Marketing narracyjny – czyli magia epickich historii.

Czy można przyjąć, że jest coś co sprzedaje i sprzedaje to najlepiej spośród wszystkich narzędzi jakimi możemy dysponować w relacji z klientami? Czy jest jakiś sposób, by o naszych markach klienci rozmawiali? Czy jest możliwe, że dzięki przekazywanym historiom o „epickich” działaniach podejmowanych przez nasze firmy, produkty przez nas oferowane będą sprzedawać się niemal same? W odpowiedzi na te pytania pomoże nam zrozumienie czym jest marketing narracyjny. Praktyka najbardziej skutecznych handlowców pokazuje, że jest coś na rzeczy.

Czym  jest zatem marketing narracyjny?

W natłoku informacji, które docierają do naszych klientów, niezmiernie ciężko jest uzyskać stan, w którym te treści zapadają na stałe w ich umysłach. W dzisiejszych czasach zjawisko tzw. ślepoty banerowej to norma. Co zatem jeszcze w marketingu działa? W moim odczuciu nie ma bardziej skutecznej metody na docieranie do uwagi naszych klientów jak ciekawa historia. Dlaczego? Dlatego, że w zrutynizowanym świecie, w którym dominują standardy i procedury nic tak nie pobudza do skupienia na naszym produkcie, jak intrygująca informacja, lub ich szereg tworzący całą historię. Historię dotyczącą problemów, z którymi borykają się nasi klienci. Zauważyłem, że już samo wspomnienie o tym, że „chciałbym opowiedzieć Wam pewną historię” powoduje, że moi słuchacze punktowo skupiają swoją uwagę na poruszanej przeze mnie treści.

Narracja, czyli opowieść, która tworzy legendę.

Wielu właścicieli firm chciałoby mieć w swoim arsenale tak wspaniałą legendę jak ta, która towarzyszy produktom firmy Apple. Dlaczego? Dlatego, że to gwarant niemal stuprocentowej skuteczności w sprzedaży.

Siła dobrej narracji zależy od siły samego przekazu, przestrzegania profesjonalnych, precyzyjnych reguł sprawiających, że narracja dociera do ludzi, zamienia ich w fanów, zwolenników opowiedzianej historii; narracja jest przez nich przekazywana dalej, rezonuje w dużych skupiskach; prowadzi do podjęcia działania, aktu zakupowego…”

Eryk Mistewicz

W rozmowie udział wzięli: Przemek Bazanowski (CEO Studio Kreacja, Dyrektor Kreatywny w Premium Consulting), Mikołaj Szczepaniak (CEO SEOdot, Dyrektor ds. SEO/SEM w Premium Consulting), Mariusz Łodyga (CEO Premium Consulting).

W naszym videocaście rozmawiamy o:

    • czym jest marketing narracyjny,
    • gdzie możemy się spotkać z narracjami produktowymi,
    • jakie szanse na dotarcie do uwagi klientów mamy gdy opowiadamy ciekawe historie,
    • dlaczego marketing narracyjny jest tak skuteczny w budowaniu strategicznej przewagi w biznesie,
    • jak największe marki zyskują udział w rynku dzięki opowieściom, które stają się ich znakiem rozpoznawczym.

Podsumowanie

    • jeśli masz firmę, powinieneś również przygotować historię na temat jej pochodzenia,
    • jeśli oferujesz produkty, które w Twojej strategii nie mają konkurować wyłącznie ceną, stwórz dla nich odpowiednią legendę i ją „opowiedz” gdzie się tylko da,
    • pamiętaj, że człowiek od wieki wieków posługiwał się historiami do zdobywania wpływu – niech Twoje historie będą ciekawe, niepokojące, inspirujące, przykuwające uwagę. To najlepsza metoda na zapadnięcie w pamięci klienta.


Jeśli szukasz sposobu, na to, jak rozwijać swój biznes, docierać do nowych klientów, obecnych zatrzymywać na dłużej, a jednocześnie zwiększać zyskowność, to jesteś w dobrym miejscu.

Jestem strategiem marketingowym i pomagam moim klientom osiągać więcej.

W jaki sposób mogę pomóc także Twojej firmie?

  • Opracowując strategię marketingową dla Twojej marki - Jeden z naszych klientów, który skorzystał z naszego doradztwa strategicznego oraz nadzoru egzekucyjnego odnotował w jego biznesie wzrost sprzedaży o 300 procent, w zaledwie kwartał od rozpoczęcia naszej pracy wdrożeniowej - notując pierwszy raz w jego historii przychód powyżej jednego miliona PLN netto miesięcznie.
  • Szkoląc Twoich pracowników - przeszkoleni przeze mnie pracownicy zwiększają wartość sprzedaży, nawet o 100% rocznie. Rekordzista w ciągu jednego miesiąca zrealizował 5100% ROI z zainwestowanego we współpracę ze mną kapitału.
  • Doradzając Ci w formie konsultacji indywidualnych - to najszybszy sposób na problemy i wątpliwości nie cierpiące zwłoki.
Przedsiębiorcy najczęściej wybierają spośród moich usług:
  1. Sprawdź > Konsultacja marketingowa
  2. Sprawdź > Doradztwo marketingowe
  3. Sprawdź > Doradztwo marketingowe B2B
  4. Sprawdź > Doradztwo marketingowe B2C
  5. Sprawdź > Marketingowe warsztaty strategiczne online
  6. Sprawdź > Strategia marketingowa

Nie czekaj dłużej – to może być Twój pierwszy krok do poprawy wyników i wejścia na Wyższy Poziom Marketingu.

m.lodyga@premium-consulting.pl
Pod blog ABC strategii marki 22 4 - Marketing narracyjny - czyli jak zbudować markę dobrą opowieścią?

Strateg marketingowy

Mariusz Łodyga to doświadczony strateg marketingowy i założyciel marki Premium Consulting. Ma ponad 20-letnie doświadczenie w biznesie i przeprowadził już ponad 300 projektów doradczych i szkoleniowych. Współpracuje z renomowanymi markami, takimi jak Allegro, Santander, Aviva, Orange, Warta S.A. itd. Jego celem jest wprowadzenie klientów na Wyższy Poziom Marketingu i pomaganie im w osiąganiu strategicznych celów.