Okno komunikatora na stronie internetowej, to jedno z popularniejszych rozwiązań ostatnich czasów pozwalające na szybką komunikację klienta z przedstawicielem marki.

Rozwiązań tego typu jest sporo – LiveChat, UserEngage, Czater i wiele, wiele innych, ale dziś zajmę się Messengerem – komunikatorem stworzonym przez Facebooka, z którego, w wersji mobilnej, w Polsce korzysta już ponad 11 milionów użytkowników. To więcej niż z mobilnej aplikacji Facebooka (9.2 miliona użytkowników).
Źródło danych: Gemius/PBI za listopad 2017

W jaki sposób zainstalować Messengera na stronie www?

Zacznijmy od tego, że taką integrację przeprowadzać będziemy z kontem firmowym – Fanpagem.

1. Pierwszym krokiem będzie wygenerowanie Facebook App ID dla połączenia Messengera ze stroną internetową. Wykonujemy to pod tym adresem: http://developers.facebook.com/apps
Wybieramy opcję + Add a New App, a następnie musimy podać nazwę naszej aplikacji (np. Messenger) oraz kontaktowy adres email i klikamy Create App ID.

Add a New Facebook App
Create a New App ID
Następnie przechodzimy do sekcji Dashboard – lewe pionowe menu i już znajdujemy informację o naszym App ID.


2. Drugim krokiem będzie odpowiednia modyfikacja skryptu Facebook SDK. W poniższym skrypcie podmieniamy zielone pola, na odpowiednie wartości z App ID, a następnie kod podpinamy do naszej strony www zaraz przed znacznikiem </footer>.

<script>(function(d, s, id) {
var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0];
if (d.getElementById(id)) return;
js = d.createElement(s); js.id = id;
js.src = "//connect.facebook.net/pl_PL/sdk.js#xfbml=1&version=v2.11&appId=1813447065619686";
fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs);
})(document, 'script', 'facebook-jssdk');
</script>


3. Trzecim krokiem jest dodanie, w ustawieniach Fanpage’a, do tak zwanej białej listy (whitelist) adresu strony internetowej, na której będzie działać Messenger.

Facebook > Zarządzanie stronami > Ustawienia > Platforma Messengera > Whitelisted domains

Messenger Whitelist


4. W czwartym kroku dodajemy do strony internetowej skrypt okna Messengera – umieszczamy go tuż przed tagiem </head>.

Element page_id to tak zwany Identyfikator strony, który znajdujemy w informacjach Fanpage’a:

<div class="fb-customerchat"
page_id="188409441181171"
ref="https://premium-consulting.pl/"
minimized="false">
</div>

Elementy zaznaczone na zielono należy zmodyfikować pod własne potrzeby:

  • page_id – identyfikator strony
  • ref – adres strony internetowej, na której instalujemy Messengera
  • minimized – tu mamy możliwość ustawienia wartości true lub false. W przypadku true, okno czatu będzie domyślnie zminimalizowane i wyświetlać będzie się tylko logo Messengera, natomiast w sytuacji konfiguracji z atrybutem false, okno będzie domyślnie otwarte.

Voilà. Messenger zainstalowany. Jeśli jednak napotkasz na trudności podczas instalacji odezwij się do mnie – z chęcią pomogę.

 

Lubisz ten artykuł?
Podziel się ze znajomymi
Polub nasz kanał na Facebooku
aby otrzymywać wpisy bezpośrednio na fejsie.


Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż w Twojej firmie, ale nie wiesz, jak to zrobić, to serdecznie polecam się do współpracy. Jako praktykujący strateg marketingowy pomagam firmom w budowaniu ich przewagi konkurencyjnej opartej o skuteczny marketingowy ekosystem.

Przeszkolone przeze mnie firmy rosną pod kątem sprzedaży średnio 25% rocznie. Rekordzista w ciągu jednego miesiąca zrealizował 5100% ROI z zainwestowanego we współpracę ze mną kapitału i wygenerował przychód w wysokości 175 000 PLN. 

Inny Klient również w ciągu zaledwie miesiąca zwiększył sprzedaż w swojej firmie aż o 300%, a On sam jako osoba odpowiedzialna za marketing zwiększył swoje wynagrodzenie o 100% z tytułu prowizji od sprzedaży.

Jeśli natomiast szukasz dla Twojej firmy doradcy strategicznego, który będzie w stanie pomóc Ci przenieść na twój grunt sprawdzone i skuteczne strategie marketingowe oraz efektywne narzędzia, to napisz do mnie maila. Podpowiem Ci, jak możemy pomóc Ci wejść na Wyższy Poziom Marketingu.

Przedsiębiorcy najczęściej wybierają spośród moich usług:
  1. Konsultacja marketingowa
  2. Szkolenie skuteczny marketing w internecie 
  3. Strategia marketingowa
Zapraszam serdecznie do kontaktu, to może być Twój pierwszy krok do poprawy twoich wyników!
Mój e-mail: m.lodyga@premium-consulting.pl
Karolina Łodyga

Fascynuje się marketingiem, nowymi mediami oraz gadżetami technologicznymi. W Premium Consulting dba o to, by projekty strategiczne przebiegały zgodnie z agendą merytoryczną oraz harmonogramem. Odpowiada za implementację i obsługę narzędzi marketingowych, które są wykorzystywane w egzekucji strategii marketingowej. Karolina sprawia, że każdy projekt jest dowożony zgodnie z wytycznymi i zawsze na czas.