Bardzo często o sukcesie bądź porażce w prowadzeniu biznesu decydują przekonania właścicieli lub menedżerów o tym, co ich zdaniem działa lub nie działa w budowaniu dochodowego przedsiębiorstwa.

Polecam Ci, byś rzucił okiem i sprawdził czy przypadkiem nie wierzysz, w któryś z poniższych mitów:

  1. Pierwszym mitem jest ten, który sprowadza się do myślenia, że wydatki na marketing są kosztem, a nie inwestycją. Przez to dobry menedżer ds. marketingu to najczęściej księgowy, który tnie co się da, byle tylko nie ryzykować dodatkowych wydatków.
  2. Drugim jest mit dotyczący ryzyka wprowadzania zmiany. W praktyce oznacza on mniej więcej to: skoro tak było zawsze, to lepiej tego nie tykać. Problem pojawia się w takim przypadku najczęściej w sytuacji kryzysowej. Okazuje się bowiem, że nadrobienie wieloletnich zaległości jest w krótkiej perspektywie niemożliwe.
  3. Trzeci mit jest oparty na obserwacji konkurentów. Skoro konkurencja się nie zmienia, to my też możemy tkwić w swoim grajdołku. Sytuacja jest dość powszechna z uwagi na jej wygodę. Problem pojawia się w ostry sposób, gdy jednak któryś z konkurentów nagle wybija się ponad szereg i przejmuje rynek.
  4. Mit czwarty mówi o tym, że lepiej jest inwestować w rzeczy materialne niż w budowę silnej marki i kompetencje marketingowe pracowników. Sprowadza się to do tego, że firmowe parkingi pełne są Q7-emek zarządu, a wiedza pracowników na temat marketingu wręcz przeciwnie-świeci pustkami.
  5. Mit piąty mówi: narzędzia do komunikacji marketingowej są drogie i skomplikowane. W praktyce trudno jednak nazwać narzędzie drogim jeśli roczny koszty użytkowania oscyluje wokół 400 złotych. Prostoty i intuicyjności dzisiejszych narzędzi nie wspomnę, bo z tym radzi sobie każdy przy odrobinie dobrej woli i po krótkim przeszkoleniu.
  6. Mit szósty mówi: nie będę korzystał z doświadczenia innego poza własnym. W końcu prowadzę firmę od lat i ja znam się na tym najlepiej. Skutek najcześciej jest taki, że właściciele ponoszą koszty nieudanych eksperymentów i przez to zniechęcają się do podejmowania niezbędnych działań rozwojowych.

Jeśli któryś z wymienionych mitów dotyczy Ciebie i Twojej sytuacji, to się nie martw. Jesteś w doborowym towarzystwie. Wszyscy ludzie biznesu czasem znajdują bardzo racjonalne powody do tego, by postępować w powyższy sposób. Cała zabawa polega na tym, by zdać sobie z tego sprawę i wyciągnąć wnioski.

 Podsumowując:

    • Rób regularnie przegląd swoich „przekonań” na temat tego, co się da lub czego nie da się zrobić.
    • Nie musisz mieć całej wiedzy świata by zmienić swój biznes. Możesz wziąć udział w konsultacjach lub szkoleniach, które skutecznie wprowadzą Cię na nowe tory.
    • Traktuj budżety na marketing jako inwestycje, a nie koszty. Pieniądze wydane na marketing mają to do siebie, że lubią się pomnażać. Jednak aby „wyjąć” trzeba najpierw „włożyć”.
    • Jeśli przez ostatnie trzy lata nic nie zmieniałeś, to wiedz, że w tym czasie dokonały się ogromne zmiany w technologii i prawdopodobnie Twoja konkurencja zaczyna z niej korzystać. Upewnij się, że znasz trendy marketingowe w swojej branży.


Jeśli szukasz sposobu, na to, jak rozwijać swój biznes, docierać do nowych klientów, obecnych zatrzymywać na dłużej, a jednocześnie zwiększać zyskowność, to jesteś w dobrym miejscu.

Jestem strategiem marketingowym i pomagam moim klientom osiągać więcej.

W jaki sposób mogę pomóc także Twojej firmie?

  • Opracowując strategię marketingową dla Twojej marki - Jeden z naszych klientów, który skorzystał z naszego doradztwa strategicznego oraz nadzoru egzekucyjnego odnotował w jego biznesie wzrost sprzedaży o 300 procent, w zaledwie kwartał od rozpoczęcia naszej pracy wdrożeniowej - notując pierwszy raz w jego historii przychód powyżej jednego miliona PLN netto miesięcznie.
  • Szkoląc Twoich pracowników - przeszkoleni przeze mnie pracownicy zwiększają wartość sprzedaży, nawet o 100% rocznie. Rekordzista w ciągu jednego miesiąca zrealizował 5100% ROI z zainwestowanego we współpracę ze mną kapitału.
  • Doradzając Ci w formie konsultacji indywidualnych - to najszybszy sposób na problemy i wątpliwości nie cierpiące zwłoki.
Przedsiębiorcy najczęściej wybierają spośród moich usług:
  1. Sprawdź > Konsultacja marketingowa
  2. Sprawdź > Doradztwo marketingowe
  3. Sprawdź > Doradztwo marketingowe B2B
  4. Sprawdź > Doradztwo marketingowe B2C
  5. Sprawdź > Marketingowe warsztaty strategiczne online
  6. Sprawdź > Strategia marketingowa

Nie czekaj dłużej – to może być Twój pierwszy krok do poprawy wyników i wejścia na Wyższy Poziom Marketingu.

m.lodyga@premium-consulting.pl
Pod blog ABC strategii marki 22 4 - Sześć mitów dotyczących marketingu kosztujących firmy fortunę

Strateg marketingowy

Mariusz Łodyga to doświadczony strateg marketingowy i założyciel marki Premium Consulting. Ma ponad 20-letnie doświadczenie w biznesie i przeprowadził już ponad 300 projektów doradczych i szkoleniowych. Współpracuje z renomowanymi markami, takimi jak Allegro, Santander, Aviva, Orange, Warta S.A. itd. Jego celem jest wprowadzenie klientów na Wyższy Poziom Marketingu i pomaganie im w osiąganiu strategicznych celów.