Social media marketing. Trzy słowa, które zmieniają oblicze biznesu. Podczas spotkań z klientami oraz na szkoleniach pytany jestem, czy warto firmom inwestować w obecność w mediach społecznościowych. Przecież już drukują ulotki, mają wizytówki, a strona www posiada informacje o firmie. Hmm, na tak postawioną sprawę odpowiedź pozostaje jedna: something went wrong!
Czasy, w których wystarczyło wydrukować broszurkę, ulotkę, dać ogłoszenie do gazety by sprzedawać, możemy już wstawić w przegródkę „dane historyczne”. Dziś w dobie świadomego konsumenta dotarcie do niego jest dużo bardziej złożone. Co się zmieniło?
Technologia, social media marketing oraz współczesna komunikacja
Zmianie ulega technologia, z której korzystamy oraz jej dostępność. Sam doskonale pamiętam czasy, gdy moim marzeniem było posiadanie stałego łącza w domu. Dziś dostępem do internetu możemy cieszyć się nie tylko w domowych zaciszach, ale praktycznie wszędzie. Począwszy od biura, przez kawiarnie (autor tego tekstu pisze właśnie w Icoffee), czy nawet na plaży (jeśli gdzieś wystarczająco blisko stoi maszt operatora komórkowego). Zatem uogólniając: net jest niemal wszędzie, nawet tam gdzie nie dociera Kuba Wojewódzki:)
Kolejny przełom, jaki dokonał się, to upowszechnienie się portali społecznościowych takich jak FB, Twitter, Flickr, Pinterest, Instagram, itp. Populacja w tych tylko paru wymienionych sięga miliarda ludzi. Czy jako marketer możesz zignorować tak poważny trend? Moja odpowiedź brzmi: nie możesz i nie chcesz!
Kiedy pada już odpowiedź na pytanie, czy warto być w mediach społecznościowych, trzeba się zapytać, czy media społecznościowe to samograj, który wystarczy „odpalić” by móc spokojnie zacząć liczyć zyski z prowadzonego biznesu?
Kontent is king – a media społecznościowe kochają króla!
Tu pojawia się trudność. Bo przecież wiemy, że każde z wymienionych mediów charakteryzuje się innym rodzajem komunikacji. Zatem jeśli inaczej komunikujemy, to również innego rodzaju treść tam publikujemy. Co to w praktyce oznacza dla przedsiębiorstwa? W pierwszej kolejności okazuje się, że musimy się pochylić nad każdym z tych kanałów i do każdego z nich przygotować treść. Po drugie: każdemu z kanałów musimy poświęcać nasz czas i uwagę. Nie ma nic gorszego jak biznesowa komunikacja prowadzona w trybie „spam”. Po trzecie – stale monitorujemy poziom zaangażowania naszych „rozmówców”. Dzięki temu będziemy w stanie ocenić, czy kierunek komunikacji jaki przyjęliśmy, jest skuteczny czy wręcz przeciwnie.
Jakie błędy popełniają firmy funkcjonujące w mediach społecznościowych?
Podsumowując:
Wiemy, że warto być obecnym w mediach społecznościowych. Wiemy, że jest to złożony proces przebiegający w wielu kanałach. Wiemy również, że jak każde kluczowe dla firmy przedsięwzięcie wymaga zaangażowania strategicznych zasobów biznesu: ludzi, środków finansowych, technologii.
Jeśli szukasz sposobu, na to, jak rozwijać swój biznes, docierać do nowych klientów, obecnych zatrzymywać na dłużej, a jednocześnie zwiększać zyskowność, to jesteś w dobrym miejscu.
Jestem strategiem marketingowym i pomagam moim klientom osiągać więcej.
W jaki sposób mogę pomóc także Twojej firmie?
- Opracowując strategię marketingową dla Twojej marki - Jeden z naszych klientów, który skorzystał z naszego doradztwa strategicznego oraz nadzoru egzekucyjnego odnotował w jego biznesie wzrost sprzedaży o 300 procent, w zaledwie kwartał od rozpoczęcia naszej pracy wdrożeniowej - notując pierwszy raz w jego historii przychód powyżej jednego miliona PLN netto miesięcznie.
- Szkoląc Twoich pracowników - przeszkoleni przeze mnie pracownicy zwiększają wartość sprzedaży, nawet o 100% rocznie. Rekordzista w ciągu jednego miesiąca zrealizował 5100% ROI z zainwestowanego we współpracę ze mną kapitału.
- Doradzając Ci w formie konsultacji indywidualnych - to najszybszy sposób na problemy i wątpliwości nie cierpiące zwłoki.
Nie czekaj dłużej – to może być Twój pierwszy krok do poprawy wyników i wejścia na Wyższy Poziom Marketingu.
m.lodyga@premium-consulting.pl