STATYSTYKI MARKETINGOWE
JEŚLI CHCESZ WIEDZIEĆ WIĘCEJ O MARKETINGU, ZAPISZ SIĘ NA NASZ NEWSLETTER STRATEGICZNEGO MARKETERA
Dziękujemy!
Sprawdź proszę swoją pocztę e-mail i potwierdź zapis do naszego newslettera.
Jeśli wiadomość z linkiem potwierdzającym nie dotrze do Ciebie w ciągu kilku minut - sprawdź również folder SPAM, być może tam utknęła.
NAJWAŻNIEJSZE STATYSTYKI MARKETINGOWE
W naszych podcastach, czy na blogu często powtarzamy, że status quo w marketingu nie istnieje. Oznacza to mniej więcej tyle, że aby pozostać na czasie każdy właściciel biznesu powinien nieustannie obserwować trendy, analizować dane statystyczne, czy też przeprowadzać regularne badania rynku.
Działania te pomogą nam nie tylko w budowaniu komunikacji, która skutecznie dociera do naszych odbiorców, ale także sprawi, że pozostaniemy o krok przed konkurencją.
Aby ułatwić wam to zadanie, zebraliśmy dla was listę najważniejszych statystyk marketingowych, które pozwolą wam zrealizować to zadanie i tym samym wejść na Wyższy Poziom Marketingu.
Poniższa lista jest stale aktualizowana w wyniku prowadzonego przez nasz team researchu, zatem warto tutaj regularnie wracać.
STRATEGIA MARKETINGOWA
STATYSTYKI MARKETINGOWE
- Wśród największych wyzwań, z jakimi według marketerów aktualnie mierzą się biznesy można wymienić: pozyskiwanie nowych klientów (35%), podnoszenie kompetencji pracowników (32%), czy osiąganie celów marketingowych (29%). (Gartner, 2024)
- W badaniu firmy Edelman respondenci wskazali: cenę i jej przystępność (64%), zaufanie do organizacji, do której należy marka (53%), a także reputację marki (48%), jako 3 kluczowe atrybuty, które wpływają na ich decyzję przy pierwszym zakupie produktu marki. (Edelman, 2020)
- Jak zauważają konsumenci marka, która dąży do rozwiązywania ich indywidualnych problemów, powinna przede wszystkim: być niezawodnym dostawcą (69%), być wiarygodnym źródłem informacji (64%), być opiekunem (63%) i innowatorem (63%). (Edelman, 2020)
- Według konsumentów marka, która wzbogaca ich życie to taka, która jest: źródłem radości (58%), osobistą inspiracją (53%), czy środkiem autoekspresji (48%). (Edelman, 2020)
- Pozyskanie nowych klientów jest nawet 6-7 razy kosztowniejsze niż utrzymanie obecnych. (Neil Patel, 2019)
- Według autorów książki „Marketing Metrics: The Definitive Guide to Measuring Marketing Performance” szansa, że finalnie uda nam się zrealizować sprzedaż wynosi 60-70% w przypadku, gdy sprzedajemy obecnemu klientowi i zaledwie 5-20%, gdy sprzedajemy nowemu klientowi. (P. Farris, N. Bendle, P. Pfeifer i D. Reibstein)
- Marki odnotowują średnio 16% spadek sprzedaży po roku bez prowadzenia działań reklamowych, 25% spadek po dwóch latach oraz 36% po trzech latach. (Ehrenberg-Bass, 2021)
- Po 4 latach bez reklamy żadna z marek biorących udział w badaniu instytutu Ehrenberg-Bass, nie odnotowała przychodu wyższego niż w roku poprzednim, niezależnie od jej rozmiaru. (Ehrenberg-Bass, 2021)
- Marketerzy badając i rozwijając skuteczność ścieżki zakupowej klienta, najczęściej korzystają z takich technik jak: testy A/B (56%), persony (54%), czy mapowanie treści (51%). (Smart Insights, 2021)
- Zgodnie z badaniem Salesforce, klienci są czynnikiem mającym najistotniejszy wpływ na kierunek strategii organizacji. Aż 63% marketerów wskazało ten czynnik jako istotny w budowaniu strategii. Do innych wskazywanych czynników można zaliczyć technologię (59%), transformacje modelu biznesowego (57%), czy presję kreowania konkurencyjności (55%). (Salesforce, 2021)
- Według badania Gartnera, największymi priorytetami działów marketingu w 2024 roku stały się: dążenie do udowodnienia ROI (69%), generowanie przychodu (59%), rozwój cyfrowych kanałów marketingowych (55%). (Gartner, 2024)
- 84% marketerów stwierdza, że oczekiwania klientów wpływają na ich strategię w świecie cyfrowym. (Salesforce, 2021)
- 34% marketerów dostrzega problem z innowacyjnością strategii i taktyki marketingowej w swojej organizacji. (Salesforce, 2021)
- 26% firm deklaruje, że ustala cele zaledwie od czasu do czasu. (CoSchedule, 2022)
- Szanse marki na osiągnięcie sukcesu są o 377% większe w sytuacji, gdy marka ta stawia cele marketingowe. (CoSchedule, 2022)
- Prawdopodobieństwo, że marketerom uda się osiągnąć zakładane cele jest o 674% (!) większe w przypadku marek, które posiadają udokumentowaną strategię marketingową. (CoSchedule, 2022)
- Marketerzy korzystają średnio z 9 źródeł danych działając na rynku B2C i 12 na rynku B2B. (Salesforce, 2021)
- Badanie Salesforce wykazało, że wskaźnik satysfakcji klienta jest uważany przez marketerów za najbardziej miarodajny spośród wskaźników marketingowych. Na drugim miejscu zestawienia znalazł przychód, natomiast na trzecim efektywność lejka sprzedażowego. (Salesforce, 2021)
- Zgodnie z badaniem Nielsena kreatywność ma największy udział (47%) w finalnej sprzedaży spośród wszystkich badanych elementów reklamy. (Nielsen, 2017)
- 75% respondentów biorących udział w badaniu Lightscape i Visibly stwierdza, że nie jest pewna czy narzędzia marketingowe, z których korzystają, dostarczają im odpowiednich danych, aby móc ocenić ich skuteczność w działaniu. (Lightscape, Visibly, 2021)
- 80% marketerów twierdzi, że ich organizacja korzysta z badań marketingowych podczas podejmowania decyzji biznesowych. (Hubspot, 2021)
- Zaledwie 24% respondentów przeprowadzonego przez nas badania posiada strategię marketingową w formie udokumentowanej. (Premium Consulting, 2019)
- W większości przypadków – 64% brak strategii to efekt braku zasobów/odpowiednich kompetencji lub pomysłu na nią. (Premium Consulting, 2019)
- Jedynie 3,6% respondentów deklaruje rozumienie strategii jako pozycję firmy/marki wobec konkurencji. (Premium Consulting, 2019)
- W większości firm (95%) zasoby wewnętrzne odpowiadają za przygotowanie strategii marketingowej. (Premium Consulting, 2019)
- Jedynie 5,5% respondentów deklaruje, że poziom realizacji działań marketingowych w ich firmie sięga 90% wzwyż. (Premium Consulting, 2019)
- W większości przypadków brak realizacji przyjętych działań marketingowych to efekt ich zmienności – aż 28%. (Premium Consulting, 2019)
- 12% firm w ogóle nie planuje z wyprzedzeniem wydatków marketingowych z poziomu budżetu, a aż 28% robi to doraźnie. (Premium Consulting, 2019)
- Aż 84% respondentów błędnie uważa, że strategia marketingowa powinna być aktualizowana w okresie pół roku lub co rok. (Premium Consulting, 2019)
- Dla większości respondentów główne zalety posiadania strategii marketingowej to: ukierunkowanie działań marketingowych (61%), spójność marki (48%), efektywność w realizacji celów (44%) i w pozyskiwaniu nowych Klientów (26%), a także unikanie błędnych decyzji (22%). (Premium Consulting, 2019)
- Największa bariera w podjęciu decyzji o opracowaniu/posiadaniu strategii marketingowej to postrzegany zbyt długi czas potrzebny do jej opracowania (52,7%). (Premium Consulting, 2019)
- Ponad 1/3 respondentów deklaruje, że byłaby zainteresowana przygotowaniem strategii marketingowej gdyby tylko miała do tego odpowiednie zasoby – w większości czas i kompetencje / zespół. (Premium Consulting, 2019)
- 68,2% respondentów do tej pory nigdy nie analizowało dotychczasowych działań z perspektywy strategicznej. (Premium Consulting, 2019)
- Niespełna 40% marketerów jest przeciętnie zadowolonych lub niezadowolonych ze zdolności agencji, z którą współpracują, do prowadzenia strategii marketingowej. (S2 Research, 2021)
- Ok. 72% marketerów stwierdza, że jest zadowolona ze zdolności agencji, z którą współpracują do rozwijania strategii marketingowej. (S2 Research, 2021)
- Marketerzy dobierając influencerów do współpracy zwracają uwagę przede wszystkim na: jakość treści influencera (81%), grupę docelową influencera (78%), poziom zaangażowania odbiorców influencera (73%). (Mediakix, 2019)
- Jako podstawowy miernik sukcesu współpracy z influencerem marketerzy najczęściej wskazują wyświetlenia/dotarcie (54,3%). (Influencer Marketing Hub, 2023)
- Zaledwie 36% marketerów próbuje integrować aktywności w zakresie marketingu tradycyjnego i cyfrowego. (Smart Insights, Terminus, 2022)
- W roku 2024 aż 70% marketerów planuje zmniejszyć swoje wydatki w brand building, jednocześnie przenosząc środki na performance. (Nielsen, 2024)
- 40% procesów decyzyjnych w sektorze B2B kończy się brakiem decyzji o zakupie. (Gartner Group, 2021)
- 80% decydentów w sektorze B2B ma w świadomości pewnych sprzedawców jeszcze przed dokonaniem jakiegokolwiek researchu. (Harvard Business Review, 2022)
- 90% decydentów na rynku B2B podczas decyzji zakupowej wybierze markę, którą znali jeszcze przed researchem. (Harvard Business Review, 2022)
- Istnieje zaledwie 5% szans, że decydent w sektorze B2B podejmie decyzję o wyborze firmy, której nie znał przed researchem. (Dale W. Harrison, 2023)
- 52% marek deklaruje, że generalnie outsourcuje swój marketing. 41,4% marek stosuje podejście hybrydowe, w którym część działań marketingowych zleca podmiotom zewnętrznym, a część realizuje samodzielnie. (Semrush, 2023)
- Marketing cyfrowy znalazł się na 3. miejscu w zestawieniu najczęściej outsourcowanych obszarów w firmach. Zaraz za księgowością i IT. (Clutch, 2019)
- Marki najczęściej outsourcują marketing, ponieważ: posiadają zbyt małą ekspertyzę wewnątrz firmy (37%), posiadają zbyt małe zasoby wewnątrz firmy (36%), czują potrzebę zwiększenia skali realizowanych działań marketingowych (34%). (Semrush, 2023)
- Marki, które nie outsourcują marketingu, nie robią tego, ponieważ: jest to ich zdaniem nieopłacalne finansowo (19%), obawiają się utraty kontroli nad tymi działaniami (15%), sprzedają produkt/usługę, które trudno wyjaśnić (11%). (Semrush, 2023)
- 30% z nich uważa, że najbardziej efektywnym rozwiązaniem jest zlecenie takich działań w pełni specjalistom, 63% natomiast jest zwolennikami stosowania mixu wewnętrznych zasobów z zewnętrznymi. (Ascend2)
- Aż dla 41,8% respondentów jednym z 3 kluczowych działań podczas projektowania strategii marketingowej jest jej wdrożenie, które zwykle następuje po, a nie w trakcie tego procesu. (Premium Consulting, 2019)
- Największy wpływ na reputację marki mają kolejno: jakość produktu lub usługi (63%), jakość pracowników firmy (63%) oraz jakość obsługi klienta (61%). (Weber Shandwick, 2020)
- 88% marketerów uważa, że treści wizualne są ważnym elementem ich strategii marketingowej. (Venngage, 2021)
- Ok. 40% firm wykorzystuje obecnie sztuczną inteligencję w swoich procesach (Exploding Topics, 2024)
- 81,9% marketerów planuje zwiększyć swoje inwestycje w lojalność klientów w ciągu najbliższych trzech lat. (Antavo, 2022)
- Największym wyzwaniem dla marketerów chcących tworzyć angażujące treści wizualne są: zachowanie spójności tworzonych treści (43%), utrzymanie dobrego designu publikowanych treści (22%), pozyskiwanie danych i statystyk dotyczących tych treści (22%). (Venngage, 2021)
BUDŻET MARKETINGOWY
STATYSTYKI MARKETINGOWE
- Według badania Hubspot marketerzy przeznaczają na płatne działania reklamowe głównie od 5 do 15% swojego budżetu marketingowego (wg. 23% respondentów) lub od 15 – 25% (również 23%). (Hubspot, 2021)
- Żaden z marketerów biorących udział w badaniu Hubspot nie stwierdził, że jego organizacja nie przeznacza żadnych środków na płatne reklamy. (Hubspot, 2021)
- W ciągu ostatnich 8 lat wysokość budżetu marketingowego wynosiła średnio ok. 10,1% przychodu firm. (Gartner, 2023)
- W roku 2024 głównym obszarem, w który marketerzy inwestowali swoje budżety marketingowe była płatna reklama (27,9%). Na kolejnych miejscach znalazły się: Martech (23,8%), pensje marketingowców (22,6%), współpraca z agencjami (22%) (Gartner, 2024)
- W 2024 roku kanały online 57,1% pochłonęły budżetów marketingowych przeznaczanych na płatne media (wzrost o 2,2 p.p. r/r). Największe wydatki koncentrowały się wokół: wyszukiwarki (13,6%), reklamy w social media (12,2%) i reklamy display’owej (10,7%) (Gartner, 2024)
- Spośród kanałów offline marketerzy w roku 2024 najchętniej inwestowali w event marketing (17,1%), sponsoring (16,4%) i reklamę telewizyjną (16%). (Gartner, 2024)
- 41% marketerów przewiduje, że w najbliższym czasie ich budżety marketingowe wzrosną. Zaledwie 11% spodziewa się spadku wielkości budżetu. (Hubspot, 2024)
- Marketerzy przeznaczają na content marketing średnio 25% swoich budżetów marketingowych (Demand Metric)
- 32,4% marketerów planuje w 2024 roku wydawać ponad połowę swoich budżetów na tworzenie treści wizualnych (wzrost o 9,5% r/r). (Venngage, 2023)
- Zgodnie z badaniem Gartnera, średni budżet marketingowy wyniósł w roku 2024 – 7,7% całkowitego przychodu organizacji, co oznacza spadek o 15% w stosunku do roku 2023 (9,1%). (Gartner, 2024)
- 87% marek, które wykorzystują User Generated Content w ramach swoich działań marketingowych, oszczędza na budżetach marketingowych. (Search Logistics, 2024)
- Jednym z kluczowych celów strategicznych właścicieli biznesu na lata 2024/25 jest generowanie wzrostu (62% z nich wymienia ten czynnik pośród swoich celów) (Gartner 2024)
- 75% dyrektorów marketingu mierzy się z presją na zmniejszenie wydatków na technologię marketingową (Gartner, 2024)
- Marketerzy najczęściej spodziewają się, że spośród obszarów marketingowych ich firma w najbliższym czasie zdecyduje się na zwiększenie inwestycji w: wideo (69%), treści eksperckie (53%), bezpośrednie spotkania z klientami (47%). (Content Marketing Institute, 2024)
- 75% przedsiębiorców uważa, że w ciągu 12 najbliższych miesięcy zainwestuje więcej w hybrydowe doświadczenia klienta, łączące aspekty fizyczne i cyfrowe. (Deloitte, 2022)
- Według 59,8% marketerów ich głównym motywatorem do zwiększania inwestycji w kanały digitalowe jest to, że są one podstawą biznesowego wzrostu. (WebFX, 2024)
- 69% marketerów planuje zwiększyć swoje inwestycje w influencer marketing w ciągu najbliższego roku. (Aspire, 2024)
- W 2026 roku markaterzy będą przeznaczać na wirtualnych influencerów średnio 30% budżetu skierowanego do celebrytów i influencerów. (Gartner, 2022)
- 26% marketerów jest pewnych, że ich plany budżetowe pozwolą im zmaksymalizować ROI w 2024 roku. 57% jest raczej pewna. (Hubspot, 2024)
- Wideo online (74%), streaming wideo (63%), social media stories (59%), współpraca z influencerami (59%) i reklama w TV (59%) to obszary, w których marketerzy najczęściej planują zwiększyć swoje inwestycje w 2024 roku. (Kantar, 2023)
- Reklama w magazynach (44%) i czasopismach 47% to obszary, w których marketerzy najczęściej planują zmniejszyć swoje inwestycje w 2024 roku. (Kantar, 2023)
PERSONAL BRANDING
STATYSTYKI MARKETINGOWE
- 94,1% respondentów przeprowadzonego przez nas badania stwierdza, że kiedykolwiek słyszało o personal brandingu. (Premium Consulting, 2019)
- Ponad 50% respondentów deklaruje wyższy poziom zaufania do marek osobistych vs. marek biznesowych. (Premium Consulting, 2019)
- Wiedza, którą dana osoba dzieli się za darmo w Internecie (66,8%), opinie innych osób/klientów (59,1%) i portfolio projektów (50,7%) mają największe znaczenie dla wiarygodności marki osobistej. (Premium Consulting, 2019)
- Najmniej istotne dla wiarygodności marki osobistej są tytuły naukowe (10,5%) oraz wygrane w konkursach (7%). (Premium Consulting, 2019)
- Większe zaufanie (67,6%), zdobywanie nowych Klientów (53%) oraz wyróżnialność na tle konkurencji (44,6%), to najważniejsze plusy posiadania marki osobistej. (Premium Consulting, 2019)
- Poświęcenie dużej ilości czasu na zbudowanie marki osobistej oraz na stałą jej komunikację (75%), a przez to ograniczenie swojej prywatności (61%), to według respondentów największe wady personal brandingu. (Premium Consulting, 2019)
- Jedynie 12% respondentów wskazało konieczność inwestycji nakładów finansowych jako minus posiadania marki osobistej. (Premium Consulting, 2019)
- Marka osobista jest dźwignią służącą do budowy wartości postrzeganej. Aż 67,2% respondentów zapłaciłoby więcej osobie będącej marką. (Premium Consulting, 2019)
- Marka osobista, która jest inkorporowana pod markę biznesową lub stanowi samodzielny byt, to według respondentów (95,5%) najskuteczniejsze opcje prowadzenia sprzedaży. (Premium Consulting, 2019)
- Wiedza i know how (84,3%), autentyzm (74,2%) i charyzma (63,8%) są najczęściej wskazywanymi elementami, koniecznymi do zbudowania marki osobistej. (Premium Consulting, 2019)
- Content marketing (78%) jest najczęściej wskazywanym elementem w kontekście budowania wiarygodności marki osobistej. Na kolejnych miejscach znalazły się: aktywna komunikacja w social media (65%) i profesjonalna strona internetowa (49%). (Premium Consulting, 2019)
- 50,2% respondentów deklaruje, że wykorzystuje potencjał marki osobistej. (Premium Consulting, 2019)
- Ponad 80% respondentów poświęca obecnie mniej czasu na budowanie marki osobistej (od 0 do 5h tygodniowo) vs. założenia, które budują skuteczną markę osobistą – od 6h tygodniowo wzwyż. (Premium Consulting, 2019)
- Ponad 80% respondentów planuje w przeciągu 2 lat zwiększenie ilości czasu przeznaczanego na budowę marki osobistej. (Premium Consulting, 2019)
- Freelancerzy (84%), właściciele firm usługowych (69%) i artyści (54%), to osoby, które potencjalnie mogą najwięcej skorzystać na budowie marki osobistej. Na drugim biegunie są właściciele firm produkcyjnych. (Premium Consulting, 2019)
CONTENT MARKETING
STATYSTYKI MARKETINGOWE
- 97% marketerów stwierdza, że content marketing jest częścią ich strategii marketingowej. (Semrush, 2022)
- Pomimo, że wiele marek deklaruje posiadanie strategii content marketingowej, to zaledwie 57% z nich ma ją w spisanej formie. (Semrush, 2022)
- 52% marek na rynku B2B prowadzi bloga i regularnie nim zarządza. (Content Marketing Institute, 2022)
- Według badania Semrush, 75% marketerów wskazuje SEO jako najbardziej efektywną taktykę content marketingową zaimplementowaną przez ich zespół. Na kolejnych miejscach znalazły się: aktualizacja istniejącej treści (61%) i publikacja większej ilości treści edukacyjnych, w tym tej typu “How to...” (45%). (Semrush, 2021)
- Wśród głównych powodów, dla których marki inwestują w content marketing, można wymienić: zwiększenie świadomości marki (45%), zwiększenie ruchu na stronie (37%), czy generowanie leadów (36%). (Expert Marketing, 2023)
- Marki stosujące content marketing generują do 5 razy więcej leadów. (1827marketing, 2020)
- Wśród największych wyzwań z zakresu działań content marketingowych marketerzy wskazują m.in.: tworzenie treści, która przekłada się na jakościowe leady (51%), tworzenie treści, która przyciąga większy ruch na stronę (47%), czy udowodnienie przed zarządem rentowności tworzonych treści (41%). (Semrush, 2021)
- 30% marketerów deklaruje outsourcing produkcji treści w ramach content marketingu. (Semrush, 2021)
- Marketerzy, którzy outsourcują content marketing, zlecają zazwyczaj: pisanie tekstów (81%), projektowanie grafik (40%), czy tworzenie materiałów wideo/animacji (40%). (Semrush, 2021)
- Strategia content marketingowa na równi z przykładami content marketingu, były najczęściej wyszukiwanymi frazami w kontekście content marketingu w roku 2021. (Semrush, 2022)
- Wśród taktyk, które pomogły marketerom w osiągnięciu sukcesu strategii content marketingowej znalazły się: poprawa jakości treści, działania SEO, tworzenie większej ilości treści wizualnych. (Semrush, 2022)
- 69% marketerów deklaruje tworzenie treści marketingowych z myślą o szczycie lejka sprzedażowego, 43% – o środkowej części lejka, 20% – o dolnej części, natomiast 18% z nich stwierdza, że skupia się na retencji odbiorców. (Semrush, 2021)
- Ok. 83% marketerów mierzy skuteczność strategii content marketingowej. (Semrush, 2021)
- Do mierzenia skuteczności strategii content marketingowej marketerzy korzystają zazwyczaj z takich wskaźników jak: ruch organiczny (83%), liczba sesji (70%), liczba leadów (66%), czy poziom konwersji (53%). (Semrush, 2021)
- Zaledwie 19% marketerów wskazuje liczbę komentarzy jako istotny wskaźnik w mierzeniu skuteczności strategii content marketingowej. (Semrush, 2021)
- Marketerzy przeznaczają na content marketing średnio ok. 17% budżetu marketingowego w przypadku, gdy ich grupą docelową jest rynek B2C i 16% budżetu w przypadku rynku B2B. (Salesforce, 2021)
- 73% organizacji marketingowych deklaruje, że ma w zwyczaju mierzyć zaangażowanie odbiorców w kampaniach content marketingowych. (Salesforce, 2021)
- 65% marketerów twierdzi, że infografiki są najskuteczniejszym formatem content marketingowym spośród stosowanych w ich organizacji. (Hubspot, 2022)
- 83% marketerów uważa, że rzadsze publikowanie treści, zachowując przy tym ich wysoką jakość, jest bardziej skutecznym rozwiązaniem, niż częste publikowanie niskojakościowego contentu. (Rock Content, 2022)
- Około 19% marketerów stwierdza, że content marketing jest obszarem, który w ich organizacji wymaga większego niż aktualnie nakładu inwestycji. Jest to zarazem drugi najczęściej wskazywany w tej kwestii obszar, zaraz po marketingu wzrostu (ok. 23%). (Hubspot, 2021)
- 54% marketerów wskazuje wysycenie rynku contentem i treściami marketingowymi jako największy problem w budowaniu widoczności marki online. (Lightscape, Visibly, 2021)
- Z badania Hubspot wynika, że najczęściej (35% marek) marki kierują swoje działania content marketingowe do dokładnie 3 segmentów odbiorców. (Hubspot, 2021)
- Ruch na stronie (wg. 19% marketerów) i zaangażowanie w mediach społecznościowych (18%) są najczęściej śledzonymi przez marketerów wskaźnikami w ramach content marketingu. (Hubspot, 2021)
- Rankingi wyszukiwań (wg. 7% marketerów) są najmniej popularnym wskaźnikiem śledzonym przez marketerów w ramach content marketingu. (Hubspot, 2021)
- Im więcej słów, tym lepsze wyniki odnotowuje wpis na blogu. 36% marketerów deklarowało bardzo dobre wyniki w przypadku wpisów powyżej 3000 słów, 33% – dla wpisów od 2000-3000 słów, 30% – dla wpisów od 1500-2000 słów. W przypadku krótszych wpisów, bardzo dobre wyniki deklarowało mniej niż 20% marketerów. (Orbitmedia, 2021)
- Wideo znajduje się na samym szczycie listy formatów mediowych, których wykorzystanie marki rozważają w ramach swojej strategii content marketingowej w najbliższym czasie (50%). (Hubspot, 2023)
- Według marketerów (25%) wideo marketing jest gwarantem najwyższego ROI spośród formatów, które współcześnie wykorzystuje się w content marketingu. Na kolejnych miejscach znalazły się zdjęcia (12%) i wpisy na blogu (9%). (Hubspot, 2023)
- 89% marketerów uważa, że ROI dla ich działań związanych z influencer marketingiem jest porównywalnie wysokie lub wyższe w stosunku do innych kanałów marketingowych. (MediaKix, 2020)
- 34% marketerów przeznacza średnio do 10% budżetu marketingowego na influencer marketing, natomiast około 17% przeznacza na ten kanał ponad połowę swojego budżetu. (MediaKix, 2020)
- Wśród korzyści z prowadzenia działań marketingowych w social media marketerzy najczęściej wymieniają: zwiększoną widoczność 83%, zwiększony ruch (73%), generowanie leadów (65%) i rozwijanie relacji z lojalnymi klientami (62%). (Social Media Examiner, 2024)
- 47% marketerów, wykorzystujących social media w swoich kampaniach marketingowych przez okres krótszy niż jeden rok stwierdza, że działania na platformach społecznościowych wpłynęły na zwiększoną widoczność ich marki w internecie. Marketerzy, którzy korzystają z tego kanału przez dłuższy okres deklarują wzrost w tym zakresie już w ponad 77% przypadków. (Social Media Examiner, 2024)
- Facebook (86% marketerów) i Instagram (79%) pozostają platformami, z których korzysta największa liczba marketerów. (Social Media Examiner, 2024)
- LinkedIn (70%) i Instagram (68%) to według marketerów platformy społecznościowe gwarantujące największą pewność zwrotu z inwestycji. Najmniej pewni marketerzy są Threads (16%) i Twittera/X (30%)(Hootsuite, 2024)
- Facebook jest platformą, na której marketerzy najchętniej osadzają swoje reklamy. Jego przychód z reklam stanowi 77% całkowitych przychodów rynku reklamy w social media. (Statista, 2024)
- Początkujący marketerzy (mniej niż rok doświadczenia) w swoich działaniach koncentrują się przede wszystkim na Facebooku (75%) i Instagramie (58%). Bardziej doświadczeni natomiast (więcej niż 5 lat w branży) posiadają w większości strategię wielokanałową, co oznacza, że ich działania są bardziej zdywersyfikowane. (Social Media Examiner, 2024)
- Marketerzy coraz rzadziej wskazują Facebooka jako najważniejszą platformę społecznościową (spadek z 59% w 2020 roku do 44% w 2024 roku) z perspektywy działań marketingowych. Coraz większą rolę odgrywają według nich takie platformy jak Instagram (wzrost z 17% w 2020 roku do 25% w 2024 roku), czy LinkedIn (wzrost z 14% w 2020 roku do 21% w 2024 roku). (Social Media Examiner, 2024)
- Pod względem istotności w działaniach marketingowych Facebook widocznie dominuje na rynku B2C (wskazywany przez 51% marketerów jako najważniejszy kanał społecznościowy w dotarciu do odbiorców). (Social Media Examiner, 2024)
- W przypadku rynku B2B LinkedIn (44%) jest według marketerów ważniejszym kanałem niż Facebook (33%) i w efekcie znalazł się na pierwszym miejscu zestawienia kluczowych platform social media w tym sektorze. (Social Media Examiner, 2024)
- 44% marketerów planuje w przyszłości zwiększyć wydatki na trwałe treści w social media, natomiast 37% – zmniejszyć wydatki na treści efemeryczne. (IM News, 2022)
- Z Twittera/X z roku na rok korzysta coraz mniej marketerów. Obecnie w swoich działaniach marketingowych uwzględnia go zaledwie 31% marketerów, co oznacza spadek o 13 p.p. rok do roku. (Social Media Examiner, 2042)
- 59% marketerów planuje w najbliższym czasie zintensyfikować swoją komunikację na YouTube, 57% – na LinkedIn i 56% na Instagramie. (Social Media Examiner, 2024)
- 66% marketerów chciałoby poszerzyć swój zakres wiedzy na temat Instagrama. (Social Media Examiner, 2024)
- Według 47% marketerów współcześnie najważniejszym formatem treści w social media jest wideo. Według 25% zdjęcia/grafiki i według 25% treści tekstowe. (Social Media Examiner, 2024)
- Instagram (61%) i Facebook (59%) są najczęściej wykorzystywanymi platformami przez marketerów do regularnego publikowania materiałów wideo. Na trzecim miejscu zestawienia znalazł się Youtube z 49 proc. udziałem. (Social Media Examiner, 2024)
- 64% marketerów wskazuje, że w przyszłości nie planuje korzystać z Threads w ramach swoich kampanii marketingowych. Także TikTok jest uważany za przeciętnie atrakcyjny w tej kwestii, gdyż 44% marketerów nie wiąże obecnie żadnych planów z tą platformą. (Social Media Examiner, 2024)
- Spośród platform społecznościowych marketerzy najchętniej prowadzą płatne kampanie reklamowe na Facebooku (27% – często, 39% – czasami) i Instagramie (23% – często, 31% – czasami). (Social Media Examiner, 2024)
- Budowanie świadomości marki i wzrost sprzedaży są wskazywane przez marketerów jako główne cele kampanii influencer marketingowych. (Influencer Marketing Hub, 2024)
- 3,69% to średni wskaźnik zaangażowania obserwatorów w social media dla nanoinfluencerów (5.000 – 20.000 obserwujących). Wraz ze wzrostem liczby obserwujących wskaźnik maleje, a dla średnich influencerów (60.000 – 200.000 obserwujących) wynosi już tylko 1,62%. (Aspire, 2022)
- Wśród typów postów generujących najwyższe zaangażowanie odbiorców można wymienić: krótkie wideo (31%), długie wideo (16%) i wywiady/rozmowy z ekspertami (14%). (Neil Patel, 2024)
- Według marketerów spośród platform social media największy zwrot z inwestycji przynosi im: Instagram (25%), Facebook (23%) i YouTube (14%). (Hubspot, 2024)
- Około 95% postów w mediach społecznościowych pojawia się w dni robocze, tj. od poniedziałku do piątku. (Influencer Marketing Hub, 2021)
- TikTok charakteryzuje się najwyższym poziomem zaangażowania obserwatorów profili spośród platform społecznościowych. Wskaźnik zaangażowania wynosi na tej platformie średnio ok. 2,65% obserwatorów na post (oznacza to jednak spadek średniego zaangażowania na tej platformie o 35% r/r). (Socialinsider, 2024)
- 90% marketerów uważa, że influencer marketing jest skuteczną formą marketingu. (Influencer Marketing Hub, 2022)
- Marketerzy najchętniej współpracują z nano-influencerami (44%) i mikro-influencerami (26%). (Influencer Marketing Hub, 2024)
- Marketerzy najczęściej uważają, że treści powstałe w ramach współpracy z influencerami osiągają lepsze wyniki niż ich własne treści (36%). 30% uważa, że efekty są takie same. (Influencer Marketing Hub, 2024)
- 53,3% użytkowników social media, korzysta z tego typu platform w celu utrzymania kontaktu ze znajomymi i rodziną. Do innych popularnych powodów należą: czytanie newsów (52,9%), wypełnienie wolnego czasu (49%), poszukiwanie treści (np. artykułów, wideo) (32%). (Hootsuite, 2024)
- TikTok stał się w roku 2024 najpopularniejszą platformą do prowadzenia działań w zakresie influencer marketingu (69%), prześcigając tym samym Instagrama (47%). (Influencer Marketing Hub, 2024)
- Przeciętny polski konsument spędza w social media 1h 54 min dziennie (o 7 min. mniej niż rok wcześniej) i korzysta z 6 różnych platform w ciągu miesiąca. (Hootsuite, 2024)
- Najczęściej używaną platformą przez polskich użytkowników jest Facebook (86,9%). Na kolejnych miejscach znalazły Messenger (80,1%), Instagram (62,7%) i Whatsapp (55,2%). (Hootsuite, 2024)
- Facebook (32,1%) jest zarazem najbardziej lubianą platformą wśród polskich użytkowników. Na kolejnych miejscach znalazły się Instagram (14,3%), Messenger (13,9%) i TikTok (11,8%). (Hootsuite, 2024)
- Spośród platform społecznościowych najwięcej czasu Polacy spędzają na TikToku (średnio 36 h i 21 min miesięcznie). Na kolejnych miejscach znalazły się: YouTube (28 h 1 min) i Facebook (10 h 44 min). (Hootsuite, 2024)
- 47% użytkowników internetu wskazuje media społecznościowe jako kanał, w którym zdarza im się dowiadywać o nowych markach. (GWI, 2020)
- Użytkownicy platform społecznościowych wskazują, że o nowych markach najczęściej dowiadują się: z reklam, które zobaczyli na platformie (28%), z rekomendacji w social media (24%), z postów publikowanych na fanpage’ach marek (17%). (GWI, 2020)
- Linki polecające są najpopularniejszym sposobem na śledzenie skuteczności kampanii influencer marketingowych. Aż 45,5% marek korzysta z tej formy pomiaru. (Influencer Marketing Hub, 2022)
- Użytkownicy poszczególnych platform społecznościowych odpowiadając na pytanie jaka cecha marki jest dla nich najważniejsza w danym medium społecznościowym wskazywali: innowacyjność (Facebook, LinkedIn i Twitter/X), młodość (Instagram), bycie na czasie (YouTube, TikTok i Pinterest). (GWI, 2023)
- 72% marketerów planuje w najbliższym czasie zwiększyć swoje wydatki na płatne reklamy w social media. (Mediaocean, 2024)
- 65% marketerów w swoich działaniach w social media łączy działania organiczne z płatnymi. (Hootsuite, 2021)
- Ok. 6,7 mln Polaków korzysta z LinkedIn. Oznacza to wzrost w stosunku do roku poprzedniego o prawie 21,8% użytkowników. (Hootsuite, 2024)
- W latach 2020-2021 liczba marketerów, którzy wskazują TikToka jako kluczową platformę do osiągania celów biznesowych wzrosła o 700%. (Hootsuite, 2021)
- Niska jakość produktu (49%) lub obsługi (49%) są najczęstszymi powodami, dla których klienci rezygnują z obserwowania marek w social media. (Sprout Social, 2021)
- 34,4% marek płaci influencerom za promocję produktów. Dokładnie ten sam procent preferuje dostarczanie im swoich produktów za darmo w zamian za promocję. (Influencer Marketing Hub, 2022)
- 77% konsumentów woli robić zakupy u marek, które śledzą w mediach społecznościowych. (SproutSocial, 2023)
EMAIL MARKETING
STATYSTYKI MARKETINGOWE
- 40% marek na rynku B2B prowadzi kampanie newsletterowe. (Content Marketing Institute, 2022)
- Jako cele kampanii email marketingowych marketerzy najczęściej wskazują komunikację z klientami (71%) i budowanie świadomości marki (69%). (Validity, 2021)
- Budowanie świadomości marki w roku 2020 (69%) jest częściej wskazywane przez marketerów jako cel kampanii email marketingowej niż w roku 2019 (64%). (Validity, 2021)
- Do największych wyzwań związanych z prowadzeniem kampanii email marketingowych, wskazywanych przez marketerów można zaliczyć: rywalizację o uwagę w skrzynce mailowej (42%), niskie zaangażowanie odbiorców (35%) i ograniczone zasoby, także kadrowe (33%). (Validity, 2021)
- Personalizacja wiadomości email (69%), zarządzanie bazami email marketingowymi (56%) i optymalizacja tytułów (47%) są wskazywane przez marketerów jako najczęściej stosowane taktyki w ramach kampanii email marketingowych. (Validity, 2021)
- Według badania Validity średni Open Rate dla wiadomości email wynosi zazwyczaj między 11 a 15%. (Validity, 2021)
- 74% marketerów wskazuje personalizację jako skuteczną taktykę email marketingową w przypadku wiadomości, które uzyskały Open Rate na poziomie 16% lub wyższym. Na drugim miejscu znalazło się zarządzanie bazami email marketingowymi, które wskazało 62% marketerów. (Validity, 2021)
ZAUFANIE DO MARKI
STATYSTYKI MARKETINGOWE
- 81% marketerów dostrzega rosnącą rolę zaufania w procesie pozyskiwania klientów. (Lightscape, Visibly, 2021)
- 36% konsumentów stwierdza, że w efekcie pandemii zaczęła zwracać większą uwagę na to, czy korzystanie z produktu danej marki sprawia, że czują się bezpiecznie. (Edelman, 2020)
- Blisko połowa klientów, których można określić jako lojalnych wobec danej marki – w pełni ufa jej komunikatom. (Edelman, 2020)
- Najwyższym poziomem zaufania charakteryzują się marki z branży technologicznej (76% konsumentów deklaruje, że ufa markom z tego sektora), produkcji żywności (74%) i przemysłu farmaceutycznego (74%). (Edelman, 2020)
- W badaniu przeprowadzonym przez agencję Edelman, 53% respondentów wskazało zaufanie do organizacji zarządzającej daną marką, jako kluczowy atrybut przy decyzji o zakupie produktu marki po raz pierwszy. (Edelman, 2020)
- Kwestia zaufania do marki jest dla konsumentów ważniejsza przy pierwszym zakupie jej produktu (49%), niż przy decyzji o zostaniu jej stałym klientem (53%). (Edelman, 2020)
- Aby zyskać lub utrzymać zaufanie swoich klientów, marka według konsumentów powinna: rozwiązywać ich indywidualne problemy (85%), rozwiązywać problemy społeczeństwa (80%), wzbogacać życie (73%). (Edelman, 2020)
- 81% konsumentów deklaruje, że marka powinna wzbudzać ich zaufanie, aby w ogóle rozważyli zakup jej produktu. (Edelman, 2023)
- Tylko 31% konsumentów uważa, że ufa większości marek, z których korzysta. (Edelman, 2023)
- Social media w efekcie pandemii odnotowały największy spośród wszystkich kanałów spadek zaufania (o 8%) w stosunku do roku 2021. Spadek był widoczny także w przypadku wyszukiwarek internetowych (o 3%) i mediów tradycyjnych (o 5%). (Edelman, 2022)
- Społeczeństwo obecnie jeszcze bardziej ufa ludziom z najbliższego otoczenia, niż obcym. Poziom zaufania do osób spoza kraju zamieszkania jest aktualnie o 8% niższy niż rok temu, przy jednoczesnym wzroście zaufania do współpracowników (+12%) i sąsiadów (+7%) (Edelman, 2022)
- 58% konsumentów poleca marki w oparciu o swoje wierzenia na jej temat i wyznawane wartości. (Edelman, 2022)
- Konsumenci w największym stopniu ufają organizacjom rodzinnym (67%). Na kolejnych miejscach znalazły się organizacje prywatne (58%) i publiczne (56%). (Edelman, 2022)
- Konsumenci czytają średnio 10 recenzji online, zanim poczują, że mogą zaufać lokalnej firmie. (BrightLocal, 2020)
- Przeciętny konsument musi przeczytać średnio 40 recenzji online, zanim zacznie wierzyć w trafność oceny firmy. (BrightLocal, 2020)
- 65% kupujących bardziej ufa produktom, gdy recenzje zawierają tzw. user-generated content, w postaci np. zdjęć, czy filmów. (PowerReviews, 2019)
- 91% konsumentów w grupie wiekowej od 18 do 34 lat ufa recenzjom internetowym w takim samym stopniu jak rekomendacjom od rodziny, przyjaciół i innych znajomych. (BrightLocal, 2020)
- 93% konsumentów ufa rekomendacjom od osób, które zna. Na drugim miejscu znalazły się strony z opiniami, którym ufa 91% z nas. (Kantar, 2020)
ZACHOWANIA KONSUMENTÓW
STATYSTYKI MARKETINGOWE
- 34% konsumentów deklaruje, że szuka informacji na temat lokalnego biznesu każdego dnia. (Brightlocal, 2020)
- 34% konsumentów stwierdza, że zawsze czyta opinie o lokalnym biznesie, natomiast 26% z nich robi to regularnie. (Brightlocal, 2020)
- Konsumenci wśród największych zmartwień związanych z zakupem produktów danej marki najczęściej wskazują: złą obsługę klienta (60%), negatywne newsy związane z marką (48%), słaba dbałość o losy środowiska (39%), czy warunki pracownicze poniżej standardów (31%). (GWI, 2021)
- Darmowa dostawa/zwroty (60%) i łatwy proces zamawiania (43%) są czynnikami najczęściej wskazywanymi przez konsumentów jako kluczowe w procesie rozważania zakupu produktu online. (GWI, 2021)
- 64% konsumentów stwierdza, że w celu kontaktu z marką woli wysłać wiadomość tekstową, niż zadzwonić na numer telefonu. (Nielsen, 2021)
- Aż 60% konsumentów deklaruje otwartość na otrzymywanie od marek personalizowanych wiadomości. (Nielsen, 2021)
- Pomimo rozwoju technologii, klienci cenią sobie interakcje z człowiekiem i aż 74% z nich oczekuje, że w przyszłości będą częściej wchodzili w kontakt z markami. (PwC, 2021)
- 47% konsumentów uważa, że jest w stanie zapłacić więcej za produkt/usługę marki z wyższymi ocenami. (Podium, 2021)
- Aż 68% konsumentów uważa krótkie materiały wideo za najbardziej przystępną formę gromadzenia informacji o produkcie, który mają zamiar kupić. (Wyzowl, 2023)
- Chcąc dowiedzieć się czegoś na temat marki 58,8% konsumentów odwiedzi jej stronę www. Jednocześnie jest to najpopularniejszy sposób, w jaki konsumenci szukają informacji na temat marek (Hootsuite, 2024)
- 87% konsumentów deklaruje, że wzięło udział w wydarzeniach branżowych i konferencjach, aby poznać sprzedawców i zakres produktów. (LinkedIn, 2021)
- 48% konsumentów deklaruje, że nie kupuje od sprzedawców, którzy wprowadzili ich w błąd. (LinkedIn, 2021)
- 94% sprzedawców deklaruje, że dzięki narzędziom internetowym zwiększają swoje szanse na domknięcie procesu sprzedażowego. (LinkedIn, 2021)
- 60% sprzedawców uważa, że zawsze stawia klienta na pierwszym miejscu, z czym zgadza się zaledwie 24% konsumentów. (LinkedIn, 2021)
- 73% konsumentów zwraca uwagę wyłącznie na opinie napisane w przeciągu ostatniego miesiąca. (Brightlocal, 2020)
- Jako główne przyczyny korzystania z internetu konsumenci wskazują kolejno: poszukiwanie informacji (62,2%), utrzymywanie kontaktu ze znajomymi i rodziną (55,5%), pozostawanie na bieżąco z newsami (54,3%). (Influencer Marketing Hub, 2021)
- Ponad 45% użytkowników internetu korzysta z opcji wyszukiwania głosowego, natomiast co 3 używa aplikacji rozpoznających przedmioty. (Influencer Marketing Hub, 2021)
- 53% czasu spędzanego przez konsumentów dziennie w internecie ma miejsce za pośrednictwem urządzeń mobilnych. (Influencer Marketing Hub, 2021)
- 58% Polek i Polaków robi zakupy w internecie przynajmniej raz na tydzień. (Hootsuite, 2024)
- 74% konsumentów ma pozytywny stosunek do reklam odwołujących się do ekologii (wzrost o 19 p.p. rok do roku). (SW Research, 2021)
- 58% konsumentów stwierdza, że jest w stanie przebyć dłuższą drogę, żeby dotrzeć do firmy z wyższymi ocenami. (Podium, 2021)
- 72% konsumentów nie podejmie żadnych akcji prowadzących do zakupu przed przeczytaniem przynajmniej jednej recenzji. (TestimonialEngine, 2020)
- Przeciętny konsument spędza nawet 5,4 godzin dziennie z treściami typu UGC (User Generated Content). (Wyng, 2024)
- 60% konsumentów wskazuje treści wygenerowane przez użytkowników, jako najbardziej autentyczne. (Nosto, 2021)
- Według 72% konsumentów opinie użytkowników są bardziej wiarygodnie niż treści generowane przez markę. (Nosto, 2022)
- 75% konsumentów uważa, że User Generated Content ma duży wpływ na ich decyzje zakupowe. (EmbedSocial, 2024)
- Zgodnie z badaniem firmy SocialMedia Today, w przypadku gdy treści typu UGC są trudno dostępne: 35% konsumentów uważa, że szansa na dokonanie zakupu jest mniejsza, 32% konsumentów wstrzyma się z decyzją zakupową, dopóki nie zrobią głębszego researchu, 23% konsumentów deklaruje, że będzie miało problemy z podjęciem decyzji zakupowej. (SocialMedia Today, 2017)
- Wśród kluczowych elementów sklepu e-commerce można wymienić: zdjęcia produktu (78%), opinie o produkcie (69%) i porównania produktów (46%). To właśnie tych sekcji klienci sklepów internetowych szukają najczęściej. (BigCommerce, 2024)
- Prawdopodobieństwo, że użytkownik dokona zakupu, jest o 51% większe, gdy użytkownik ten udostępnił wcześniej treść należącą do tej marki. (EmbedSocial, 2024)
- 70% wszystkich treści generowanych przez użytkowników pochodzi od osób zaliczających się do milenialsów. (EmbedSocial, 2024)
- Milenialsi spędzają także 30% swojego czasu w internecie na poszukiwaniu treści typu UGC, a zaledwie 1% z nich uważa, że treści tworzone przez markę są dla nich atrakcyjniejsze niż treści UGC. (EmbedSocial, 2024)
- 42% konsumentów uważa, że znacznie chętniej kupuje od marek, które odpowiadają na kwestię nierówności społecznej. (Deloitte, 2022).
- 63% konsumentów stwierdza, że jest w stanie dostarczyć więcej prywatnych informacji markom, które gwarantują im świetne doświadczenia. (PwC, 2021)
- Według 32% konsumentów pojedynczy incydent przekładający się na złe doświadczenie, w zupełności wystarczy, aby zrezygnować marki na stałe, nawet jeśli jest to marka, którą uwielbiają. (PwC, 2021)
- Dla 40% konsumentów kluczowe są wyłącznie opinie nie starsze niż dwa tygodnie. (BrightLocal, 2021)
- W kwestii wpływu reklam odwołujących się do ekologii na środowisko, konsumenci najczęściej wskazują, że przyczyniają się one do wzrostu świadomości ludzi na temat problemów ze środowiskiem (50%). (SW Research, 2021)
- Zdrowie (81%) i rodzina (80%) są najczęściej wymienianymi wartościami ważnymi w życiu Polaków. (SW Research, 2021)
- 93% konsumentów stwierdza, że opinie w internecie mają wpływ na ich decyzje zakupowe. (Podium, 2021)
- 40% ludzi reaguje znacznie lepiej na treści wizualne niż na tekst. Co więcej, ludzki umysł jest w stanie zapamiętać nawet do 95% informacji zawartych w treściach wideo, natomiast w przypadku treści tekstowych wartość ta spada do zaledwie 10%. Jest to m.in. efekt tego, że treści wizualne są przetwarzane przez nasze mózgi 60 000 razy szybciej niż treści tekstowe. (Brandon Gaille, 2017)
- Minimalna ocena, jaką musi posiadać marka wśród aktualnych klientów, aby konsument w ogóle rozważył wejście z nią w relację, to 3,4 w skali do 5. (Podium, 2021)
- Według badania BrightLocal 85% konsumentów w ogóle nie bierze pod uwagę opinii starszych niż 3 miesiące. (BrightLocal, 2021)
- Prawie 1 na 3 konsumentów deklaruje, że zdarzyło im się sprawdzać oceny marki, stojąc przed wejściem do jej placówki, aby mieć pewność, że jest ona warta ich uwagi. (Podium, 2021)
- 68% konsumentów nie ufa ocenom marki, jeżeli liczba opinii o niej jest według nich niewielka. (Podium, 2021)
- Podejście do pracowników (85%), jakość oferty (63%), szybkość obsługi (40%) to czynniki, które mają największy wpływ na decyzję o wystawieniu marce oceny 5/5. (Podium, 2021)
- Pierwsze 5 opinii, które zyska produkt zwiększa prawdopodobieństwo jego zakupu przez klienta o 270%. (Spiegel, 2020)
- Według konsumentów 10-30% opinii, na które trafiają jest fałszywych. (BrightLocal, 2021)
- 68% konsumentów twierdzi, że pozytywne opinie mogą przekonać ich do wejścia w interakcję z marką. Jednocześnie 40% stwierdza, że negatywne opinie mogą skutecznie zniechęcić ich do tej interakcji. (BrightLocal, 2021)
- W przypadku, gdy ocena marki wynosi blisko 5/5, aż 82% konsumentów ma tendencję do pogłębionego poszukiwania negatywnych opinii na jej temat, gdyż ocena ta wydaje się im mało wiarygodna. (PowerReviews)
- 56% konsumentów uważa, że odpowiedź marki na zamieszczoną opinię może zmienić ich zdanie na jej temat. (Podium, 2020)
- 87% słuchaczy podcastów preferuje ten format treści, ponieważ w czasie słuchania może jednocześnie podejmować inne aktywności. Innym powodem jest możliwość słuchania ich w dowolnym miejscu i czasie (80%). (The Infinite Dial, 2019)
- Przeciętna długość słuchania pojedynczych odcinków podcastów wynosi 30 min. (26,4%). Nieco mniej słuchaczy słucha ok. 60 min. (23,3%). (Futuri Media, 2019)
- Przewiduje się, że liczba słuchaczy podcastów w roku 2023 podwoi się w stosunku do roku 2019. (Nielsen, 2020)
- Około 9 mln Polaków deklaruje słuchanie podcastów. (Tandem Media, 2020)
- 81% konsumentów deklaruje, że podcastów słucha w domu. (Tandem Media, 2020)
- Prawie 65% wszystkich wyszukiwań w Google, to wyszukiwania typu zero-click. (SimilarWeb, 2020)
- Według Gartnera do roku 2026 – 60% konsumentów z grupy generacji Z i millenialsów, będzie preferowało zakupy w mediach społecznościowych, zamiast w tradycyjnych kanałach digitalowych. (Gartner, 2022)
- Najistotniejszymi czynnikami pod kątem wpływu na lojalność klientów są: wysoka jakość produktu (27%), silne poczucie przynależności do społeczności (22%), konkurencyjne ceny (17%). (Clarus Commerce, 2022)
- Konsumenci deklarują, że są w stanie zrezygnować z danej marki, jeśli: pogorszy się jakość jej produktów (65%), wzrosną ceny jej produktów (47%), obiera ona stanowisko w pewnej kwestii społecznej, niezgodne z wartościami konsumenta. (Clarus Commerce, 2022)
PRZYWÓDZTWO
STATYSTYKI MARKETINGOWE
- Obecnie 73% CMO koncentruje się raczej na aktualnych klientach, niż na rozwijaniu nowych rynków. (Gartner, 2021)
- Kluczowymi elementami strategii rozwoju firmy dla CMO są obecnie: wzrost sprzedaży obecnych produktów do obecnych klientów (39%) oraz zaoferowanie nowych produktów obecnym klientom (34%). (Gartner, 2021)
- Według badania przeprowadzonego przez firmę Trade Press Services, gdy komunikacja wewnątrz firmy przebiega sprawnie, 85% pracowników czuje się bardziej zaangażowanych, a to natomiast (według badania firmy Gallup), przekłada się na wyższą produktywność (o 17%) i większe zyski (o 21%). (Trade Press Services, Gallup)
- W rozwijaniu swoich umiejętności CMO koncentrują się głównie na działaniach operacyjnych i egzekucji (47%) oraz na zmyśle strategicznym i biznesowym (45%). Najmniej ważny dla CMO są natomiast zmysł finansowy (28%) i cyfrowe know-how (38%). (Gartner, 2021)
- 95% CMO uważa, że marki powinny przewodzić w poszukiwaniu rozwiązań głównych problemów społecznych i kulturowych. (Gartner, 2021)
- CMO są głównymi decydentami w organizacjach w kwestiach związanych z problemami społecznymi. (Gartner, 2021)
- 67% CMO wskazuje, że pandemia miała wpływ na produktywność ich zespołu. (Hubspot, 2021)
- 45% CMO deklaruje wzrost ruchu na ich stronie www w związku z pojawieniem się pandemii. (Hubspot, 2021)
- 72% liderów marketingu zgadza się, że obecnie proces planowania jest bardziej skomplikowany. (Hubspot, 2021)
- Niewystarczające zasoby ludzkie (19%) i nadmierne obciążenie pracą/wypalenie zespołu (17%) są obecnie największymi wyzwaniami dla CMO z perspektywy produktywności ich zespołu. (Hubspot, 2021)
- 50% CMO uważa, że proces kreatywny jest obecnie bardziej skomplikowany niż wcześniej. (Hubspot, 2021)
- Mężczyźni stanowią ok. 75% wszystkich dyrektorów marketingu w Polsce. (Pracuj.pl, 2022)
- Mniej niż 5% osób pracujących na stanowisku dyrektora marketingu otrzymuje premię co miesiąc. (Pracuj.pl, 2022)
- 41% marketerów uważa, że jest przytłoczona ilością zadań, jeśli chodzi o kwestię tworzenia contentu. (EmbedSocial, 2024)
- 80% osób zatrudnionych na stanowisku dyrektora marketingu pracuje na podstawie umowy o pracę. (Pracuj.pl, 2022)
- Przeciętne zarobki dyrektora marketingu w Polsce wynoszą 20 tys. zł brutto. (Pracuj.pl, 2022)
- Generowanie wyników biznesowych (39%) i kształtowanie komunikacji marketingowej. (27%) są dla CMO priorytetami w działaniach w zakresie marketingu cyfrowego. (The CMO Survey, 2021)
- CMO oceniają wiedzę i umiejętności swojej organizacji na temat zagadnień z marketingu cyfrowego na średnio 6,2 w skali do 10. (The CMO Survey, 2021)
- 86% dyrektorów marketingu uważa, że członkom ich zespołu towarzyszy stres związany z nadmiarem pracy, którą muszą wykonać. (Airtable, 2022)
- 75% menedżerów sprzedaży uważa, że zdolność do radzenia sobie ze zmianami jest obecnie ważniejsza niż 5 lat temu. (LinkedIn, 2021)
- 41% dyrektorów marketingu wskazuje, że w ich firmie budżet marketingowy jest ustalany raz do roku, biorąc pod uwagę wcześniejsze roczne wydatki i dostosowywany w ciągu roku jeśli pojawi się taka potrzeba. Jednocześnie około 30% CMO stwierdza, że w ich przypadku budżet ten jest ustalany każdego roku na bazie nowych potrzeb i celów. (The CMO Survey, 2021)
- Około 60% szefów marketingu odczuwa rosnącą presję w kwestii raportowania osiąganych wyników do CEO. (The CMO Survey, 2021)
- 74% zespołów marketingowych zgłasza, że działa w silosie organizacyjnym, a procesy, które realizują są często odseparowane od procesów organizacji. (Airtable, 2022)
- Według badania Airtable przeciętny zespół marketingowy korzysta z 20 narzędzi pośredniczących w wykonywaniu codziennych obowiązków. (Airtable, 2022)
- 82% dyrektorów marketingu uważa, że liczba narzędzi marketingowych wykorzystywanych przez ich zespół wzrośnie w ciąg najbliższego roku. (Airtable, 2022)
CHCESZ WIEDZIEĆ WIĘCEJ?
ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA
Zapisz się do newslettera strategicznego marketera i otrzymaj e-booki i raporty:
Dziękujemy!
Sprawdź proszę swoją pocztę e-mail i potwierdź zapis do naszego newslettera.
Jeśli wiadomość z linkiem potwierdzającym nie dotrze do Ciebie w ciągu kilku minut - sprawdź również folder SPAM, być może tam utknęła.
SOCIAL MEDIA MARKETING
STATYSTYKI MARKETINGOWE