Zarządzanie marką a właściwe procesy marketingowe

Wszystkie dobrze zarządzane marki mają jedną wspólną cechę. Mają dobrze poukładane procesy. Wszystkie źle zarządzane marki, na którymś etapie swojego rozwoju uznały, że fraza "lepiej działać niż planować" ma w sobie więcej uroku i...
Mariusz Łodyga

Jak określić strategiczne cele marketingowe?

Zadziwiająco wielu przedstawicieli biznesu ma problem z odpowiedzią na pytanie: jakie strategiczne cele marketingowe chcą...
Mariusz Łodyga

Czym jest kultura biznesowa i jakie subkultury ją tworzą?

Każdy, kto prowadzi biznes, reprezentuje jakiś poziom kultury biznesowej. Im jest on wyższy, tym lepszy osiąga wyniki. Nie...
Mariusz Łodyga

Pułapki negatywnej kompensacji biznesowej, w które może wpaść każdy człowiek biznesu

Kompensowanie braków to jeden z częściej występujących mechanizmów w przyrodzie. W biznesowej dżungli występuje on...
Mariusz Łodyga

Momenty, które mówią prawdę o marce

Korzystając z produktów lub usług każdemu z nas zdarza się czasem poczuć prawdziwe zadowolenie lub prawdziwe rozczarowanie....
Mariusz Łodyga

Jaka jest siła lojalności klienta?

Wielu marketerów zdaje sobie sprawę z tego, że stały klient to najlepszy dar od biznesowego losu. Niewielu jednak wiedzę tę...
Mariusz Łodyga

Jaka jest różnica między strategią a taktyką? 

Podstawowa różnica między strategią a taktyką polega na ciężarze gatunkowym oraz czasie ich obowiązywania. Podejście...
Mariusz Łodyga

Czy w kryzysie należy ciąć wydatki reklamowe?

Wielu menedżerów marketingu zadaje sobie właśnie pytanie, czy to już jest ten czas, w którym należy wcisnąć hamulec dla...
Mariusz Łodyga

Czym jest pozycjonowanie marki i dlaczego jest ono tak ważne?

Kiedy pada fraza pozycjonowanie, to od razu pojawia się skojarzenie z działaniami zmierzającymi do uzyskania jak najlepszych...
Mariusz Łodyga