Często jestem pytany czy media społecznościowe sprzedają? Moja odpowiedź na tak postawione pytanie nie jest jednoznaczna. Jeśli mamy na celu proste i tanie sprzedawanie swoich produktów i usług, to najprawdopodobniej media społecznościowe nie okażą się tak łaskawe jak się tego oczekuje. Dlaczego? Z prostej przyczyny. W sprzedaży najważniejszą rolę odgrywają relacje jakie zawiązujemy z naszymi klientami. Jeśli uważasz, że możesz skutecznie sprzedawać pomijając fakt relacji, to może być to Twój przysłowiowy „gwóźdź do trumny”. W kwestii relacji właśnie media społecznościowe niosą pomoc. To dzięki tej komunikacji jesteś w stanie nawiązać dialog, być w kontakcie. W optymalnej strategii sprzedaży media społecznościowe stanowią wymarzoną platformę wsparcia online procesów, które są prowadzone offline. Teraz chciałbym byś rzucił okiem na dziesięć  aspektów  dotyczących komunikacji w sieci.

I. Zgodnie ze słynnym powiedzeniem Bill’a Gates’a „Content is the King” (Treść jest Królem)

  • Przygotuj się na tworzenie wartości dla Klienta. W czasach cyfrowej rewolucji konsumenci nie szukają reklamy, lecz wiedzy na temat rezultatów świadczonych usług. Twoja strategia powinna koncentrować się na wartościowych treściach udostępnianych za darmo.

II. Twoja strona www musi być zintegrowana z kanałami społecznościowej komunikacji.

  • Spójność w komunikacji w obu źródłach jest kluczem do sukcesu strategii w sieci.

III. Obecnie komunikacja w sieci odbywa się w czasie rzeczywistym,

  • Twoje posty, komunikaty, treści multimedialne powinny być aktualizowane również na bieżąco.

IV. Gdy pojawiasz się w sieci, otwierasz się na dialog z interesariuszami Twojej firmy. Pamiętaj by dialog był szczery i uczciwy.

  • Sieć ma ogromne możliwości obnażania fałszu i powielania informacji negatywnej.
  • Jeśli pogwałcisz tę prawdę, społeczność nie pozostawi tego obojętnie.
  • Dział marketingu sieciowego to nie miejsce pracy dla praktykantów i stażystów.

V. Dział marketingu sieciowego powinni tworzyć ludzie posiadający uprawnienia decyzyjne w zakresie: promocji, marketingu, PR, obsługi klienta.

  • Firmy, które popełniają ten błąd nie odnoszą spodziewanych korzyści wynikających z posiadania tego kanału komunikacji.

VI. Gdy postawisz na rozwijanie Social Media Marketingu, musisz być przygotowany na sytuacje kryzysowe wynikające z negatywnych informacji zwrotnych.

  • Nie łudź się jednak, że jeśli Ciebie tam nie ma to znaczy, że nikt o Tobie nie mówi.
  • Przygotowanie strategii kryzysowego reagowania poprzez media społecznościowe jest częścią Twojej pracy.

VII. Strategie sieciowe są tak samo realne, jak te w rzeczywistości analogowej. Rzeczywistość wirtualna jest tak samo realna.

  • Dziś jeszcze bardziej musimy być wyczuleni na informacje zwrotną z sieci.
  • Tradycyjna taktyka polegająca na przemilczaniu przez marki sytuacji kryzysowych może doprowadzić jeszcze szybciej do migracji klientów do konkurencji.

VIII. Gdy komunikujesz w sieci, nawiązujesz dialog z obecnymi, ale i też z potencjalnymi klientami.

  • 100 fanów Twojej firmy w zasięgu wirusowym dociera średnio do 30 000 ludzi.

IX .Gdy komunikujesz w sieci, Twoja strona firmowa musi nadążać za zmianami w cyfrowej strategii.

  • Obecnie najlepiej przekonujesz do swojej oferty biznesowej dzieląc się wiedzą, która stanowi część Twojej branżowej specjalizacji. Więcej o tym w Inbound Marketing.

X. Twoja podstawowa strona www musi zostać zintegrowana z kanałami komunikacji w mediach społecznościowych poprzez przeistoczenie się w portal wiedzy zamiast wizytówek w stylu „Twoja matka byłaby z Ciebie dumna”.

 

Mariusz Łodyga


Jeśli szukasz sposobu, na to, jak rozwijać swój biznes, docierać do nowych klientów, obecnych zatrzymywać na dłużej, a jednocześnie zwiększać zyskowność, to jesteś w dobrym miejscu.

Jestem strategiem marketingowym i pomagam moim klientom osiągać więcej.

W jaki sposób mogę pomóc także Twojej firmie?

  • Opracowując strategię marketingową dla Twojej marki - Jeden z naszych klientów, który skorzystał z naszego doradztwa strategicznego oraz nadzoru egzekucyjnego odnotował w jego biznesie wzrost sprzedaży o 300 procent, w zaledwie kwartał od rozpoczęcia naszej pracy wdrożeniowej - notując pierwszy raz w jego historii przychód powyżej jednego miliona PLN netto miesięcznie.
  • Szkoląc Twoich pracowników - przeszkoleni przeze mnie pracownicy zwiększają wartość sprzedaży, nawet o 100% rocznie. Rekordzista w ciągu jednego miesiąca zrealizował 5100% ROI z zainwestowanego we współpracę ze mną kapitału.
  • Doradzając Ci w formie konsultacji indywidualnych - to najszybszy sposób na problemy i wątpliwości nie cierpiące zwłoki.
Przedsiębiorcy najczęściej wybierają spośród moich usług:
  1. Sprawdź > Konsultacja marketingowa
  2. Sprawdź > Doradztwo marketingowe
  3. Sprawdź > Doradztwo marketingowe B2B
  4. Sprawdź > Doradztwo marketingowe B2C
  5. Sprawdź > Marketingowe warsztaty strategiczne online
  6. Sprawdź > Strategia marketingowa

Nie czekaj dłużej – to może być Twój pierwszy krok do poprawy wyników i wejścia na Wyższy Poziom Marketingu.

m.lodyga@premium-consulting.pl
Pod blog ABC strategii marki 22 4 - Najważniejsze aspekty planowanej strategii obecności w mediach społecznościowych

Strateg marketingowy

Mariusz Łodyga to doświadczony strateg marketingowy i założyciel marki Premium Consulting. Ma ponad 20-letnie doświadczenie w biznesie i przeprowadził już ponad 300 projektów doradczych i szkoleniowych. Współpracuje z renomowanymi markami, takimi jak Allegro, Santander, Aviva, Orange, Warta S.A. itd. Jego celem jest wprowadzenie klientów na Wyższy Poziom Marketingu i pomaganie im w osiąganiu strategicznych celów.