Dlaczego ludzie nie kupują? I co zrobić, by jednak sfinalizować transakcję? Razem z Karoliną na żywo odpowiadamy na te i inne pytania.
Dlaczego klienci nie kupują?
1) Bo o Tobie nie wiedzą – brak świadomości marki i produktu lub usługi które marka oferuje
a. Brak informacji w wyszukiwarkach
b. Brak informacji w social media
c. Brak kampanii reklamowych
2) Bo nie ufają złożonej ofercie
a. Brak znajomości marki
b. Brak wyraźnych wartości reprezentowanych przez markę
c. Brak opinii (zwłaszcza pozytywnych) w internecie
d. Negatywne opinie
e. Styl komunikacji niedopasowany do kanału i grupy docelowej
f. Niska responsywność biura obsługi klienta
3) Ze względów ekonomicznych
a. Cena jest zbyt wysoka – wysyp generycznych produktów
i. Klienci dodając produkty do koszyka zakupowego, porównują ceny w różnych sklepach
b. Dodatkowe koszty realizacji zamówienia są zbyt wysokie
4) Ze względów technicznych
a. Zbyt długi czas oczekiwania na realizację zamówienia
b. Zbyt długi i skomplikowany proces złożenia zamówienia
c. Zbyt długi czas przygotowania oferty
d. Skomplikowane procedury realizacji zamówienia – procesy legislacyjne skomplikowanych usług
e. Polityka zwrotów jest zbyt skomplikowana
f. Zbyt wąski wybór opcji płatności
g. Polityka gwarancyjna jest niejasna
h. Brak pomocy ze strony sprzedawcy w procesie zakupowym
Według badań Instytutu Baymarda najczęstsze powody porzucania koszyka to:
- 61% – dodatkowe koszty są zbyt wysokie – podatki, koszty dostawy, koszty płatności, inne
- 35% – wymagane posiadanie konta – aby złożyć zamówienie konieczne jest posiadanie lub założenie własnego konta
- 27% – zbyt długi i skomplikowany proces składania zamówienia
- 22% – w sklepie pojawiają się błędy, nie działa prawidłowo
- 18% – brak zaufania do sklepu, klienci boją się podać swoje dane oraz dane do realizacji płatności
- 16% – zbyt długa dostawa lub brak wiarygodnej informacji o czasie dostawy
- 10% – polityka zwrotu towaru jest zbyt skomplikowana
- 8% – na liście dostępnych metod płatności nie ma takiej którą klient chce zapłacić
Co można z tym zrobić?
- Zadbaj o markę
- Zadbaj o personalizowane doświadczenie
- Zaprojektuj podróż klienta
- Nie zapominaj o obsłudze posprzedażowej – wysoka jakość będzie rodzić rekomendacje
- Komunikuj w oparciu o 6 filarów przewagi konkurencyjnej
- Dbaj o zbieranie referencji
- Jeśli coś nie gra – poprawiaj
- Nie zmieniaj, jeśli nie wiesz co nie działa
- Analizuj zachowania użytkowników w punktach styku
- Znaj swoje liczby
- Nie zapominaj o marketingu i remarketingu – tylko 2% badanych deklaruje gotowość zakupu przy pierwszym kontakcie z marką.
- Im wyższej jakości działania marketingowe, tym efektywniejsza praca handlowca.
Miłego odbioru!
Jeśli szukasz sposobu, na to, jak rozwijać swój biznes, docierać do nowych klientów, obecnych zatrzymywać na dłużej, a jednocześnie zwiększać zyskowność, to jesteś w dobrym miejscu.
Jestem strategiem marketingowym i pomagam moim klientom osiągać więcej.
W jaki sposób mogę pomóc także Twojej firmie?
- Opracowując strategię marketingową dla Twojej marki - Jeden z naszych klientów, który skorzystał z naszego doradztwa strategicznego oraz nadzoru egzekucyjnego odnotował w jego biznesie wzrost sprzedaży o 300 procent, w zaledwie kwartał od rozpoczęcia naszej pracy wdrożeniowej - notując pierwszy raz w jego historii przychód powyżej jednego miliona PLN netto miesięcznie.
- Szkoląc Twoich pracowników - przeszkoleni przeze mnie pracownicy zwiększają wartość sprzedaży, nawet o 100% rocznie. Rekordzista w ciągu jednego miesiąca zrealizował 5100% ROI z zainwestowanego we współpracę ze mną kapitału.
- Doradzając Ci w formie konsultacji indywidualnych - to najszybszy sposób na problemy i wątpliwości nie cierpiące zwłoki.
Nie czekaj dłużej – to może być Twój pierwszy krok do poprawy wyników i wejścia na Wyższy Poziom Marketingu.
m.lodyga@premium-consulting.pl