Wszyscy oglądający telewizję, bądź czytający prasę mieli okazję natknąć się na bardzo krytyczne uwagi na temat funkcjonowania urzędów pracy. Przyczyną tego stanu rzeczy jest specyfika mediów, w której królują tematy negatywne. To bowiem właśnie one przyciągają najbardziej uwagę.

 Czy urząd musi z natury być tym złym gościem tej historii?

Jako trenera i konsultanta do spraw marketingu oraz Public Relations, moim zadaniem jest pomagać klientom w orientowaniu się w zagadnieniach związanych z moją dziedziną specjalizacji. Gdy trafiam na spotkania do urzędów pracy, najczęstszym problemem stawianym przez klientów jest słaby i coraz słabszy PR ich instytucji. Przyczyn jest wiele, min. spowolnienie gospodarcze czy choćby ustawa, w ramach której urzędy pracy się poruszają. W jednym i drugim przypadku czynniki obiektywnie utrudniają pracę. Co do tego nikt nie ma wątpliwości.

Czy to oznacza, że nic się nie da zrobić by poprawić wizerunek urzędu?

Oczywiście to pytanie jest retoryczne. Można zrobić mnóstwo w tym zakresie. Pierwsza i oczywista sugestia jest związana ze sposobem komunikowania się urzędów: uproszczenie komunikacji, dostosowanie języka do rodzaju grupy docelowej. Wreszcie wyjście poza schemat dotychczasowej praktyki i zaproponowanie nowych narzędzi.

Jak dotrzeć do firm z ofertą profesjonalnej rekrutacji?

Chciałbym w tym przypadku skupić się na znakomitym przypadku wykorzystania  zasobów marketingowych drzemiących w Urzędzie Pracy. Dla mnie, jako dla pijarowca, temat związany z zagadnieniami promocji zatrudnienia wydaje się szczególnie ciekawy do prezentowania. Poniżej przedstawiam parę wydarzeń, które znacząco poprawiają wizerunek oraz sprzyjają pozyskiwaniu nowych pracodawców, którzy mogą korzystać z profesjonalnej rekrutacji realizowanej przez PUP.

Konferencja jako sposób na zbudowanie nowych relacji.

W konferencji zrealizowanej przez PUP Świnoujście wzięło udział około 60 firm. W tym również dyrektorzy oddziałów banków takich jak PKO BP.

Konferencja Świnoujście

Dzięki możliwości nawiązania bezpośrednich kontaktów z pracodawcami, urząd dziś regularnie przeprowadza rekrutacje dla coraz szerszej grupy firm. Podstawą każdej sprzedaży są relacje. Natomiast konferencja jest znakomitym pierwszym krokiem na drodze budowania relacji B2B.

Materiały promocyjne konferencja Świnoujście

Dzięki ciekawej prezentacji materiałów promocyjnych urząd pracy był w stanie przekazać opracowane dokumenty związane z dostępną ofertą świadczonych usług.

Dziś PUP Świnoujście przeprowadza rekrutacje dla firm nawet z centralnej Polski. W tym przypadku zadziałała rekomendacja, tzw. marketing szeptany. Zadowolony klient polecił świnoujski zespół.

Konferencja Świnoujście

Merytorycznie znakomite oraz bardzo ciekawe wystąpienia, na długo pozostają w głowach uczestników wydarzenia, jednocześnie budując bardzo pozytywne skojarzenia z organizatorem eventu, którym był Powiatowy Urząd Pracy w Świnoujściu.

 

Co zatem urząd może zrobić by walczyć z czarnym PR?

  1. Ocenić swoje zasoby i przygotować się do wykorzystania narzędzi marketingowych do komunikacji z klientami urzędu pracy.
  2. Zastosować sprawdzone biznesowe metody budowania wizerunku/brandingu
  3. Zacząć komunikować w języku swoich klientów, a precyzyjnie mówiąc – grup docelowych.
  4. Wykorzystać internet do promocji usług rynku pracy, w tym również media społecznościowe.


Jeśli szukasz sposobu, na to, jak rozwijać swój biznes, docierać do nowych klientów, obecnych zatrzymywać na dłużej, a jednocześnie zwiększać zyskowność, to jesteś w dobrym miejscu.

Jestem strategiem marketingowym i pomagam moim klientom osiągać więcej.

W jaki sposób mogę pomóc także Twojej firmie?

  • Opracowując strategię marketingową dla Twojej marki - Jeden z naszych klientów, który skorzystał z naszego doradztwa strategicznego oraz nadzoru egzekucyjnego odnotował w jego biznesie wzrost sprzedaży o 300 procent, w zaledwie kwartał od rozpoczęcia naszej pracy wdrożeniowej - notując pierwszy raz w jego historii przychód powyżej jednego miliona PLN netto miesięcznie.
  • Szkoląc Twoich pracowników - przeszkoleni przeze mnie pracownicy zwiększają wartość sprzedaży, nawet o 100% rocznie. Rekordzista w ciągu jednego miesiąca zrealizował 5100% ROI z zainwestowanego we współpracę ze mną kapitału.
  • Doradzając Ci w formie konsultacji indywidualnych - to najszybszy sposób na problemy i wątpliwości nie cierpiące zwłoki.
Przedsiębiorcy najczęściej wybierają spośród moich usług:
  1. Sprawdź > Konsultacja marketingowa
  2. Sprawdź > Dyrektor marketingu na godziny
  3. Sprawdź > Doradztwo marketingowe
  4. Sprawdź > Doradztwo marketingowe B2B
  5. Sprawdź > Doradztwo marketingowe B2C
  6. Sprawdź > Marketingowe warsztaty strategiczne online
  7. Sprawdź > Strategia marketingowa

Nie czekaj dłużej – to może być Twój pierwszy krok do poprawy wyników i wejścia na Wyższy Poziom Marketingu.

m.lodyga@premium-consulting.pl
Pod blog ABC strategii marki 22 4 - Czy urzędy pracy są skazane na czarny PR? Jak zmienić wizerunek urzędu – Cztery efektywne strategie PR.

Strateg marketingowy

Mariusz Łodyga to doświadczony strateg marketingowy i założyciel marki Premium Consulting. Ma ponad 20-letnie doświadczenie w biznesie i przeprowadził już ponad 300 projektów doradczych i szkoleniowych. Współpracuje z renomowanymi markami, takimi jak Allegro, Santander, Aviva, Orange, Warta S.A. itd. Jego celem jest wprowadzenie klientów na Wyższy Poziom Marketingu i pomaganie im w osiąganiu strategicznych celów.