Bardzo często o sukcesie bądź porażce w prowadzeniu biznesu decydują przekonania właścicieli lub menedżerów o tym, co ich zdaniem działa lub nie działa w budowaniu dochodowego przedsiębiorstwa.

Polecam Ci, byś rzucił okiem i sprawdził czy przypadkiem nie wierzysz, w któryś z poniższych mitów:

  1. Pierwszym mitem jest ten, który sprowadza się do myślenia, że wydatki na marketing są kosztem, a nie inwestycją. Przez to dobry menedżer ds. marketingu to najczęściej księgowy, który tnie co się da, byle tylko nie ryzykować dodatkowych wydatków.
  2. Drugim jest mit dotyczący ryzyka wprowadzania zmiany. W praktyce oznacza on mniej więcej to: skoro tak było zawsze, to lepiej tego nie tykać. Problem pojawia się w takim przpadku najczęściej w sytuacji kryzysowej. Okazuje się bowiem, że nadrobienie wieloletnich zaległości jest w krótkiej perspektywie niemożliwe.
  3. Trzeci mit jest oparty na obserwacji konkurentów. Skoro konkurencja się nie zmienia, to my też możemy tkwić w swoim grajdołku. Sytuacja jest dość powszechna z uwagi na jej wygodę. Problem pojawia się w ostry sposób, gdy jednak któryś z konkurentów nagle wybija się ponad szereg i przejmuje rynek.
  4. Mit czwarty mówi o tym, że lepiej jest inwestować w rzeczy materialne niż w budowę silnej marki i kompetencje marketingowe pracowników. Sprowadza się to do tego, że firmowe parkingi pełne są Q7-mek zarządu, a wiedza pracowników na temat marketingu wręcz przeciwnie-świeci pustkami.
  5. Mit piąty mówi: narzędzia do komunikacji marketingowej są drogie i skomplikowane. W praktyce trudno jednak nazwać narzędzie drogim jeśli roczny koszty użytkowania oscyluje wokół 400 złotych. Prostoty i intuicyjności dzisiejszych narzędzi nie wspomnę, bo z tym radzi sobie każdy przy odrobinie dobrej woli i po krótkim przeszkoleniu.
  6. Mit szósty mówi: nie będę korzystał z doświadczenia innego poza własnym. W końcu prowadzę firmę od lat i ja znam się na tym najlepiej. Skutek najsześciej jest taki, że właściciele ponoszą koszty nieudanych eksperymentów i przez to zniechęcają się do podejmowania niezbędnych działań rozwojowych.

Jeśli któryś z wymienionych mitów dotyczy Ciebie i Twojej sytuacji, to się nie martw. Jesteś w doborowym towarzystwie. Wszyscy ludzie biznesu czasem znajdują bardzo racjonalne powody do tego, by postępować w powyższy sposób. Cała zabawa polega na tym, by zdać sobie z tego sprawę i wyciągnąć wnioski.

 Podsumowując:

  • Rób regularnie przegląd swoich „przekonań” na temat tego, co się da lub czego nie da się zrobić.
  • Nie musisz mieć całej wiedzy świata by zmienić swój biznes. Możesz wziąć udział w konsultacjach lub szkoleniach, które skutecznie wprowadzą Cię na nowe tory.
  • Traktuj budżety na marketing jako inwestycje, a nie koszty. Pięniądze wydane na marketing mają to do siebie, że lubią się pomnażać. Jednak aby „wyjąć” trzeba najpierw „włożyć”.
  • Jeśli przez ostatnie trzy lata nic nie zmieniałeś, to wiedz, że w tym czasie dokonały się ogromne zmiany w technologii i prawdopodobnie Twoja konkurencja zaczyna z niej korzystać. Upewnij się, że znasz trendy marketingowe w swojej branży.
Lubisz ten artykuł?
Podziel się ze znajomymi
Polub nasz kanał na Facebooku
aby otrzymywać wpisy bezpośrednio na fejsie.


Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż w Twojej firmie, ale nie wiesz, jak to zrobić, to serdecznie polecam się do współpracy. Jako praktykujący strateg marketingowy pomagam firmom w budowaniu ich przewagi konkurencyjnej opartej o skuteczny marketingowy ekosystem.

Przeszkolone przeze mnie firmy rosną pod kątem sprzedaży średnio 25% rocznie. Rekordzista w ciągu jednego miesiąca zrealizował 5100% ROI z zainwestowanego we współpracę ze mną kapitału i wygenerował przychód w wysokości 175 000 PLN. 

Inny Klient również w ciągu zaledwie miesiąca zwiększył sprzedaż w swojej firmie aż o 300%, a On sam jako osoba odpowiedzialna za marketing zwiększył swoje wynagrodzenie o 100% z tytułu prowizji od sprzedaży.

Jeśli natomiast szukasz dla Twojej firmy doradcy strategicznego, który będzie w stanie pomóc Ci przenieść na twój grunt sprawdzone i skuteczne strategie marketingowe oraz efektywne narzędzia, to napisz do mnie maila. Podpowiem Ci, jak możemy pomóc Ci wejść na Wyższy Poziom Marketingu.

Przedsiębiorcy najczęściej wybierają spośród moich usług:
  1. Konsultacja marketingowa
  2. Szkolenie skuteczny marketing w internecie 
  3. Strategia marketingowa
Zapraszam serdecznie do kontaktu, to może być Twój pierwszy krok do poprawy twoich wyników!
Mój e-mail: m.lodyga@premium-consulting.pl