Bardzo często jestem pytany przez klientów co robić, by się skutecznie wyróżnić na tle konkurencji. Zwłaszcza w sytuacji, w której każdy z nas jest bombardowany komunikatami reklamowymi w ilości: od 1500-3000 na dzień. Pytają, jak sprawić, by docierać do swoich klientów. To podstawowe i fundamentalne pytanie dla każdego biznesu.

By odpowiedzieć na te pytania postanowiłem podzielić się wynikami badań, które robią na mnie ogromne wrażenie i które mogę potwierdzić z własnych doświadczeń. Zanim ci jednak je przedstawię, chciałbym byś przeczytał dlaczego wierzę, że przyszłość marketingu leży w treściach wideo.

Wideomarketing stosuję od dwóch lat w ramach strategii inbound marketingu. Nie sprzedaję wprost, ale daję znać o tym, czym się zajmuję i gdzie można mnie znaleźć.

A teraz zabawna historia, w ramach ćwiczenia ustawień światła, dźwięku oraz samej formy prezentacji powstał przypadkiem materiał, który dało się zmontować i opublikować na stronie firmowej w zakładce video blog. A przypominam, miała to być forma ćwiczenia. W nagranym materiale mówiłem o wynikach badań, które były przeprowadzone na ponad 8000 firm w Stanach, UE I Polsce. Mówiłem w nim o przyczynach utraty klientów przez firmy. Zaledwie jeden slajd, z trzydniowego szkolenia.

Co się wydarzyło potem?

Zaledwie dwa dni po publikacji otrzymaliśmy zapytanie ofertowe od  firmy zajmującej się rozwiązaniami dla przemysłu ciężkiego. Treść zapytania dotyczyła przeprowadzenia szkolenia z zakresu standardów obsługi klienta. Musisz wiedzieć, że na stronie mojej firmy nie znajdziesz ani jednej oferty dotyczącej tej tematyki. Tydzień później mieliśmy podpisaną umowę a szkolenie przeprowadził nasz trener specjalizujący się w tym obszarze. Czy to przypadek? Nie sądzę!

Gdy prześledziłem ścieżkę komunikacji, to wyszło na to, że mój materiał dotarł przez Facebooka, do pracownika w/w firmy, który przekazał i zarekomendował nasz zespół do współpracy.

To tylko jeden z wielu ciekawych case’ów, które mam po publikacji treści wideo, a które wsparły sprzedaż naszych usług. Powyższa sytuacja jest świetną anegdotą, ale również dowodzi, że „niezbadane” są przypadki prowadzące do budowania wartościowego biznesu. Nawet przypadek może dawać świetny ROI.

Ostatnio nakręciłem nowy film, który został umieszczony na stronie głównej mojej firmy oraz w mediach społecznościowych. Tylko w pierwszej godzinie film został obejrzany przez blisko 100 osób, a pierwszy telefon od klienta, pojawił się po trzech.

By przekonać Cię do rozpoczęcia swojej przygody z wideomarketingiem powiem ci dlaczego warto się przy tym natrudzić:

    • Film wideo nigdy nie śpi, może być odtwarzany całą dobę.
    • Gdy wyjdzie Ci dobra treść, to za każdym razem odtwarzana będzie trzymała tak samo wysoki standard. Innymi słowy, raz dobrze zrobiony materiał nie miewa później ciężkich dni.
    • Materiał wideo mówi za ciebie, gdy jesteś na urlopie.
    • Gdy nagrasz swoje wystąpienie, to możesz je wypozycjonować w wyszukiwarce Google szybciej niż treść tekstową.
    • Jeśli nie czujesz się na siłach by wystąpić to nic straconego. Od czego jest typografia kinetyczna?
    • Chcesz się umówić na spotkanie lub zaprosić kogoś do wzięcia udziału w twoim wydarzeniu? Nagraj wideo i wyślij je do twojej bazy. Masz 90% pewność, że zostaniesz wysłuchany. Do zastosowania tego sposobu zainspirował mnie Paweł Sala z freshmaila. Spośród dziesiątek korporacyjnych maili pamiętam właśnie jego krótkie i ciekawe zaproszenie. Gdyby tylko wysłał tekst, to bym go prawdopodobnie tak dobrze nie zapamiętał.

A teraz obiecane statystyki. Jestem w stanie się z tobą założyć, że poczujesz po ich przeczytaniu, że następnym krokiem w twojej komunikacji marketingowej będzie właśnie utworzenie i rozruszanie własnego kanału na YT

    • Z YouTube korzysta 70% polskich internautów. (źródło: Megapanel PBI/Gemius (marzec 2014) 
    • YouTube jest drugą najbardziej popularną wyszukiwarką informacji oraz drugim najpopularniejszym serwisem społecznościowym w Polsce. (źródło: Megapanel PBI/Gemius (marzec 2013) 
    • Zoptymalizowane wideo ma 53x większe szanse pojawienia się na pierwszej stronie wyszukań Google niż artykuł blogowy. (Cisco)
    • Wideo w email marketingu może podnieść współczynnik klikalności o ponad 96% (Implix, 2010)
    • Wideo jest najczęściej polecaną (ponowne udostępnienia i lajki) formą treści na Facebooku (Zuum: http://www.slideshare.net/MemeRunner/report-video-most-shared-content-type-on-facebook)
    • 54% oglądających wideo na YouTube wchodzi na stronę marki, a inne 54% wchodzi na kanał YouTube marki. (EConsultancy)
    • Osoby kupujące w sklepach online, które obejrzały wideo produktowe były o 174% bardziej skłonne do zakupu niż osoby, które nie oglądały wideo. (Retail Touchpoints)
    • Prezentacje nieruchomości zawierające wideo zwiększają ilość zapytań klientów o 403%. (EConsultancy)

Sprawdź naszą ofertę z video marketingu


Jeśli szukasz sposobu, na to, jak rozwijać swój biznes, docierać do nowych klientów, obecnych zatrzymywać na dłużej, a jednocześnie zwiększać zyskowność, to jesteś w dobrym miejscu.

Jestem strategiem marketingowym i pomagam moim klientom osiągać więcej.

W jaki sposób mogę pomóc także Twojej firmie?

  • Opracowując strategię marketingową dla Twojej marki - Jeden z naszych klientów, który skorzystał z naszego doradztwa strategicznego oraz nadzoru egzekucyjnego odnotował w jego biznesie wzrost sprzedaży o 300 procent, w zaledwie kwartał od rozpoczęcia naszej pracy wdrożeniowej - notując pierwszy raz w jego historii przychód powyżej jednego miliona PLN netto miesięcznie.
  • Szkoląc Twoich pracowników - przeszkoleni przeze mnie pracownicy zwiększają wartość sprzedaży, nawet o 100% rocznie. Rekordzista w ciągu jednego miesiąca zrealizował 5100% ROI z zainwestowanego we współpracę ze mną kapitału.
  • Doradzając Ci w formie konsultacji indywidualnych - to najszybszy sposób na problemy i wątpliwości nie cierpiące zwłoki.
Przedsiębiorcy najczęściej wybierają spośród moich usług:
  1. Sprawdź > Konsultacja marketingowa
  2. Sprawdź > Sesje strategiczne
  3. Sprawdź > Strategia marketingowa

Nie czekaj dłużej - to może być Twój pierwszy krok do poprawy wyników i wejścia na Wyższy Poziom Marketingu.

m.lodyga@premium-consulting.pl