Wychodzi na to, że temat marki osobistej (Personal Branding) stał się bardzo modny. Okazało się bowiem, że dzięki nowym mediom każdy, kto ma pomysł na siebie i jest „biznesowo ogarnięty” może samodzielnie zbudować swoją „legendę”.

Świetnymi przykładami osób, które systematycznie i bardzo mądrze budują swoje marki osobiste są dla mnie: Paweł Tkaczyk (Midea), Michał Sadowski (Brand24), Bartek Juszczyk (Adweb). Jeśli chcesz podglądać jak modelowo budować swój osobisty brand, to ci panowie są doskonałym przykładem jak to robić skutecznie.

Personal Branding – Kiedy budować swoją markę? 

Każdy moment jest dobry. Gdy jesteś dopiero na początku, to masz o tyle łatwiej, że nie musisz spejcalnie organizować przeszłości, ponieważ jako takiej nie posiadasz. Gdy jesteś już obecny na rynku pracy, to też jest to świetny moment, ponieważ masz już jakieś doświadczenie i osiągnięcia, którymi możesz się pozytywnie zaprezentować. Gdy jesteś już starym wyjadaczem i masz już swój świat uporządkowany – też nie zaszkodzi. W końcu najlepszą pozycją wyjściową jest pozycja ekspercka, a tej przecież nie osiąga się w „weekend”.

personal branding

Fot. Prelekcja nt. Personal Branding: “Dlaczego warto budować i rozwijać swoją markę osobistą w IT?”

Kto powinien budować swoją markę?

Czy każdemu jest potrzebna marka osobista – personal branding? Czy nie wystarczy zwykłe CV oraz dobry listy motywacyjny aby zdobyć dream job? A czy każdy musi mieć ciekawą i dobrze płatną pracę? Nie, nie każdy musi mieć, ale każdy chciałby. Różnica pomiędzy „chciałby mieć” a „ma” jest ogromna. Jak się domyślasz, znakomita większość ludzi zalicza się do grona „chciałbym mieć, ale nic w tym kierunku nie robię”. Zaledwie garstka może o sobie powiedzieć „mam ciekawą i dobrze płatną pracę, którą bardzo lubię”.

Ciekawa i dobrze płatna praca w takim przypadku będzie efektem świadomych działań, które zbudowały wizerunek niezbędny do uzyskania wymarzonego zatrudnienia.

Od razu spieszę, by skorygować znaczenia słowa „wizerunek”. Byś przypadkiem nie zapomniał, że na wizerunek składają się czynnikipoza samą „stylizacją fotki”. Wizerunek to również reputacja, która za Tobą podąża, to również treści, które publikujesz.

Jak budować swoją markę osobistą?

Poświęć czas na przygotowanie swojej strategii. Dlaczego budując swoją markę masz poświęcać czas na określenie strategii? Z prozaicznej przyczyny – budowa marki osobistej, to proces nastawiony, jak nie na lata, to z pewnością na miesiące. Dzięki określeniu strategii będziesz podążał określonym szlakiem konsekwentnie, bez zbędnego zbaczania z obranego kursu.

Buduj swoje portfolio. Trudno mówić o byciu marką gdy nie ma się do zaprezentowania osiągnięć. Pracowałeś nad ciekawym i ważnym projektem? Opisz swój w tym udział i podziel się ze światem swoim doświadczeniem. Jeśli masz możliwość pozyskania referencji, to super. Zbierz je i dołącz do portfolio.

Załóż swoją stronę „firmową”, czyli zacznij pisać bloga dotyczącego swojej specjalizacji. To nadal jest jedna z najlepszych opcji budowania profesjonalnego wizerunku. Nie nastawiaj się, że od razu będziesz poczytny jak Kominek – na pewno chwilę Tobie zejdzie na zbudowaniu grona czytelników. Gdy mówimy o pisaniu bloga, to ważne jest byś pamiętał o swojej strategii. Twórz wartościowy kontent odpowiadający założeniom z Twojej strategii. Unikaj skakania z „hobby na hobby”.

Personal Branding

Bądź obecny w mediach społecznościowych. W dzisiejszych czasach nie ma potrzeby bym rozpisywał się nad tym, że miliony Polaków korzysta z social media. Każde dziecko o tym wie. Zbuduj wokół swojej osobistej marki społeczność. Społeczność, to ludzie, którzy mogą Ciebie dostrzec i zaprosić do współpracy.

Moim ulubionym medium jest Twitter, natomiast największy ruch na stronie mam oczywiście z Facebooka. Największe firmy czytające mojego bloga z kolei wchodzą z LinekedIN. Bardzo lubię prostotę i brak reklam na Google plus, ale jak pewnie sam wiesz, tam praktycznie nie ma życia (z wyłączeniem branży IT). Tobie rekomenduje byś sam przeanalizował kanały społecznościowe i dopasował je do swoich preferencji.

Personal Branding – Podsumowując: 

Budowanie marki osobistej jest procesem długofalowym. Pierwsze efekty mogą się pojawić niemal natychmiast, a niektóre bądą wymagały znaczej cierpliwości. Największą zaletą myslenia o sobie jako o marce jest cały szereg działań, które podejmiesz by stać się kiedyś kimś na wzór gwiazdy rocka. Pamietaj, że nawet najpopularniejsi ludzie kiedyś stawiali pierwsze kroki i też stali na poziomie startowym. Dzięki rozwijającej się technologii możesz dziś zrobić dla swojego profesjonalnego wizerunku znacznie więcej niż dekadę temu mogła zrobić średniej wielkości firma. Warto o tym pamiętać!

Lubisz ten artykuł?
Podziel się ze znajomymi
Polub nasz kanał na Facebooku
aby otrzymywać wpisy bezpośrednio na fejsie.


Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż w Twojej firmie, ale nie wiesz, jak to zrobić, to serdecznie polecam się do współpracy. Jako praktykujący strateg marketingowy pomagam firmom w budowaniu ich przewagi konkurencyjnej opartej o skuteczny marketingowy ekosystem.

Przeszkolone przeze mnie firmy rosną pod kątem sprzedaży średnio 25% rocznie. Rekordzista w ciągu jednego miesiąca zrealizował 5100% ROI z zainwestowanego we współpracę ze mną kapitału i wygenerował przychód w wysokości 175 000 PLN. 

Inny Klient również w ciągu zaledwie miesiąca zwiększył sprzedaż w swojej firmie aż o 300%, a On sam jako osoba odpowiedzialna za marketing zwiększył swoje wynagrodzenie o 100% z tytułu prowizji od sprzedaży.

Jeśli natomiast szukasz dla Twojej firmy doradcy strategicznego, który będzie w stanie pomóc Ci przenieść na twój grunt sprawdzone i skuteczne strategie marketingowe oraz efektywne narzędzia, to napisz do mnie maila. Podpowiem Ci, jak możemy pomóc Ci wejść na Wyższy Poziom Marketingu.

Przedsiębiorcy najczęściej wybierają spośród moich usług:
  1. Konsultacja marketingowa
  2. Szkolenie skuteczny marketing w internecie 
  3. Strategia marketingowa
Zapraszam serdecznie do kontaktu, to może być Twój pierwszy krok do poprawy twoich wyników!
Mój e-mail: m.lodyga@premium-consulting.pl