Jak część z Was już pewnie wie, miałem niedawno okazję poprowadzić „soczysty warsztat” na temat „efektywnej komunikacji marketingowej biura nieruchomości w Social Media”. Była to dla mnie nie tylko okazja do poznania ciekawych ludzi, ale również do przyjrzenia się bliżej wykorzystaniu social media przez biura nieruchomości. 

Zanim przejdę dalej muszę parę ciepłych słów skierować do wszystkich organizatorów recamp.pl. Wielkie brawo dla całej ekipy, która wykonała kawał świetnej i potrzebnej roboty. Zebrali bardzo fajnych, otwartych i gotowych do brania zmiany na klatę ludzi. To już w samo w sobie jest epickie. Czapki z głów! Bravo! 

Jakie wnioski mi się nasuwają po przeprowadzonym warsztacie?

Social media stanowią dla uczestników warsztatu przede wszystkim narzędzie do komunikacji ze znajomymi, natomiast bardzo wąską grupa traktuje je jako kanał swojej biznesowej komunikacji (wyjątkowe biura wiedzą kogo mam na myśli :P).  A szkoda, ponieważ w obecnej rzeczywistości ciężar działań marketingowych przenosi się wyraźnie ze świata analogowego w cyfrowy. Pole do popisu jest zatem dla świadomych graczy ogromne.

IMG_4557Znakomita publiczność, bardzo interaktywna. recamp2 2014

Jakie są zagrożenia dla nieobecnych w mediach społecznościowych?

Jest ich wiele i mających solidne podstawy do tego, by brać je na poważnie – jednym z nich jest choćby wynik badania, które mówi o tym, że 92% użytkowników facebooka poleciło markę znajomym, którą „lubi” na FB. Jeśli nie korzystasz z mediów społecznościowych, to tracisz szanse na zaprezentowanie szerokiej publiczności swojej usługi lub firmy.

O co się spieraliśmy?

O to, czy rzeczywiście wszystkie kanały są sexy i czy bycie sexy jest jednoznaczne z konwertujący.  Rozmawialiśmy również o tym, które kanały dają największy zwrot z inwestycji. Fajnym było też to, że potrafiliśmy otwarcie rozmawiać o naszych wzajemnych doświadczeniach.

recamp warsztat

Maciej Górka w dyskusji o interaktywności społeczności na TT, recamp2 2014

W czym byliśmy zgodni?

Przede wszystkim wszyscy zgadzaliśmy się z tezą, dotyczącą rosnącego znaczenia mediów społecznościowych w budowaniu relacji z potencjalnymi jaki i obecnymi klientami. Pełna zgoda również była pomiędzy nami w kwestiach związanych z wagą, jaką dziś ma proces budowania silnej marki zarówno osobistej oraz biznesowej.

Recamp soczyste warsztaty dla pośredników

Rozmowa o tym co jest w mediach społecznościowych sexy a co efektywne recamp2 2014

Czy są przykłady dobrych praktyk stosowanych przez biura nieruchomości?

Jasne, że są i częściowo omówiliśmy je na szkoleniu. Warto pamiętać o tym, że nie ma wiele branż posiadających tak dobry potencjał do wykorzystania social mediów jak właśnie branża nieruchomości. Po pierwsze z uwagi na możliwość wykorzystania zalet dzisiejszej fotografii, po drugie powszechności występowania „potrzeby” znalezienia „jaskini” przez potencjalnie każdego  użytkownika internetu. W końcu wszyscy muszą gdzieś mieszkać. Potrzeba masowa spotyka masowe medium. Idealne połączenie.

Jeśli nie facebook to co?

Podczas warsztatu zwróciłem uwagę na to, co może być alternatywą dla coraz mocniej ograniczanego zasięgu organicznego facebooka: między innymi wskazałem Twittera.

warsztat recamp

Poniżej przykład, jak opinia zamieszczona na Twitterze rozchodzi się w czasie rzeczywistym. Po tym i innych komunikatach, po przerwie pojawiły się nowe osoby, które zostały przyciągnięte takimi pozytywnymi komunikatami. 

warsztat recamp

Podsumowując warsztat:

  • Social media to nie tylko Facebook.
  • Edgerank stale i skutecznie ogranicza dostęp marek do fanów.
  • Facebook uchodzi za sexy kanał komunikacji, ale ustępuje efektywnością e-mail marketingowi.
  • Content marketing będzie najbardziej rozwijającym się trendem w marketingu w nadchodzących czasach.
  • W czasach gdy content jest królem, dystrybucja jest królową.
  • Wykorzystuj i testuj wiele kanałów socialowych. Mody się zmieniają i warto rozumieć co jest dziś w trendzie.

Dla zainteresowanych szczegółami prezentacji wklejam link do slidshare z powyższego warsztatu(dotychczas ponad 1000 odtworzeń): 

 


Jeśli szukasz sposobu, na to, jak rozwijać swój biznes, docierać do nowych klientów, obecnych zatrzymywać na dłużej, a jednocześnie zwiększać zyskowność, to jesteś w dobrym miejscu.

Jestem strategiem marketingowym i pomagam moim klientom osiągać więcej.

W jaki sposób mogę pomóc także Twojej firmie?

  • Opracowując strategię marketingową dla Twojej marki - Jeden z naszych klientów, który skorzystał z naszego doradztwa strategicznego oraz nadzoru egzekucyjnego odnotował w jego biznesie wzrost sprzedaży o 300 procent, w zaledwie kwartał od rozpoczęcia naszej pracy wdrożeniowej - notując pierwszy raz w jego historii przychód powyżej jednego miliona PLN netto miesięcznie.
  • Szkoląc Twoich pracowników - przeszkoleni przeze mnie pracownicy zwiększają wartość sprzedaży, nawet o 100% rocznie. Rekordzista w ciągu jednego miesiąca zrealizował 5100% ROI z zainwestowanego we współpracę ze mną kapitału.
  • Doradzając Ci w formie konsultacji indywidualnych - to najszybszy sposób na problemy i wątpliwości nie cierpiące zwłoki.
Przedsiębiorcy najczęściej wybierają spośród moich usług:
  1. Sprawdź > Konsultacja marketingowa
  2. Sprawdź > Doradztwo marketingowe
  3. Sprawdź > Doradztwo marketingowe B2B
  4. Sprawdź > Doradztwo marketingowe B2C
  5. Sprawdź > Marketingowe warsztaty strategiczne online
  6. Sprawdź > Strategia marketingowa

Nie czekaj dłużej – to może być Twój pierwszy krok do poprawy wyników i wejścia na Wyższy Poziom Marketingu.

m.lodyga@premium-consulting.pl
Pod blog ABC strategii marki 22 4 - "Soczyste warsztaty social media" na Recamp.pl Zobacz relację!

Strateg marketingowy

Mariusz Łodyga to doświadczony strateg marketingowy i założyciel marki Premium Consulting. Ma ponad 20-letnie doświadczenie w biznesie i przeprowadził już ponad 300 projektów doradczych i szkoleniowych. Współpracuje z renomowanymi markami, takimi jak Allegro, Santander, Aviva, Orange, Warta S.A. itd. Jego celem jest wprowadzenie klientów na Wyższy Poziom Marketingu i pomaganie im w osiąganiu strategicznych celów.