorzystaj z poniższego formularza.
CZYM NIE JEST STRATEGIA MARKETINGOWA?
Harmonogramem działań – strategia nie sprowadza się tylko do harmonogramu lub planu działań czy też kalendarza kampanii reklamowych. Jest to szeroko pojęty kierunek działania, mający na celu osiągnięcie założonych celów marketingowych.
Prostym planem działań – strategia nie jest listą zadań do wykonania, nie jest to też plan marketingowy. Jest to kompleksowy dokument, obejmujący analizę sytuacji (w tym znajduje się analiza konkurentów i analiza grupy docelowej), określenie celów, pozycjonowania marki oraz stylu i miejsc komunikacji z odbiorcami.
Pomysłem na reklamę – strategia nie ogranicza się do stworzenia pomysłu na kampanię reklamową. Część dokumentacji strategicznej dotycząca komunikacji marki obejmuje różne aspekty promocji, m.in. public relations, content marketing, social media, czy influencer marketing. A wszystko to dopasowane do możliwości i zasobów marki, dla której jest opracowana.
Stałym i niezmiennym dokumentem – strategia powinna być elastyczna i dostosowywana do zmieniających się warunków rynkowych, potrzeb konsumentów oraz sytuacji wewnętrznej firmy.
Wyłącznie o sprzedaży – chociaż jednym z głównych celów dokumentacji strategicznej jest zwiększenie sprzedaży, to jednak nie ogranicza się ona tylko do tego aspektu. Obejmuje ona również budowanie marki, wzmacnianie jej pozycji na rynku oraz budowanie lojalności klientów.
Krótkoterminowym podejściem – strategia powinna być rozumiana jako długoterminowe podejście, które pozwala na systematyczne budowanie wartości marki i osiąganie założonych celów marketingowych.
.
SPRAWDŹ OPINIE NASZYCH KLIENTÓW
Jako marka skupiona na fantastyce chcielibyśmy serdecznie polecić fantastyczny zespół strategów marketingowych, który wprowadził Festiwal Fantastyki Pyrkon na zupełnie nowy poziom!
Premium Consulting opracowało kompleksową strategię marketingową zakładającą nowe pozycjonowanie marki oraz uporządkowanie jej dotychczasowego potencjału.
Dzięki analizie dotychczasowych działań i optymalizacji wykorzystania narzędzi marketingowych powstała strategia komunikacji marki. Premium Consulting uwzględniło w swojej pracy możliwości kadrowe i finansowe Festiwalu.
Dzięki tak profesjonalnemu podejściu do tematu, wewnętrzny dział marketingu Festiwalu jest w stanie skutecznie realizować założenia strategiczne, znacznie poprawiając dotychczasowe wyniki.
Piotr Derkacz
Prezes Zarządu Stowarzyszenia „Klub Fantastyki Druga Era”
www.pyrkon.pl
Dla agencji reklamowej własny marketing powinien wydawać się prościzną. Niestety nie. Po wielu miesiącach działań i poszukiwaniu odpowiednich kanałów marketingowych postanowiliśmy – “dość błądzenia”.
Firmie Premium Consulting powierzyliśmy opracowanie strategii marketingowej dla naszej agencji reklamowej.
Przeprowadzone badania, konsultacje oraz szereg wytycznych zaowocowały rozbudowaną strategią działań. Otrzymaliśmy kompleksowe wytyczne na wielu płaszczyznach marketingowych. Wiemy jak działać przez kolejnych kilka lat.
Z pełną odpowiedzialnością tego słowa „polecamy” Premium Consulting jako zespół zaangażowanych ludzi mających ogromną wiedzę i pomysły na marketing. Od teraz marketing naszej agencji = skuteczność.
Przemysław Bazanowski
CEO Studio Kreacja
www.studiokreacja.pl
Współpraca pomiędzy PREMIUM CONSULTING, a REFLECT GROUP w zakresie opracowania, a następnie wdrożenia strategii marketingowej dla marki OpenGift.pl rozpoczęła się na początku 2021 roku. Przez pierwszy kwartał trwało opracowywanie strategii marketingowej, która została wykonana z niesamowitą sumiennością, precyzją, profesjonalizmem, a także dużymi pokładami kreatywności.
Po tym okresie rozpoczął się okres wdrożeniowy, który trwał 4 miesiące, podczas których zanotowaliśmy absolutnie rekordowe przychody. Mogę zdradzić , że zaledwie po pierwszym miesiącu mieliśmy już 200% wzrostu w stosunku do roku ubiegłego, doświadczyliśmy absolutnej rewolucji w przychodzie naszej działalności! Takie wzrosty towarzyszyły też w kolejnych miesiącach z niewielkim odchyleniem. Nadmienię, iż celem KPI był wzrost o +20% i to dopiero po kwartale wdrożeniowym. Te niesamowite wyniki okala jeszcze jedna metryka, która przyprawia o zdumienie, a mianowicie budżet marketingowy, który był ustalony na poziom ok. 13% obrotu, a zamykał się w ok. 5%!
Paweł Frieske
Współwłaściciel Reflect Group
www.opengift.pl
Z Karoliną i Mariuszem współpracujemy od dłuższego czasu. Najpierw poprosiliśmy o przeprowadzenie badania marketingowego, później zdecydowaliśmy się na doradztwo strategiczne, które doprowadziło do opracowania nowej strategii Social Media Now.
Braliśmy też udział w warsztatach strategicznych i korzystaliśmy z kursu online. Na wszystkich etapach współpraca przebiegała (i nadal przebiega) wzorcowo: profesjonalnie, inspirująco i w świetnej atmosferze.
W związku z tym z pełnym przekonaniem polecam Premium Consulting i jestem pewien, że sami będziemy współpracować jeszcze nie raz.
Piotr Chmielewski
Współwłaściciel Social Media Now
Od dłuższego czasu obserwowaliśmy programy live Karoliny i Mariusza „Wyższy Poziom Marketingu” i już wtedy przekonaliśmy się o ich wysokich kompetencjach jeśli chodzi o marketing w biznesie.
Natomiast już podczas pierwszej sesji strategicznej z Mariuszem uświadomiliśmy sobie jak wiele elementów w naszej firmie wymaga usystematyzowania. Decyzja o strategii marketingowej była przez nas dobrze przemyślana i dzisiaj już wiemy, że był to strzał w dziesiątkę.
Polecamy Premium Consulting każdemu, kto w wielu aspektach działa intuicyjnie, bez sprecyzowanego planu, a chciałby rozwinąć siebie i swoją markę. Strategia jasno wytyczyła nam kierunek działania i rozwoju, natomiast każda sesja z Karoliną i Mariuszem, to niesamowita dawka wiedzy, motywacji i chęci do pracy
Agnieszka i Dawid Głowaccy
Właściciele agencji nieruchomości Advestor Premium House
www.advestor.pl
Zdecydowałem się na współpracę z Premium Consulting, ponieważ miałem świadomość, że wszystkie moje działania marketingowe są wykonywane intuicyjnie, bez badania ich skuteczności, a także bez wytyczonego kierunku.
Przed podjęciem współpracy nie byłem przekonany czy rzeczywiście potrzebuję strategii marketingowej. Teraz jestem pewien, że to była bardzo dobra decyzja. Wiem, co ważne jest dla moich klientów i dzięki temu łatwiej mogę do nich dotrzeć.
Współpraca przebiegała bezproblemowo, a każda z sesji strategicznych była cenną lekcją dla mnie i mojego zespołu. Polecam każdemu, kto chce świadomie kreować wizerunek swojej marki.
Daniel Siwiec
Nowoczesny Inwestor
www.danielsiwiec.pl
WYBRANE MARKI, Z KTÓRYMI WSPÓŁPRACOWALIŚMY
FAQ:
Jakie informacje muszę dostarczyć, aby rozpocząć etap analityczny?
Aby rozpocząć etap analityczny, prosimy o dostarczenie informacji na temat profilu działalności, grupy docelowej, konkurencji oraz wszelkich istotnych danych dotyczących Twojego biznesu. Im więcej szczegółów otrzymamy, tym lepiej dostosujemy nasze działania do Twoich potrzeb. Dodatkowo, przyda się:
Czy przy opracowywaniu strategii uwzględniane są indywidualne potrzeby mojego biznesu?
Tak, zawsze bierzemy pod uwagę indywidualne potrzeby Twojego biznesu. Współpracujemy z Tobą na każdym etapie, aby opracować spersonalizowane rozwiązania, które przyniosą najlepsze rezultaty. Współpraca obejmuje:
Jak długo trwa opracowanie pełnego dokumentu strategicznego dla mojej marki?
Czas zależy od wielu czynników, takich jak specyfika branży, wielkość rynku czy stopień skomplikowania Twojego biznesu. Na ogół jednak proces ten trwa od kilku tygodni do kilku miesięcy.
Czas opracowania może się różnić ze względu na:
Czy strategia komunikacji obejmuje również działania w mediach społecznościowych?
Uważamy, że media społecznościowe stanowią ważne narzędzie w komunikacji z klientami, dlatego włączamy je w opracowane rekomendacje. Dobór poszczególnych kanałów następuję natomiast na podstawie ich konsumpcji przez odbiorców marki, czyli dobierane są tak, by jak najefektywniej dotrzeć do grupy docelowej.
W jaki sposób mogę zmierzyć efektywność marketingu?
Stosujemy różne metody pomiaru efektywności działań, takie jak analiza KPI (wskaźników kluczowych), analiza konwersji czy analiza zwrotu z inwestycji (ROI). Oczywiście, zawsze dostosowujemy się do Twoich potrzeb i sugerujemy najlepsze metody pomiaru efektywności dla Twojego biznesu. Dodatkowe metody pomiaru efektywności to:
Czy mogę wprowadzać zmiany w opracowanej strategii w trakcie jej wdrażania?
Oczywiście, jeśli w trakcie realizacji zauważysz potrzebę wprowadzenia zmian, to możesz ją modyfikować.
W trakcie opracowywania wskażemy Ci jakie elementy strategii trzeba modyfikować z upływem czasu, a które są trwałe i nie wymagają korekt. Trzeba jednak zaznaczyć, że dokumenty strategiczne nie powinny być modyfikowane zbyt często. Należy też pamiętać o tym by modyfikacje były wprowadzane w sposób kompetentny, aby nie zatracić przyjętych założeń, np: na wizerunek marki, wybór grupy docelowej, czy przekaz marki.
Ile kosztuje opracowanie strategii marketingowej dla biznesu?
Koszty związane z tą usługą mogą się różnić w zależności od wielu czynników, takich jak wielkość projektu, doświadczenie doradcy czy zakres świadczonych usług. Przed rozpoczęciem współpracy warto omówić z doradcą marketingowym oczekiwane koszty oraz ustalić, czy są jakieś dodatkowe opłaty. Zwykle koszty są ustalane indywidualnie dla każdego klienta.
Czym różni się strategia marketingowa marek B2C od B2B?
Strategia marek B2C (business-to-consumer) i B2B (business-to-business) różni się w kilku kluczowych aspektach, które wynikają z odmiennych potrzeb i specyfiki tych dwóch grup odbiorców.
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI
ZAPRASZAMY DO KONTAKTU Z NAMI W CELU OKREŚLENIA SZCZEGÓŁÓW WSPÓŁPRACY LUB ROZWIANIA EWENTUALNYCH WĄTPLIWOŚCI ODNOŚNIE NASZEJ OFERTY
Zadaj nam pytania, które pojawiły się w Twojej głowie.
Tel. +48 508 395 374
Mail: biuro@premium-consulting.pl