Trzy rodzaje strategii przedsiębiorstwa, które trzeba znać, dążąc do przewagi konkurencyjnej

Od tego, jakie rodzaje strategii biznesowej przyjmujemy, gdy zakładamy firmę, zależą jej późniejsze losy. Jeśli na początku biznesowej drogi popełnimy błąd w wyborze, to możemy się w pewnym momencie obudzić na szczycie drabiny przyłożonej do niewłaściwej ściany.
Mariusz Łodyga

3 Momenty prawdy, które mówią wszystko o marce

O losie marki decydują bardzo często 3 momenty prawdy. Czasem te  momenty mogą wręcz przerodzić się w skłonność do...
Mariusz Łodyga

Jaka jest siła lojalności klienta i jak ją zwiększyć?

Wielu marketerów zdaje sobie sprawę z tego, że stały klient to najlepszy dar od biznesowego losu. Niewielu jednak potrafi...
Mariusz Łodyga

Strategia a taktyka – poznaj różnice i podobieństwa

Podstawowa różnica między strategią a taktyką polega na ciężarze gatunkowym oraz czasie ich obowiązywania. Podejście...
Mariusz Łodyga

Czy w kryzysie należy ciąć wydatki reklamowe?

Wielu menedżerów marketingu zadaje sobie właśnie pytanie, czy w kryzysie należy ciąć wydatki reklamowe i tym samym...
Mariusz Łodyga

Ile osób powinien liczyć zespół marketingowy i jacy specjaliści muszą się w nim znaleźć?

Jacy specjaliści i jak liczny powinien być zespół marketingowy to jedne z najczęściej zadawanych pytań przez osoby, które...
Mariusz Łodyga

22 prawa marketingu, które łamiesz na własne ryzyko i za własne pieniądze

22 niezmienne prawa marketingu są jak kompas w ręku żeglarza. Same z siebie nie gwarantują dopłynięcia do celu. Na pewno...
Mariusz Łodyga

Strategia vs spontan

Skumulowana wartość 100 najdroższych marek świata wynosi obecnie blisko 2.2 biliona $. (1 bilion = tysiąc miliardów)....
Mariusz Łodyga

Marka osobista – Co to? Jak ją zbudować. Przykłady

Marka osobista (personal branding) jest w dzisiejszych czasach nie tyle modą, co wymogiem. Zwłaszcza, gdy prowadzi się własny...
Mariusz Łodyga