Wszyscy oglądający telewizję, bądź czytający prasę mieli okazję natknąć się na bardzo krytyczne uwagi na temat funkcjonowania urzędów pracy. Przyczyną tego stanu rzeczy jest specyfika mediów, w której królują tematy negatywne. To bowiem właśnie one przyciągają najbardziej uwagę.

 Czy urząd musi z natury być tym złym gościem tej historii?

Jako trenera i konsultanta do spraw marketingu oraz Public Relations, moim zadaniem jest pomagać klientom w orientowaniu się w zagadnieniach związanych z moją dziedziną specjalizacji. Gdy trafiam na spotkania do urzędów pracy, najczęstszym problemem stawianym przez klientów jest słaby i coraz słabszy PR ich instytucji. Przyczyn jest wiele, min. spowolnienie gospodarcze czy choćby ustawa, w ramach której urzędy pracy się poruszają. W jednym i drugim przypadku czynniki obiektywnie utrudniają pracę. Co do tego nikt nie ma wątpliwości.

Czy to oznacza, że nic się nie da zrobić by poprawić wizerunek urzędu?

Oczywiście to pytanie jest retoryczne. Można zrobić mnóstwo w tym zakresie. Pierwsza i oczywista sugestia jest związana ze sposobem komunikowania się urzędów: uproszczenie komunikacji, dostosowanie języka do rodzaju grupy docelowej. Wreszcie wyjście poza schemat dotychczasowej praktyki i zaproponowanie nowych narzędzi.

Jak dotrzeć do firm z ofertą profesjonalnej rekrutacji?

Chciałbym w tym przypadku skupić się na znakomitym przypadku wykorzystania  zasobów marketingowych drzemiących w Urzędzie Pracy. Dla mnie, jako dla pijarowca, temat związany z zagadnieniami promocji zatrudnienia wydaje się szczególnie ciekawy do prezentowania. Poniżej przedstawiam parę wydarzeń, które znacząco poprawiają wizerunek oraz sprzyjają pozyskiwaniu nowych pracodawców, którzy mogą korzystać z profesjonalnej rekrutacji realizowanej przez PUP.

Konferencja jako sposób na zbudowanie nowych relacji.

W konferencji zrealizowanej przez PUP Świnoujście wzięło udział około 60 firm. W tym również dyrektorzy oddziałów banków takich jak PKO BP.

Konferencja Świnoujście

Dzięki możliwości nawiązania bezpośrednich kontaktów z pracodawcami, urząd dziś regularnie przeprowadza rekrutacje dla coraz szerszej grupy firm. Podstawą każdej sprzedaży są relacje. Natomiast konferencja jest znakomitym pierwszym krokiem na drodze budowania relacji B2B.

Materiały promocyjne konferencja Świnoujście

Dzięki ciekawej prezentacji materiałów promocyjnych urząd pracy był w stanie przekazać opracowane dokumenty związane z dostępną ofertą świadczonych usług.

Dziś PUP Świnoujście przeprowadza rekrutacje dla firm nawet z centralnej Polski. W tym przypadku zadziałała rekomendacja, tzw. marketing szeptany. Zadowolony klient polecił świnoujski zespół.

Konferencja Świnoujście

Merytorycznie znakomite oraz bardzo ciekawe wystąpienia, na długo pozostają w głowach uczestników wydarzenia, jednocześnie budując bardzo pozytywne skojarzenia z organizatorem eventu, którym był Powiatowy Urząd Pracy w Świnoujściu.

 

Co zatem urząd może zrobić by walczyć z czarnym PR?

  1. Ocenić swoje zasoby i przygotować się do wykorzystania narzędzi marketingowych do komunikacji z klientami urzędu pracy.
  2. Zastosować sprawdzone biznesowe metody budowania wizerunku/brandingu
  3. Zacząć komunikować w języku swoich klientów, a precyzyjnie mówiąc – grup docelowych.
  4. Wykorzystać internet do promocji usług rynku pracy, w tym również media społecznościowe.
Lubisz ten artykuł?
Podziel się ze znajomymi
Polub nasz kanał na Facebooku
aby otrzymywać wpisy bezpośrednio na fejsie.


Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż w Twojej firmie, ale nie wiesz, jak to zrobić, to serdecznie polecam się do współpracy. Jako praktykujący strateg marketingowy pomagam firmom w budowaniu ich przewagi konkurencyjnej opartej o skuteczny marketingowy ekosystem.

Przeszkolone przeze mnie firmy rosną pod kątem sprzedaży średnio 25% rocznie. Rekordzista w ciągu jednego miesiąca zrealizował 5100% ROI z zainwestowanego we współpracę ze mną kapitału i wygenerował przychód w wysokości 175 000 PLN. 

Inny Klient również w ciągu zaledwie miesiąca zwiększył sprzedaż w swojej firmie aż o 300%, a On sam jako osoba odpowiedzialna za marketing zwiększył swoje wynagrodzenie o 100% z tytułu prowizji od sprzedaży.

Jeśli natomiast szukasz dla Twojej firmy doradcy strategicznego, który będzie w stanie pomóc Ci przenieść na twój grunt sprawdzone i skuteczne strategie marketingowe oraz efektywne narzędzia, to napisz do mnie maila. Podpowiem Ci, jak możemy pomóc Ci wejść na Wyższy Poziom Marketingu.

Przedsiębiorcy najczęściej wybierają spośród moich usług:
  1. Konsultacja marketingowa
  2. Szkolenie skuteczny marketing w internecie 
  3. Strategia marketingowa
Zapraszam serdecznie do kontaktu, to może być Twój pierwszy krok do poprawy twoich wyników!
Mój e-mail: m.lodyga@premium-consulting.pl
Mariusz Łodyga

Strateg, konsultant, trener – Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z marketingiem, sprzedażą, Public Relations oraz budowaniem wizerunku – personal & business branding. W biznesie od 16 lat. Założyciel i właściciel marki Premium Consulting. Przeprowadził blisko 300 projektów szkoleniowo-doradczych. Szkoli na zlecenie firm prywatnych, instytucji państwowych oraz uczelni wyższych. Doradza małym firmom, dużym korporacjom oraz urzędom państwowym.