fbpx

W TYM ODCINKU

Człowiek jest mniej racjonalny niż lubi o sobie myśleć. Wg badań Instytutu Maxa Plancka nawet 95% decyzji, które podejmujemy, wynika z nieświadomych procesów, a Daniel Kahneman w swojej książce “Pułapki myślenia – o myśleniu wolnym i szybkim” pisze, że 85% czasu człowiek funkcjonuje na autopilocie.

Na zakupach nie jest lepiej. Sądzimy, że jesteśmy konsumentami analitycznymi, tymczasem, gdy zajrzy się do badań, to okazuje się, że niekończenie musi być to prawdą. Chodzenie na decyzyjne skróty. Jako ludzie bardzo lubimy pójść czasem na skróty. Skręcić w uliczkę, która ominie korki, pobiec na przełaj przez łąkę i dzięki temu zmniejszyć pozostały do przebiegnięcia dystans lub ocenić po tytule i okładce książkę.

Gdy zaczynamy oceniać na skróty, to wtedy bardzo ważną rolę zaczynają odgrywać heurystyki, czyli skróty myślowe, dzięki którym proces przetwarzania danych ulega znacznemu skróceniu. Heurystyki mogą być bardzo zwodnicze i przez to prowadzić nas w stronę tworzenia błędnych założeń, tzw. błędów poznawczych.

Marketing również bazuje na wykorzystywaniu heurystyk, tworząc komunikację sprzyjającą podejmowaniu decyzji w oparciu o pewne założenia, które niekoniecznie muszą być prawdziwe. Jak zatem wykorzystać heurystyki w marketingu? O tym dowiesz się z dzisiejszego odcinka.

Miłego odbioru!

Karolina Łodyga i Mariusz Łodyga


Jeśli szukasz sposobu, na to, jak rozwijać swój biznes, docierać do nowych klientów, obecnych zatrzymywać na dłużej, a jednocześnie zwiększać zyskowność, to jesteś w dobrym miejscu.

Jestem strategiem marketingowym i pomagam moim klientom osiągać więcej.

W jaki sposób mogę pomóc także Twojej firmie?

  • Opracowując strategię marketingową dla Twojej marki - Jeden z naszych klientów, który skorzystał z naszego doradztwa strategicznego oraz nadzoru egzekucyjnego odnotował w jego biznesie wzrost sprzedaży o 300 procent, w zaledwie kwartał od rozpoczęcia naszej pracy wdrożeniowej - notując pierwszy raz w jego historii przychód powyżej jednego miliona PLN netto miesięcznie.
  • Szkoląc Twoich pracowników - przeszkoleni przeze mnie pracownicy zwiększają wartość sprzedaży, nawet o 100% rocznie. Rekordzista w ciągu jednego miesiąca zrealizował 5100% ROI z zainwestowanego we współpracę ze mną kapitału.
  • Doradzając Ci w formie konsultacji indywidualnych - to najszybszy sposób na problemy i wątpliwości nie cierpiące zwłoki.
Przedsiębiorcy najczęściej wybierają spośród moich usług:
  1. Sprawdź > Konsultacja marketingowa
  2. Sprawdź > Dyrektor marketingu na godziny
  3. Sprawdź > Doradztwo marketingowe
  4. Sprawdź > Doradztwo marketingowe B2B
  5. Sprawdź > Doradztwo marketingowe B2C
  6. Sprawdź > Marketingowe warsztaty strategiczne online
  7. Sprawdź > Strategia marketingowa

Nie czekaj dłużej – to może być Twój pierwszy krok do poprawy wyników i wejścia na Wyższy Poziom Marketingu.

m.lodyga@premium-consulting.pl
Pod blog ABC strategii marki 22 4 - #32 Jak heurystyki wpływają na decyzje zakupowe?

KATEGORIE TEMATYCZNE

Pełna lista odcinków