„Dzięki markom firmy mogą wyróżniać się wśród konkurencji, uzyskiwać wyższe ceny i opierać się kryzysom i zawirowaniom gospodarczym.”
David Roth
Co dziś jest trwałą przewagą konkurencyjną firm? Zastanawiasz się nad tym, co zrobić by nie startować z pozycji firmy, która wygrywa najniższą ceną? Historia polskich firm budowlanych pokazuje, że liczenie na to, że wolumen sprzedaży załatwi całą sprawę może być drogą do upadłości.
Co sprawia, że dzisiejsi liderzy są liderami i co sprawiło, że z kryzysów wychodzą silniejsi?
W ramach opublikowanego rankingu marek pierwsze miejsce na liście już po raz drugi zajmuje Apple. Dlaczego Apple wygrywa? Wg mnie jedną z głównych przyczyn ich sukcesu jest „fajność” oraz „praktyczność” Appla. Fajność rozumiana jako świetny design oraz kapitalną legendę jaką ta marka posiada. Legendę, dzięki której posiadacze tego sprzętu czują, że mają w ręku coś wyjątkowego, unikalnego i pozwalającego przez chwilę poczuć się jako część „specyficznej” społeczności (żeby nie powiedzieć elitarnej). Co to powoduje? Przede wszystkim to, że dzięki takiemu postrzeganiu Apple nie musi konkurować ceną. Dzięki tej polityce marża Apple na Iphonie wynosi aż 46 %, dla porównania genialny Samsung Galaxy S III wypracowuje marżę w wysokości „zaledwie” 27%, i mimo, że sprzedaje więcej smartfonów niż Apple, to zarabia na nich mniej. Twarde dowody na to, że miękkie aspekty marketingu dają konkretne rezultaty.
Co jest jeszcze charakterystyczne dla zwycięskich marek?
- Zwycięskie marki dają ochronę w kryzysie lepszą niż reklama.
- Konkurują we wszystkich obszarach. Nie skupiają się tylko na wąskich odcinkach, takich jak kosztorys.
- Potrafią komunikować lepiej niż rywale.
- Reagują na kryzysy szybciej niż te zdarzą się rozprzestrzenić.
- Zawsze pracują nad tym by innowacje były kojarzone z ich działaniem.
- Są wrogami stagnacji.
- Realizują długofalową strategię, którą potrafią dostosowywać płynnie do okoliczności, w których przychodzi im działać.
Co zrobić by Twoja firma była wyjątkowa? Jakie stosować taktyki na wyróżnienie marki?
- Wyróżnij się na tle konkurencji. Nie sądź, że jedyne kryterium walki z konkurencją to cena.
- Spraw by jakość twoich produktów bądź usług była najwyższa, traktuj ten punkt jako paradygmat, ale nie sądź, że sama jakość załatwi sprzedaż. To dziś już nie wystarcza.
- Spraw by Twoja firma była lepsza w komunikacji biznesowej. Nawet nie wiesz ile razy słyszę jeszcze w telefonie przysłowiowe „słuuucham?!”.
- Doskonal poziom obsługi klienta. Aż 69 % klientów deklaruje, że zmienia oferenta z uwagi na niski poziom obsługi klienta. Zaledwie 9% z uwagi na jakość produktów bądź świadczonych usług. Szokujące? Niestety prawdziwe.
- Nigdy nie mów, że jeśli coś nie działa, to pewnie dlatego, że klient nie potrafi tego obsługiwać.
- Jeśli się zepsuło, to bez szemrania napraw, nawet jeśli nie jesteś pewien czy to wina wady produktu czy złego stosowania. Bierz odpowiedzialność za to co sprzedajesz.
Wygrywa ten, kto szybciej znajduje swoje okazje i lepiej wykorzystuje swoje przewagi.
Jeśli szukasz sposobu, na to, jak rozwijać swój biznes, docierać do nowych klientów, obecnych zatrzymywać na dłużej, a jednocześnie zwiększać zyskowność, to jesteś w dobrym miejscu.
Jestem strategiem marketingowym i pomagam moim klientom osiągać więcej.
W jaki sposób mogę pomóc także Twojej firmie?
- Opracowując strategię marketingową dla Twojej marki - Jeden z naszych klientów, który skorzystał z naszego doradztwa strategicznego oraz nadzoru egzekucyjnego odnotował w jego biznesie wzrost sprzedaży o 300 procent, w zaledwie kwartał od rozpoczęcia naszej pracy wdrożeniowej - notując pierwszy raz w jego historii przychód powyżej jednego miliona PLN netto miesięcznie.
- Szkoląc Twoich pracowników - przeszkoleni przeze mnie pracownicy zwiększają wartość sprzedaży, nawet o 100% rocznie. Rekordzista w ciągu jednego miesiąca zrealizował 5100% ROI z zainwestowanego we współpracę ze mną kapitału.
- Doradzając Ci w formie konsultacji indywidualnych - to najszybszy sposób na problemy i wątpliwości nie cierpiące zwłoki.
Nie czekaj dłużej – to może być Twój pierwszy krok do poprawy wyników i wejścia na Wyższy Poziom Marketingu.
m.lodyga@premium-consulting.pl