Czy strony internetowe administracji publicznej muszą z założenia być nieczytelne? Czy jest możliwe, by sektor publiczny wdrażał nowoczesne narzędzia komunikacji ze swoimi klientami?
Tak mniej więcej wyglądała treść zapytania ofertowego na które odpowiedzieliśmy z pełnym entuzjazmem. Po pierwsze dlatego, że głęboko wierzymy w to, że wszystkie procesy komunikacji międzyludzkiej można usprawniać, po drugie nie widzimy żadnych przeszkód w tym, by urząd XXI wieku wywoływał zgoła odmienne skojarzenia niż dotychczas.
Potrzebujemy strony do promocji wydarzeń – jak to zrobić?
Zadaniem naszym było zbudowanie strony docelowej poświęconej Transgranicznym Targom Pracy, które każdego roku odwiedza 1500 uczestników, w tym dziesiątki wystawców (60 firm miało swoje stoiska w roku 2013). Z uwagi na to, że najwydajniejszym narzędziem do promowania wydarzeń tego typu jest dziś internet klient poprosił nas by wykonana strona umożliwiała komunikację dwustronną pomiędzy uczestnikami wydarzenia, a urzędem. Cała kampania marketingowa będzie równolegle prowadzona w kanałach offline oraz online. Do promocji wydarzenia Centrum Aktywizacji Zawodowej wykorzysta również swój fan page na Facebooku oraz kanał na You Tubie.
Na jakim CMS-ie zbudować stronę by był wygodny do aktualizacji i sprzyjał SEO?
Strona jest zbudowana na popularnym wordpressie, dzięki czemu zamawiający mają możliwość samodzielnego i wygodnego moderowania treści. Ta bardzo popularna platforma również została przez nas zaproponowana z uwagi na jej świetne zoptymalizowanie pod kątem SEO. Jest to o tyle istotne, że poszukujący pracy oraz pracodawcy szukają siebie nawzajem właśnie w internecie.
Strona w pełni przygotowana dla użytkowników mobilnych – czyli Responsive Web Design w praktyce.
Wykonana strona została w technologii Responsive Web Design – inaczej mówiąc jest responsywna. Co oznacza, że będzie wyświetlana również na komórkach oraz tabletach w odpowiedni dla tych urządzeń sposób. W praktyce każde z wymienionych zastosowań posiada inna grafikę, dostosowaną do charakteru sprzętu. Dziś już 40% wszystkich telefonów komórkowych w Polsce to smartphony. W kolejnych latach ten trend będzie coraz silniejszy. Dostosowanie stron www do tego trendu z czasem stanie się koniecznością.
Jak to wyszło? Czy działa?
Dziś po czterech dniach od uruchomienia strony wiemy już, że strona została przez użytkowników dobrze przyjęta, ponieważ współczynnik odrzuceń wynosi 22.5% a ilość czasu spędzanego na witrynie to 4 minuty i 45 sekund.
Strona również aktywnie generuje zapytania ze strony zainteresowanych współpracą firm takich jak poniższe:
„Jestem zainteresowany zgłoszeniem swojej firmy na Targi Pracy.
Proszę o kontakt: ATERIMA Med
ATERIMA MED jest agencją zatrudnienia wyspecjalizowaną w zakresie usług medycznych i paramedycznych, a zwłaszcza w opiece nad osobami starszymi, chorymi i niesamodzielnymi. Świadczymy usługi, rekrutujemy i zatrudniamy personel na potrzeby osób prywatnych oraz szpitali i placówek opiekuńczych w Niemczech, Polsce i Francji.
20 stycznia 2014 roku oficjalnie otworzyliśmy nasze stacjonarne biuro regionalne w Szczecinie. Dzięki temu tylko w tym roku planujemy zatrudnić 250 osób z woj. zachodniopomorskiego”
Jeśli to nie jest przykład na to, że warto budować narzędzia do komunikacji w internecie, to będzie ciężko znaleźć lepsze.
Co dalej?
Przed nami jeszcze zostało wyzwanie związane z uszeregowaniem najważniejszych usług jakie świadczy CAZ Świnoujście oraz przedstawienie ich w taki sposób, by czytelność i przystępność oficjalnej treści urzędowej przestały być wizją, a stały się rzeczywistością.
Kliknij w link by zobaczyć stronę Transgranicznych Targów Pracy PUP Świnoujście
Jeśli szukasz sposobu, na to, jak rozwijać swój biznes, docierać do nowych klientów, obecnych zatrzymywać na dłużej, a jednocześnie zwiększać zyskowność, to jesteś w dobrym miejscu.
Jestem strategiem marketingowym i pomagam moim klientom osiągać więcej.
W jaki sposób mogę pomóc także Twojej firmie?
- Opracowując strategię marketingową dla Twojej marki - Jeden z naszych klientów, który skorzystał z naszego doradztwa strategicznego oraz nadzoru egzekucyjnego odnotował w jego biznesie wzrost sprzedaży o 300 procent, w zaledwie kwartał od rozpoczęcia naszej pracy wdrożeniowej - notując pierwszy raz w jego historii przychód powyżej jednego miliona PLN netto miesięcznie.
- Szkoląc Twoich pracowników - przeszkoleni przeze mnie pracownicy zwiększają wartość sprzedaży, nawet o 100% rocznie. Rekordzista w ciągu jednego miesiąca zrealizował 5100% ROI z zainwestowanego we współpracę ze mną kapitału.
- Doradzając Ci w formie konsultacji indywidualnych - to najszybszy sposób na problemy i wątpliwości nie cierpiące zwłoki.
Nie czekaj dłużej – to może być Twój pierwszy krok do poprawy wyników i wejścia na Wyższy Poziom Marketingu.
m.lodyga@premium-consulting.pl