Jaka jest rola marketingu w nowoczesnej firmie? – 10 obszarów odpowiedzialności marketingu.

Nowoczesne firmy doskonale rozumieją jaka jest rola marketingu w ich sukcesie. Dobrze zarządzany i sprawnie działający dział marketingu to prawdziwy budowniczy wartości firmy. Można wręcz powiedzieć, że dzięki właściwie przypisanej...
Mariusz Łodyga

Czym jest kultura biznesowa i jakie subkultury ją tworzą?

Każdy, kto prowadzi biznes, reprezentuje jakiś poziom kultury biznesowej. Im jest on wyższy, tym lepszy osiąga wyniki. Nie...
Mariusz Łodyga

Pułapki negatywnej kompensacji biznesowej, w które może wpaść każdy człowiek biznesu

Kompensowanie braków to jeden z częściej występujących mechanizmów w przyrodzie. W biznesowej dżungli występuje on...
Mariusz Łodyga

3 Momenty prawdy, które mówią wszystko o marce

O losie marki decydują bardzo często 3 momenty prawdy. Czasem te  momenty mogą wręcz przerodzić się w skłonność do...
Mariusz Łodyga

Jaka jest siła lojalności klienta i jak ją zwiększyć?

Wielu marketerów zdaje sobie sprawę z tego, że stały klient to najlepszy dar od biznesowego losu. Niewielu jednak potrafi...
Mariusz Łodyga

Strategia a taktyka – poznaj różnice i podobieństwa

Podstawowa różnica między strategią a taktyką polega na ciężarze gatunkowym oraz czasie ich obowiązywania. Podejście...
Mariusz Łodyga

Czy w kryzysie należy ciąć wydatki reklamowe?

Wielu menedżerów marketingu zadaje sobie właśnie pytanie, czy w kryzysie należy ciąć wydatki reklamowe i tym samym...
Mariusz Łodyga

Ile osób powinien liczyć zespół marketingowy i jacy specjaliści muszą się w nim znaleźć?

Jacy specjaliści i jak liczny powinien być zespół marketingowy to jedne z najczęściej zadawanych pytań przez osoby, które...
Mariusz Łodyga

22 prawa marketingu, które łamiesz na własne ryzyko i za własne pieniądze

22 niezmienne prawa marketingu są jak kompas w ręku żeglarza. Same z siebie nie gwarantują dopłynięcia do celu. Na pewno...
Mariusz Łodyga