TRZY KLUCZOWE PYTANIA dotyczące efektywności marketingowej Powiatowego Urzędu Pracy

Chciałbym teraz podzielić się z Tobą paroma spostrzeżeniami na temat komunikacji w biznesie (tak, tak — choć to może wydawać się sprzeczne z Twoimi przekonaniami, urząd też jest osadzony w biznesie, tylko finansowanie ma inaczej uregulowane), które mam po zrealizowaniu niemal 140 projektów doradczo-szkoleniowych zarówno z segmentem publicznym, jak i prywatnym. Dlaczego? Bo człowiek jest tym, co je (tu niektórzy mogą ze mną polemizować) i komunikuje. Wiem, że to bardzo prowokacyjnie brzmiące zdanie, chciałbym jednak, byś przez moment się zastanowił i odpowiedział sobie na poniższe pytania:

  1. Czy reputacja jest budowana przez ustny przekaz naszych klientów? (marketing szeptany, czyli WOM — od ang. word of mouth).
  2. Jaką drogą jest przenoszona informacja o Waszej instytucji?
  3. Czy sposób, w jaki komunikujecie z Waszymi klientami i partnerami, jest językiem zrozumiałym dla nich?

Marketing w urzędzie pracy

Jeśli udzieliłeś odpowiedzi twierdzącej na pierwsze pytanie, musisz wiedzieć, że dziś nasi konsumenci, którzy nas rekomendują do współpracy, stanowią aż 85 % wagi w decyzji zakupowej. Czy zatem możemy ignorować rzeszę osób, które o nas mówią? Oczywiście, że nie. Co z tym zrobić?

Odpowiedź na to pytanie o marketing w urzędzie znajdziecie w artykule do pobrania.


 

SIEDEM GRZECHÓW GŁÓWNYCH URZĘDÓW PRACY w komunikacji z pracodawcami i biznesem

Dlaczego na pierwszym miejscu wymieniam „brak świadomości, że PUP to instytucja, która również sprzedaje”?? Dlatego, że jeszcze nikomu nie udało się nic sprzedać, gdy nie wiedział, że musi to zrobić. A czy urząd „sprzedaje”? Jasne, że tak. Słowo sprzedaż w przypadku PUP rozumiemy jako „konieczność nawiązania relacji z partnerami rynku pracy, pozyskanie ich do współpracy”. Czy PUP zatem sprzedaje? Tak! Z tą różnicą, że finansowanie ma z innego źródła, niemniej „produkty” PUP muszą znaleźć klientów.

Więcej grzechów w artykule do pobrania.

Mariusz Łodyga

Strateg, konsultant, trener – Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z marketingiem, sprzedażą, Public Relations oraz budowaniem wizerunku – personal & business branding. W biznesie od 16 lat. Założyciel i właściciel marki Premium Consulting. Przeprowadził blisko 300 projektów szkoleniowo-doradczych. Szkoli na zlecenie firm prywatnych, instytucji państwowych oraz uczelni wyższych. Doradza małym firmom, dużym korporacjom oraz urzędom państwowym.