Jak część z Was już pewnie wie, miałem niedawno okazję poprowadzić „soczysty warsztat” na temat „efektywnej komunikacji marketingowej biura nieruchomości w Social Media”. Była to dla mnie nie tylko okazja do poznania ciekawych ludzi, ale również do przyjrzenia się bliżej wykorzystaniu social media przez biura nieruchomości. 

Zanim przejdę dalej muszę parę ciepłych słów skierować do wszystkich organizatorów recamp.pl. Wielkie brawo dla całej ekipy, która wykonała kawał świetnej i potrzebnej roboty. Zebrali bardzo fajnych, otwartych i gotowych do brania zmiany na klatę ludzi. To już w samo w sobie jest epickie. Czapki z głów! Bravo! 

Jakie wnioski mi się nasuwają po przeprowadzonym warsztacie?

Social media stanowią dla uczestników warsztatu przede wszystkim narzędzie do komunikacji ze znajomymi, natomiast bardzo wąską grupa traktuje je jako kanał swojej biznesowej komunikacji (wyjątkowe biura wiedzą kogo mam na myśli :P).  A szkoda, ponieważ w obecnej rzeczywistości ciężar działań marketingowych przenosi się wyraźnie ze świata analogowego w cyfrowy. Pole do popisu jest zatem dla świadomych graczy ogromne.

IMG_4557Znakomita publiczność, bardzo interaktywna. recamp2 2014

Jakie są zagrożenia dla nieobecnych w mediach społecznościowych?

Jest ich wiele i mających solidne podstawy do tego, by brać je na poważnie – jednym z nich jest choćby wynik badania, które mówi o tym, że 92% użytkowników facebooka poleciło markę znajomym, którą “lubi” na FB. Jeśli nie korzystasz z mediów społecznościowych, to tracisz szanse na zaprezentowanie szerokiej publiczności swojej usługi lub firmy.

O co się spieraliśmy?

O to, czy rzeczywiście wszystkie kanały są sexy i czy bycie sexy jest jednoznaczne z konwertujący.  Rozmawialiśmy również o tym, które kanały dają największy zwrot z inwestycji. Fajnym było też to, że potrafiliśmy otwarcie rozmawiać o naszych wzajemnych doświadczeniach.

recamp warsztat

Maciej Górka w dyskusji o interaktywności społeczności na TT, recamp2 2014

W czym byliśmy zgodni?

Przede wszystkim wszyscy zgadzaliśmy się z tezą, dotyczącą rosnącego znaczenia mediów społecznościowych w budowaniu relacji z potencjalnymi jaki i obecnymi klientami. Pełna zgoda również była pomiędzy nami w kwestiach związanych z wagą, jaką dziś ma proces budowania silnej marki zarówno osobistej oraz biznesowej.

Recamp soczyste warsztaty dla pośredników

Rozmowa o tym co jest w mediach społecznościowych sexy a co efektywne recamp2 2014

Czy są przykłady dobrych praktyk stosowanych przez biura nieruchomości?

Jasne, że są i częściowo omówiliśmy je na szkoleniu. Warto pamiętać o tym, że nie ma wiele branż posiadających tak dobry potencjał do wykorzystania social mediów jak właśnie branża nieruchomości. Po pierwsze z uwagi na możliwość wykorzystania zalet dzisiejszej fotografii, po drugie powszechności występowania „potrzeby” znalezienia „jaskini” przez potencjalnie każdego  użytkownika internetu. W końcu wszyscy muszą gdzieś mieszkać. Potrzeba masowa spotyka masowe medium. Idealne połączenie.

Jeśli nie facebook to co?

Podczas warsztatu zwróciłem uwagę na to, co może być alternatywą dla coraz mocniej ograniczanego zasięgu organicznego facebooka: między innymi wskazałem Twittera.

warsztat recamp

Poniżej przykład, jak opinia zamieszczona na Twitterze rozchodzi się w czasie rzeczywistym. Po tym i innych komunikatach, po przerwie pojawiły się nowe osoby, które zostały przyciągnięte takimi pozytywnymi komunikatami. 

warsztat recamp

Podsumowując warsztat:

  • Social media to nie tylko Facebook.
  • Edgerank stale i skutecznie ogranicza dostęp marek do fanów.
  • Facebook uchodzi za sexy kanał komunikacji, ale ustępuje efektywnością e-mail marketingowi.
  • Content marketing będzie najbardziej rozwijającym się trendem w marketingu w nadchodzących czasach.
  • W czasach gdy content jest królem, dystrybucja jest królową.
  • Wykorzystuj i testuj wiele kanałów socialowych. Mody się zmieniają i warto rozumieć co jest dziś w trendzie.

Dla zainteresowanych szczegółami prezentacji wklejam link do slidshare z powyższego warsztatu(dotychczas ponad 1000 odtworzeń): 

 

Lubisz ten artykuł?
Podziel się ze znajomymi
Polub nasz kanał na Facebooku
aby otrzymywać wpisy bezpośrednio na fejsie.


Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż w Twojej firmie, ale nie wiesz, jak to zrobić, to serdecznie polecam się do współpracy. Jako praktykujący strateg marketingowy pomagam firmom w budowaniu ich przewagi konkurencyjnej opartej o skuteczny marketingowy ekosystem.

Przeszkolone przeze mnie firmy rosną pod kątem sprzedaży średnio 25% rocznie. Rekordzista w ciągu jednego miesiąca zrealizował 5100% ROI z zainwestowanego we współpracę ze mną kapitału i wygenerował przychód w wysokości 175 000 PLN. 

Inny Klient również w ciągu zaledwie miesiąca zwiększył sprzedaż w swojej firmie aż o 300%, a On sam jako osoba odpowiedzialna za marketing zwiększył swoje wynagrodzenie o 100% z tytułu prowizji od sprzedaży.

Jeśli natomiast szukasz dla Twojej firmy doradcy strategicznego, który będzie w stanie pomóc Ci przenieść na twój grunt sprawdzone i skuteczne strategie marketingowe oraz efektywne narzędzia, to napisz do mnie maila. Podpowiem Ci, jak możemy pomóc Ci wejść na Wyższy Poziom Marketingu.

Przedsiębiorcy najczęściej wybierają spośród moich usług:
  1. Konsultacja marketingowa
  2. Szkolenie skuteczny marketing w internecie 
  3. Strategia marketingowa
Zapraszam serdecznie do kontaktu, to może być Twój pierwszy krok do poprawy twoich wyników!
Mój e-mail: m.lodyga@premium-consulting.pl