Miałem przyjemność pracować z zespołem do spraw marketingu Uzdrowiska Połczyn Zdrój S.A. należącego do grupy PGU S.A., która z kolei należy do KGHM TFI. W trakcie trwającego przeszło rok projektu zajmowaliśmy się kwestiami z zakresu:
- Marketingu,
- E-commerce,
- Social mediów,
- E-makretingu,
- Wystąpień publicznych.
Projekt w swoich założeniach był bardzo ambitny, ponieważ zakładał rozwój kluczowych dla firmy odcinków. Szczególne wyzwanie stanowiło zaimplementowanie zamian w praktykę firmy. Co zresztą zawsze przysparza najwięcej trudności. – Nie tylko w przypadku PGU, ale każdej firmy.
Graf. 1. Planowanie działań marketingowych Uzdrowisko Połczyn Zdrój S.A.
Bardzo trudnym zadaniem jest przygotowanie odpowiedniej strategii działania. Trudność wynika z konieczności zaangażowania dużych środków finansowych i ludzkich. Wyzwania ogromne, zasoby ograniczone.
Graf. 2 Działania marketingowe, konwersja, ROI
Połczyn obsługuje rocznie 16 tysięcy klientów. Do każdego z nich trzeba dotrzeć z odpowiednim komunikatem. Utrzymanie tak licznej grupy klientów wymaga stałego pielęgnowania relacji. W tym przypadku posłużyliśmy się opcjami, jakie dają social media oraz e-mail marketing.
Graf. 3 Wykorzystanie wideomarketingu
Stopniowe wchodzenie z wideomarketingiem, jako narzędziem do komunikacji marketingowej będzie jednym z celów Uzdrowiska Połczyn Zdrój. Będą powstawały filmiki o tematyce prozdrowotnej.
Graf. 4. Przygotowanie do prowadzenia wywiadów ze specjalistami z dziedziny ochrony zdrowia.
Żeby wszytko wyglądało naturalnie, najpierw należy całość przećwiczyć.
Graf. 5. Copywriting w praktyce.
Jednym z trudniejszych elementów dzisiejszej pracy marketerów jest przygotowanie właściwej treści. Treści, która ma mieć charakter wartościowej informacji, będąc jednocześnie tekstem sprzedającym. W tym przypadku doskonale pamiętam, jak bardzo ten warsztat był udany. W pewnym momencie sam miałem ochotę skorzystać z opisywanych zabiegów 🙂
Jeśli szukasz sposobu, na to, jak rozwijać swój biznes, docierać do nowych klientów, obecnych zatrzymywać na dłużej, a jednocześnie zwiększać zyskowność, to jesteś w dobrym miejscu.
Jestem strategiem marketingowym i pomagam moim klientom osiągać więcej.
W jaki sposób mogę pomóc także Twojej firmie?
- Opracowując strategię marketingową dla Twojej marki - Jeden z naszych klientów, który skorzystał z naszego doradztwa strategicznego oraz nadzoru egzekucyjnego odnotował w jego biznesie wzrost sprzedaży o 300 procent, w zaledwie kwartał od rozpoczęcia naszej pracy wdrożeniowej - notując pierwszy raz w jego historii przychód powyżej jednego miliona PLN netto miesięcznie.
- Szkoląc Twoich pracowników - przeszkoleni przeze mnie pracownicy zwiększają wartość sprzedaży, nawet o 100% rocznie. Rekordzista w ciągu jednego miesiąca zrealizował 5100% ROI z zainwestowanego we współpracę ze mną kapitału.
- Doradzając Ci w formie konsultacji indywidualnych - to najszybszy sposób na problemy i wątpliwości nie cierpiące zwłoki.
Nie czekaj dłużej – to może być Twój pierwszy krok do poprawy wyników i wejścia na Wyższy Poziom Marketingu.
m.lodyga@premium-consulting.pl