Obecnie w Polsce jest wg badań 19-24 mln internautów (w zależności od źródła). Czyli ponad połowa mieszkańców naszego kraju jest na stałe podłączona do sieci. Z czego ponad 16 mln posiada profil na Facebooku i aktywnie z niego korzysta.

W związku z tym rodzi się pytanie: Czy w coraz bardziej cyfrowej rzeczywistości Twoja firma może nie być obecna w tym biznesowym ekosystemie?

Odpowiedź brzmi: jasne, że może nie być. Oczywiście zapłaci jednak za to swoją cenę. Ktoś zwyczajnie przejmie dużą część Twoich klientów. Dlaczego tak uważam? Dlatego, że już ponad 61% z konsumentów używa wyszukiwarki do poszukiwania produktów lub usług. Czyli ponad połowa z nas zanim cokolwiek kupi, najpierw będzie próbowała szukać dostawcy przez wyszukiwarkę i ta tendencja ma rosnący charakter.

Ja osobiście nie wyjadę na wczasy inaczej niż kupując wycieczki online, wszystkie książki kupuję już również w sieci, a od jakiegoś czasu robię również zakupy spożywcze, ponieważ to niebywale wygodne. Swoją drogą zastanawiam się kiedy takie sieci jak Lidl i Biedronka umożliwią swoim klientom kupowanie online?

Co jest priorytetem?

W Polsce 98% rynku należy do Google, zatem możemy śmiało założyć, że jeśli mówimy o wyszukiwarkach i pozycjonowaniu strony w sieci, to wskazać możemy właśnie Google jako priorytet. Tak przy okazji, jeśli jakaś agencja SEO powie Ci, że wypozycjonują Cię w Bingu albo Yahoo, to grzecznie podziękuj i się pożegnaj. Za każdym razem, gdy my wbijamy z pozycjonowanymi frazami w pierwszą dziesiątkę Google, to telefony się grzeją. Gdy wypadamy poza, to idziemy w tryb: business as usual i z opcji pull przechodzimy na push. Na szczęście dla naszej firmy mamy niezle obcykane kwestie zdobywania klientów, gdy trzeba po nich „wyjść”.

Fejs sposobem na uzyskanie rekomendacji.

Drugą ważną statystyką jest to, że 92% badanych poleciło znajomym markę, którą zna z fejsa. W Polsce wartość zakupów dokonywanych w wyniku rekomendacji szacuje się na 25 mld PLN. Nadal masz wątpliwości czy warto mieć tam profil?

Magia pierwszego wrażenia

[tweet_box design=”box_02″] 75% wagi decyzji zakupowej spoczywa dziś na wrażeniu jakie wywiera na konsumencie strona internetowa, źródło HubSpot[/tweet_box] – jej wiarygodność oraz funkcjonalność. Na tej statystyce oparłem przed trzema laty swoją strategię i, jak dotychczas, był to strzał w dziesiątkę. Nasza strona firmowa zarabia nawet gdy jestem na urlopie (tak, również wtedy lubię puścić mailing. Wiem, to trochę dziwne, ale wierz mi. Nie ma milszych przeżyć jak informacja, że urlop spłacił się w czasie klikania pod palmami.) 

Jak było, jak jest, jak będzie?

Parę lat temu wystarczyło mieć stronę wizytówkową z danymi kontaktowymi oraz szczątkową ofertą. Dziś aby trafić do cyfrowego klienta trzeba dać mu wszystko czego szuka oraz usprawnić mu kontakt do maksimum, nawiązać dialog, zapewnić obsługę, najlepiej w trybie 24/7 (tak, widziałem takie witryny w Polsce).

Cokolwiek robisz, mierz efekty.

To może Ci się wydawać oczywiste, ale nie uwierzysz, jak często właściciele firm nie mierzą działań podejmowanych w celach promocji swojej firmy. Gdy mają problem z analizą offline’u mogę to zrozumieć, ale to, że nie mierzą działań w internecie już jest dla mnie zagadką. Swego czasu audytowałem klienta, który wydał na promocje w internecie 120 000 PLN i nie mierzył w jakikolwiek sposób efektów. Inny przez parę lat wydał na pozycjonowanie kilkadziesiąt tysięcy złotych i również nie sprawdzał jak wygląda to działanie widziane przez soczewkę Google Analytics. Takie przykłady mógłbym w nieskończoność przedstawiać.

Optimization is King

Pamiętaj, optymalizowanie witryny w czasie rzeczywistym to dziś normalna sprawa. Budujesz stronę i natychmiast zaczynasz analizować jej działanie, czasem jedna informacja we właściwym miejscu robi różnicę. Upewnij się, przed rozpoczęciem współpracy przy budowie strony, że będziesz mógł swobodnie ją rozwijać.

Podsumowując:

    • Kiedyś mogłeś być obecny w internecie. Dziś powinieneś być. Jutro bez tego wypadniesz z biznesu.
    • Większość konsumentów szuka informacji o produkcie lub usłudze najpierw w internecie.
    • Twoja strona internetowa to kanał budowania zaufania, relacji oraz sprzedaży. Już nie wystarcza tylko funkcja wizytówkowa.
    • Zrób audyt strony www jeśli Twoja dziś nie konwertuje w wystarczającym stopniu. Coś mogło pójść nie tak.
    • Integruj swoją stronę z mediami społecznościowymi. To może być doskonałe źródło ruchu oraz leadów.
    • Pamiętaj, że żadna strona firmowa sama się nie wypozycjonuje (nie mam na myśli typowych blogów lub portali informacyjnych), zatem starannie wybierz frazy i zacznij współpracę z zaufaną agencją SEO.
    • Bycie w pierwszej dziesiątce Google, to fantastyczny sposób na nowych klientów.

Jeśli szukasz sposobu, na to, jak rozwijać swój biznes, docierać do nowych klientów, obecnych zatrzymywać na dłużej, a jednocześnie zwiększać zyskowność, to jesteś w dobrym miejscu.

Jestem strategiem marketingowym i pomagam moim klientom osiągać więcej.

W jaki sposób mogę pomóc także Twojej firmie?

  • Opracowując strategię marketingową dla Twojej marki - Jeden z naszych klientów, który skorzystał z naszego doradztwa strategicznego oraz nadzoru egzekucyjnego odnotował w jego biznesie wzrost sprzedaży o 300 procent, w zaledwie kwartał od rozpoczęcia naszej pracy wdrożeniowej - notując pierwszy raz w jego historii przychód powyżej jednego miliona PLN netto miesięcznie.
  • Szkoląc Twoich pracowników - przeszkoleni przeze mnie pracownicy zwiększają wartość sprzedaży, nawet o 100% rocznie. Rekordzista w ciągu jednego miesiąca zrealizował 5100% ROI z zainwestowanego we współpracę ze mną kapitału.
  • Doradzając Ci w formie konsultacji indywidualnych - to najszybszy sposób na problemy i wątpliwości nie cierpiące zwłoki.
Przedsiębiorcy najczęściej wybierają spośród moich usług:
  1. Sprawdź > Konsultacja marketingowa
  2. Sprawdź > Sesje strategiczne
  3. Sprawdź > Strategia marketingowa

Nie czekaj dłużej - to może być Twój pierwszy krok do poprawy wyników i wejścia na Wyższy Poziom Marketingu.

m.lodyga@premium-consulting.pl