Obecnie w Polsce jest wg badań 19-24 mln internautów (w zależności od źródła). Czyli ponad połowa mieszkańców naszego kraju jest na stałe podłączona do sieci. Z czego ponad 16 mln posiada profil na facebooku i aktywnie z niego korzysta.

W związku z tym rodzi się pytanie: Czy w coraz bardziej cyfrowej rzeczywistości Twoja firma może nie być obecna w tym biznesowym ekosystemie?

Odpowiedź brzmi: jasne, że może nie być. Oczywiście zapłaci jednak za to swoją cenę. Ktoś zwyczajnie przejmie dużą część Twoich klientów. Dlaczego tak uważam? Dlatego, że już ponad 61% z kosumentów używa wyszukiwarki do poszukiwania produktów lub usług. Czyli ponad połowa z nas zanim cokolwiek kupi, najpierw będzie próbowała szukać dostawcy przez wyszukiwarkę i ta tendencja ma rosnący charakter.

Ja osobiście nie wyjadę na wczasy inaczej niż kupując wycieczki online, wszystkie książki kupuję już również w sieci, a od jakiegoś czasu robię również zakupy spożywcze, ponieważ to niebywale wygodne. Swoją drogą zastanawiam się kiedy takie sieci jak Lidl i Biedronka umożliwią swoim klientom kupowanie online?

Co jest priorytetem?

W Polsce 98% rynku należy do Googla, zatem możemy śmiało założyć, że jeśli mówimy o wyszukiwarkach i pozycjonowaniu strony w sieci, to wskazać możemy właśnie Googla jako priorytet. Tak przy okazji, jeśli jakaś agencja SEO powie Ci, że wypozycjonują Cię w Bingu albo Yahoo, to grzecznie podziękuj i się pożegnaj. Za każdym razem, gdy my wbijamy z pozycjonowanymi frazami w pierwszą dziesiątkę Googla, to telefony się grzeją. Gdy wypadamy poza, to idziemy w tryb: business as usual i z opcji pull przechodzimy na push 🙂 Na szczęście dla naszej firmy mamy niezle obcykane kwestie zdobywania klientów, gdy trzeba po nich „wyjść”.

Fejs sposobem na uzyskanie rekomendacji.

Drugą ważną statystyką jest to, że 92% badanych poleciło znajomym markę, którą zna z fejsa. W Polsce wartość zakupów dokonywanych w wyniku rekomendacji szacuje się na 25 mld PLN. Nadal masz wątpliwości czy warto mieć tam profil?

Magia pierwszego wrażenia

– jej wiarygodność oraz funkcjonalność. Na tej statystyce oparłem przed trzema laty swoją strategię i, jak dotychczas, był to strzał w dziesiątkę. Nasza strona firmowa zarabia nawet gdy jestem na urlopie (tak, również wtedy lubię puścić mailing. Wiem, to trochę dziwne, ale wierz mi. Nie ma milszych przeżyć jak informacja, że urlop spłacił się w czasie klikania pod palmami.) 

Jak było, jak jest, jak będzie?

Parę lat temu wystarczyło mieć stronę wizytówkową z danymi kontakowymi oraz szczątkową ofertą. Dziś aby trafić do cyfrowego klienta trzeba dać mu wszystko czego szuka oraz usprawnić mu kontakt do maksimum, nawiązać dialog, zapewnić obsługę, najlepiej w trybie 24/7 (tak, widziałem takie witryny w Polsce).

Cokolwiek robisz, mierz efekty.

To może Ci się wydawać oczywiste, ale nie uwierzysz, jak często właściciele firm nie mierzą działań podejmowanych w celach promocji swojej firmy. Gdy mają problem z analizą offline’u mogę to zrozumieć, ale to, że nie mierzą działań w internecie już jest dla mnie zagadką. Swego czasu audytowałem klienta, który wydał na promocje w internecie 120 000 PLN i nie mierzył w jakikolwiek sposób efektów. Inny przez parę lat wydał na pozycjonowanie kilkadziesiąt tysięcy złotych i również nie sprawdzał jak wygląda to działanie widziane przez soczewkę google analytics. Takie przykłady mógłbym w nieskończoność przedstawiać.

Optimization is King

Pamiętaj, optymalizowanie witryny w czasie rzeczywistym to dziś normalna sprawa. Budujesz stronę i natychmiast zaczynasz analizować jej działanie, czasem jedna informacja we właściwym miejscu robi różnicę. Upewnij się, przed rozpoczęciem współpracy przy budowie strony, że będziesz mógł swobodnie ją rozwijać.

Podsumowując:

  • Kiedyś mogłeś być obecny w internecie. Dziś powinieneś być. Jutro bez tego wypadniesz z biznesu.
  • Większość konsumentów szuka informacji o produkcie lub usłudze najpierw w internecie.
  • Twoja strona internetowa to kanał budowania zaufania, relacji oraz sprzedaży. Już nie wystarcza tylko funkcja wizytówkowa.
  • Zrób audyt strony www jeśli Twoja dziś nie konwertuje w wystarczającym stopniu. Coś mogło pójść nie tak.
  • Integruj swoją stronę z mediami społecznościowymi. To może być doskonałe źródło ruchu oraz leadów.
  • Pamiętaj, że żadna strona firmowa sama się nie wypozycjonuje (nie mam na myśli typowych blogów lub portali informacyjnych), zatem starannie wybierz frazy i zacznij współpracę z zaufaną agencją SEO.
  • Bycie w pierwszej dziesiątce Googla, to fantastyczny sposób na nowych klientów.

Lubisz ten artykuł?
Podziel się ze znajomymi
Polub nasz kanał na Facebooku
aby otrzymywać wpisy bezpośrednio na fejsie.


Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż w Twojej firmie, ale nie wiesz, jak to zrobić, to serdecznie polecam się do współpracy. Jako praktykujący strateg marketingowy pomagam firmom w budowaniu ich przewagi konkurencyjnej opartej o skuteczny marketingowy ekosystem.

Przeszkolone przeze mnie firmy rosną pod kątem sprzedaży średnio 25% rocznie. Rekordzista w ciągu jednego miesiąca zrealizował 5100% ROI z zainwestowanego we współpracę ze mną kapitału i wygenerował przychód w wysokości 175 000 PLN. 

Inny Klient również w ciągu zaledwie miesiąca zwiększył sprzedaż w swojej firmie aż o 300%, a On sam jako osoba odpowiedzialna za marketing zwiększył swoje wynagrodzenie o 100% z tytułu prowizji od sprzedaży.

Jeśli natomiast szukasz dla Twojej firmy doradcy strategicznego, który będzie w stanie pomóc Ci przenieść na twój grunt sprawdzone i skuteczne strategie marketingowe oraz efektywne narzędzia, to napisz do mnie maila. Podpowiem Ci, jak możemy pomóc Ci wejść na Wyższy Poziom Marketingu.

Przedsiębiorcy najczęściej wybierają spośród moich usług:
  1. Konsultacja marketingowa
  2. Szkolenie skuteczny marketing w internecie 
  3. Strategia marketingowa
Zapraszam serdecznie do kontaktu, to może być Twój pierwszy krok do poprawy twoich wyników!
Mój e-mail: m.lodyga@premium-consulting.pl